نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پرهزینه‌ترین مربیان لیگ برتر انگلیس
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یورگن کلوپ در این تابستان هزینه‌های زیادی برای تقویت تیم لیورپول کرده است و در جدول پرهزینه‌ترین مربیان لیگ برتر در رده چهارم قرار گرفت، در حالی که ژوزه مورینیو با وجود این که از لیگ برتر رفته هنوز هم در صدر جدول جای دارد.

دو خرید تابستانی یورگن کلوپ باعث شد که سرمربی لیورپول در رده‌بندی پرهزینه‌ترین مربیان لیگ برتر از سر الکس فرگوسن جلوتر باشد. الکسیس مک‌آلیستر و دومینیک سوبوسلای هر دو تابستان امسال به ترتیب از برایتون و لایپزیش به آنفیلد آمدند. انتظار می‌رود کلوپ یک هافبک دیگر را به جای جردن هندرسون و فابینیو که به عربستان سعودی نقل مکان کرده‌اند، جذب کند.

حتی اگر این مربی آلمانی خریدهای بیشتری را در تابستان امسال انجام دهد، از نظر پرخرج‌ترین مربیان در جایگاه چهارم باقی خواهد ماند. کلوپ در طول هشت سال حضورش در لیورپول، ۲۶ بازیکن را به خدمت گرفته و ۶۱۳,۰۱۲,۸۶۶ پوند برای این ستاره‌ها هزینه کرده است.

بزرگترین هزینه او داروین نونیس بود که تابستان گذشته ۸۴ میلیون پوند برای آوردن او از بنفیکا هزینه شد. این یک رکورد جدید باشگاهی بود و کلوپ با پرداخت ۷۵ میلیون پوند به ساوتهمپتون برای ویرجیل فان‌دایک در سال ۲۰۱۸ رکورد قبلی را نیز به ثبت رسانده بود. سوبوسلای سه نفر برتر را تکمیل می‌کند. کلوپ به طور متوسط ۲۳,۵۷۷,۴۱۷ پوند برای هر بازیکن هزینه کرد.

این مبلغ او را از نظر میانگین هزینه برای هر بازیکن نزدیک به صدر جدول می‌کند، اما از نظر هزینه خالص، ژوزه مورینیو بالاتر است. سرمربی پرتغالی هدایت چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام را در لیگ برتر برعهده داشت و ۶۴ بازیکن را جذب کرد. قابل توجه است که چهار مورد از پنج خرید گران‌قیمت او برای یونایتد به دست آمد و رکورد نقل و انتقالات باشگاه را برای جذب پل پوگبا در سال ۲۰۱۶ شکست. او همچنین برای روملو لوکاکو، فرد و نمانیا ماتیچ هزینه زیادی کرد.

تنها بازیکن چلسی در بین پنج بازیکن برتر او آندری شوچنکو است که در سال ۲۰۰۶ خریداری شد و پنجمین خرید گران مورینیو باقی ماند. به طور کلی، مورینیو مبلغ شگفت‌انگیز ۱,۱۴۶,۸۷۲,۵۰۰ پوندی را برای بازیکنان خرج کرد، به طور متوسط ۱۷,۹۱۷,۹۹۸ پوند.

پرهزینه‌ترین سرمربیان لیگ برتر انگلیس از سال 2000 به بعد
پرهزینه‌ترین سرمربیان لیگ برتر انگلیس از سال ۲۰۰۰ به بعد

دومین نفر لیست پپ گواردیولا است که در هفت سال حضورش در منچسترسیتی ۴۳ بازیکن خریده است. این مربی اسپانیایی تنها مربی به جز مورینیو است که سد یک میلیارد پوندی را برای کل مخارج شکسته و مبلغ ۱,۰۵۲,۹۱۱,۶۵۸ پوند هزینه کرده است. رکورد خرید او جک گریلیش است که گواردیولا رکورد جدید نقل و انتقالات بریتانیا را برای خرید این وینگر از استون‌ویلا به مبلغ ۱۰۰ میلیون پوند در سال ۲۰۲۱ به ثبت رساند. به این معنی که او به طور میانگین ۲۴,۴۷۴,۸۵۴ پوند برای هر بازیکن هزینه کرد.

در رتبه سوم آرسن ونگر سرمربی افسانه‌ای آرسنال قرار دارد که در طول ۲۲ سال حضور خود در توپچی‌ها ۷۶۲،۳۶۴،۵۲۵ پوند برای ۸۴ بازیکن هزینه کرد. رکورد خرید او پیر امریک اوبامیانگ بود و این مربی فرانسوی تنها ۹,۴۱۰,۵۰۱ پوند برای هر بازیکن خرج کرد.

بدیهی است که کلوپ در رده چهارم قرار دارد، اما قابل توجه است که برندان راجرز برای کسب رتبه پنجم فرگوسن را شکست می‌دهد. راجرز در دوران مربیگری خود در لیگ برتر، هدایت سوانسی سیتی، لیورپول و لستر را برعهده داشت. او مجموعاً ۵۹۱,۸۶۳,۲۸۰ پوند برای ۵۱ بازیکن هزینه کرد. رکورد خرید او کریستین بنتکه بود که ۳۲.۵ میلیون پوند برای آوردن این بازیکن بلژیکی از استون ویلا به لیورپول هزینه کرد. میانگین هزینه او برای هر بازیکن ۱۱,۶۰۵,۲۳۷ پوند است که او را از فرگوسن که میانگین خرجش ۱۰,۹۶۸,۶۴۵ پوند بود در رتبه بالاتری قرار می‌دهد.

سرمربی افسانه‌ای منچستریونایتد در مجموع ۵۷۰,۴۶۰,۴۱۰ پوند برای آوردن ۵۲ بازیکن به اولدترافورد هزینه کرد. هزینه‌های فرگوسن احتمالاً به دلیل تمایل او به آوردن بازیکنان برجسته از آکادمی، مانند کلاس ۹۲، کاهش یافت. گران‌ترین خرید او دیمیتار برباتوف بود که ۳۰.۷۵ پوند برای خرید این مهاجم از تاتنهام در سال ۲۰۰۸ پرداخت.

پرهزینه‌ترین سرمربیان لیگ برتر انگلیس بر اساس خرید بازیکن
پرهزینه‌ترین سرمربیان لیگ برتر انگلیس بر اساس خرید بازیکن

نفر بعدی مانوئل پلگرینی است که هدایت منچسترسیتی و وستهام در لیگ برتر را بر عهده داشت. این مربی شیلیایی در مجموع ۲۸ بازیکن را به خدمت گرفت و ۵۲۶,۵۲۵,۶۶۳ پوند برای خرید آنها هزینه کرد. رکورد خرید او کوین دی‌بروینه در دوران مربیگری سیتی بود که برای جذب او از ولفسبورگ ۵۵ میلیون پوند پرداخت کرد. پلگرینی با میانگین هزینه ۱۸,۸۰۴,۴۸۷ پوند برای هر بازیکن به دوران مربیگری خود در انگلیس پایان داد.

در رده هشتم یکی دیگر از سرمربیان سابق سیتی قرار دارد: مارک هیوز. مرد ولزی در ابتدای دوران پرخرج سیتی هدایت این تیم را برعهده داشت و ۳۲.۵ میلیون پوند برای خرید رکوردشکنش «روبینیو» هزینه کرد. در مجموع هیوز ۵۱۳،۵۷۱،۴۷۰ پوند برای ۶۲ بازیکن در بلکبرن، سیتی، فولام، کیو پی آر، استوک و ساوتهمپتون هزینه کرده است. این باعث می‌شود که او به طور متوسط برای هر بازیکن ۸,۲۸۳,۴۱۰ پوند خرج کند.

آنتونیو کونته علیرغم اینکه کمتر از چهار سال مربی لیگ برتری بود، به رتبه نهم رسید. این مربی ایتالیایی در دوران حضورش در چلسی و تاتنهام ۲۱ بازیکن خرید و در ماه آوریل از تاتنهام اخراج شد. گران‌ترین خرید او آلوارو موراتا بود که ۶۰ میلیون پوند برای این مهاجم پرداخت کرد تا رکورد جدیدی برای آبی‌ها به ثبت برساند. در مجموع کونته ۵۱۱,۲۰۶,۴۴۷ پوند برای بازیکنانش خرج کرد که میانگین هزینه‌اش برای هر بازیکن ۲۴,۳۴۳,۱۶۴ پوند بود.

ادی هاو که اکنون ثروت عربستان سعودی را در اختیار دارد، فهرست را تکمیل می‌کند. جای تعجب نیست که ۶ خرید گران قیمت او همگی از زمان پیوستن او به نیوکاسل انجام شده و الکساندر ایسک خرید رکوردشکن اوست. در مجموع، هاو برای ۳۸ بازیکن ۴۸۱,۷۵۴,۱۳۶ پوند خرج کرده است که میانگین هزینه آنها ۱۲,۶۸۰,۰۷۰ پوند است. مطمئناً هر چه مدت بیشتری در سنت جیمز پارک بگذراند این اعداد و ارقام افزایش خواهند یافت و نیوکاسل اکنون ثروتمندترین تیم لیگ برتر است.

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی