نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
اسطوره تنیس بعد از بازنشستگی هم پول پارو می‌کند/ بیزینس‌های جالب و متفاوت فدرر
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

راجر فدرر تنیسور محبوب و نامدار جهان که سال گذشته اعلام بازنشستگی کرد؛ این روزها چقدر درآمد دارد؟

راجر فدرر بدون شک محبوب‌ترین تنیسور تاریخ این ورزش طبق نظرسنجی‌ها بوده و با وجود اعلام بازنشستگی بسیاری از هوادارانش در سراسر جهان اخبار مرتبط با این سوئیسی را دنبال می‌کنند. برنده ۲۰ گرنداسلم علاوه بر پیش‌ بردن کارهای بنیاد خیریه‌اش در کشورهای فقیر به ویژه آفریقا دستی نیز در تجارت دارد. در واقع راجر فدرر این روزها بدون فشار خاصی و حتی یک مسابقه می‌تواند حتی بیشتر از دوران حرفه‌ای‌اش درآمد داشته باشد.

راجر در نیویورک ست لباس‌های خود را برای برند یونیکلو ارائه کرد که حداقل تا سال ۲۰۲۸ این قرارداد همکاری تبلیغاتی ادامه خواهد داشت. راجر فدرر ۴۱ ساله در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ در جام لیور لندن بازنشسته شد و پس از بازی خداحافظی‌اش گریه کرد. ترک تنیس دردناک بود اما بعید است که راجر برای مدت طولانی غمگین بوده باشد. در زندگی پس از ورزش، فدرر به همان خوبیِ بهترین سال‌های خود در زمین بازی می‌کند.

فدرر در حال حاضر در نیویورک مستقر است. او در آنجا دوره‌های آموزشی برای بچه‌های علاقه‌مند به تنیس برگزار می‌کند و تجربیاتش را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهد.  ارتباط با نسل جوان تجربه خوشایندی است اما اهداف سفر راجر به بزرگترین شهر آمریکا بیشتر جهانی است. آموزش بچه‌های علاقه‌مند به تنیس توسط اسپانسر فدرر یعنی یونیکلو سازماندهی شد. این یک برند معروف لباس ژاپنی است و راجر فدرر به همراه جاناتان اندرسون طراح مشهور انگلیسی در ساخت ست لباس یونیکلو شرکت کرد.

فدرر و اندرسون مدت زیادی است که با این شرکت ژاپنی همکاری می‌کنند. راجر در سال ۲۰۱۸ سفیر این برند شد و اندرسون از سال ۲۰۱۷ با همکاری برچسب لوکس خود یعنی JW Anderson مجموعه‌های لباس مردانه و زنانه را برای یونیکلو منتشر کرده است. در نهایت آنها برای یک پروژه مشترک با هم همکاری کردند.

اسطوره تنیس بعد از بازنشستگی هم پول پارو می‌کند/ بیزینس‌های جالب و متفاوت فدرر

تنیسور پیشین سوئیسی می‌گوید: من همیشه می‌خواستم یک ست لباس بسازم که برای بازی تنیس عالی باشد و در عین حال برای سایر زمینه‌های زندگی روزمره مورد استفاده قرار بگیرد. من خوش‌شانس هستم که جاناتان این دیدگاه را به اشتراک گذاشت. ما با هم توانستیم یک خط شیک و راحت در سبک کلاسیک تنیس ایجاد کنیم.

ست البسه یونیکلو، اندرسون و فدرر از اواخر ماه جاری میلادی همزمان با نخستین روز گرنداسلم آمریکا به فروش می‌رسد. قیمت این ست از ۴۰ تا ۹۰ دلار متغیر است.

جالب‌ترین پرسش این است که فدرر از همکاری با یونیکلو چقدر درآمد دارد؟ راجر ۳۰۰ میلیون دلار بابت قرارداد اسپانسری که در سال ۲۰۱۸ برای مدت ۱۰ سال منعقد شد، دریافت می‌کند؛ یعنی سالانه ۳۰ میلیون دلار.  لازم نیست خیلی تلاش زیادی کنید، فقط گاهی اوقات در رویدادهای شرکت ژاپنی باید حضور یابید تا از تصاویرتان استفاده کند. پنج سال پیش راجر فدرر به خاطر یونیکلو همکاری خود با نایک پایان داد که سه برابر کمتر به او دستمزد داد.

اسطوره تنیس بعد از بازنشستگی هم پول پارو می‌کند/ بیزینس‌های جالب و متفاوت فدرر

 آیا یونیکلو بیش از حد به فدرر پرداخت می‌کند؟ بعید است، زیرا این برند تا حد زیادی به واسطه راجر نامی برای خود دست و پا کرد. این تنیسور زمانی که پیش از این ۲۰ تورنمنت گرنداسلم و حدود ۱۰۰ عنوان انفرادی ATP را کسب کرده بود، به ژاپنی کمتر شناخته شده پیوست.  آنها به سادگی او را برای یک پاداش مالی خوب در خانواده خود پذیرفتند و در ازای آن سود کمتری دریافت نکردند. تنها از ابتدای سال جاری، این برند در حال توسعه پویا که دارای بیش از ۲ هزار فروشگاه در ۲۱ کشور جهان است، ۲.۷ میلیارد دلار سود خالص داشته است. راجر فدرر بر خلاف  رافائل نادال اسپانیایی و نواک جوکوویچ صربستانی زودتر بازنشسته شد اما این موضوع مانع از آن نمی‌شود که او از قراردادهای اسپانسری بیشتر از رافا و نواک درآمد کسب نکند.

راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ قراردادهای اسپانسری با بسیاری از برندهای معتبر دنبال در بخش‌های گوناگون دارند. همان‌طور که گفته شد، یونیکلو به تنهایی ۳۰ میلیون دلار در سال برای فدرر به ارمغان می‌آورد. جوکوویچ و نادال از طریق تبلیغات در سال تقریباً به همین میزان درآمد دارند.

گزارش دیگری درباره راجر فدرر بخوانید: نگاهی به زندگی شگفت‌انگیز راجر فدرر/ برنده شدن ۲۰ گرند اسلم، زندگی در عمارت‌های خیره‌کننده و ازدواج شاد ۱۳ ساله

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی