شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
۰ |
۰
کلوب| فوتبال ایران و خارجی‌های دردسرساز
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ماجرای مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی تیم‌های لیگ برتری هر بار ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و باشگاه‌های ما را به دردسر می‌اندازد.

بعد از ماجراهای استراماچونی، ویلموتس، پادوانی و... حال بوژیدار رادوشویچ گلر سابق پرسپولیس به دلیل تآخیر در پرداخت قسط سوم مطالباتش بار دیگر به فیفا شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت علاوه بر باقی‌مانده مطالبات خود شده است.

جدای از ضعیف بودن باشگاه‌ها و مدیران آن هنگام بستن قراردادها با بازیکنان و مشکلات انتقال پول، ما می‌بایست درباره مسئله خرید بازیکن خارجی تجدید نظر اساسی کنیم.

همان‌طور که ذکر شد ما هم مشکل انتقال پول را داریم، هم در قرارداد بستن بسیار ضعیف و بی‌اقتدار هستیم. در اینکه بازیکنان شایسته دریافت دستمزد مناسبی هستند شکی نیست، زیرا آنها در طول فصل فشار جسمی و روحی زیادی را تحمل می‌کنند. اما اینکه باشگاه‌ها هنگام قرارداد بستن با آنها بی‌اراده و ضعیف عمل کنند، اصلا جای توجیه نیست.

تمامی باشگاه‌ها موظفند که علاوه بر تأمین منابع مالی و امکانات تمرینی مناسب، هنگام بستن قراردادها هم با جدیت و قاطعیت عمل کنند و تا جایی که امکان دارد از ضرر دیدن جلوگیری کنند، زیرا بعدها ممکن است با خطر حذف از آسیا یا عدم صدور مجوز حرفه‌ای مواجه شوند.

اگر مدیران باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بخواهند در تمامی امورات (علی‌الخصوص خرید بازیکن و مربی خارجی) ضعیف و سست عمل کنند ما در آینده ناچار می‌شویم فاتحه ورزش ایران را بخوانیم...

شاید بهتر باشد به مدیران بگوییم که تا زمانی که شرایط خرید بازیکن و مربی خارجی را ندارید، آنها را به کشور دعوت نکنید.

ما در رده‌های پایه کلی بازیکن مستعد و پرتلاش داریم که چشم انتظار دعوت مربیان برای بازی هستند. پس بهتر است به جای استخدام بازیکن خارجی به بازیکنان رده پایه توجه کنیم و برای مربیان هم بستری فراهم کنیم تا بتوانند علم خود را به روز کنند.

به طور مثال: به جای آنکه مربیان خارجی فراوانی را وارد کشور کنیم و برای هر کدام چند صد هزار یورو یا دلار خرج کنیم، یک مربی که در یک زمینه متخصص است را دعوت کنیم یا با او مذاکره کنیم تا علم روز فوتبال را چه به صورت آنلاین چه حضوری، به مربیان ما انتقال دهد. البته مربیان ما هم باید در این زمینه انگیزه و همکاری لازم را داشته باشند.

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی