نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
آرفی: استقلال این فصل هم رقیب پرسپولیس نیست/ دست یحیی برای پیروزی باز است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اشپیتیم آرفی می‌گوید: عربستانی‌ها حدود ۱۵ سال زیرساخت‌شان را درست کردند بعد ستاره‌ها را آوردند.

اشپیتیم آرفی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است تیم‌های عربستانی و قطری بعد از اینکه امکانات و برنامه‌ریزی خودشان را در چند سال اخیر بشدت ارتقا دادند به دنبال جذب ستاره‌ها افتاده‌اند و کارشان بعد از اقداماتی که انجام داده‌اند، کاملاً هدفمند و درست بوده است. آرفی در ادامه اعتقاد دارد که تیم‌های ایرانی هر چقدر هم تلاش کنند فعلاً ستاره‌ها را نمی‌توانند جذب کنند چون بستر لازم برای جذب ستاره‌ها با توجه به امکانات فعلی در ایران وجود ندارد.

در خصوص اولین بازی پرسپولیس مقابل تیم اراکی چه پیش‌بینی دارید؟
در هر تورنمنتی شاید بازی اول مهم‌ترین دیدار برای یک تیم محسوب شود. شرایط پرسپولیس هم به‌نظرم خوب است و شانس زیادی برای برد و کسب سه امتیاز دارد  چون هم به لحاظ بازیکنان درون زمین و هم به لحاظ مهره‌هایی که روی نیمکت حضور دارند دست یحیی برای پیروزی باز است از این رو معتقدم پرسپولیس می‌تواند لیگ را با برد شروع کند و با استارتی قوی لیگ را آغاز کند.

مشکل مهم و یکی از مواردی که کارشناسان روی آن زوم کرده‌اند کمبود مهاجم ششدانگ در پرسپولیس است. با این نظر موافقید؟
پرسپولیس شهاب زاهدی را گرفته که بازیکن خوبی است و عبدی را هم دارد که مهاجم بدی نیست اما از آنجا که پای بازی در سه جام مطرح است حتماً پرسپولیس نیاز به جذب یک مهاجم و حتی دو مهاجم دارد به هر حال برای هر بازیکنی سخت است که در هر سه جام بجنگد و دچار مشکل نشود. در این بین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم هست که از اهمیت بالاتری برخورداراست چون پای تیم‌هایی در میان است که از بازیکنان خیلی خوبی برخوردارند و برای رویارویی با آنها باید با ابزار لازم و کافی به مصاف حریفان رفت چون دو مهاجم ما به نوعی خسته می‌شوند از این رو جذب مهاجم ضرورت پیدا می‌کند.

سوالی هم در این بین از سوی بعضی پیشکسوتان مطرح می‌شود که چرا پرسپولیس برخلاف بعضی دیگر از مدعیان نمی‌تواند بازیکن خارجی را راحت جذب کند؟
واقعاً دوست دارم بدانم بودجه پرسپولیس چقدر است و به طور مثال بودجه سپاهان و تراکتورهم چقدر است. در این بین حتماً مسأله‌ای وجود دارد که پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند بازیکن خارجی بگیرند اما تیم‌های مدعی دیگر می‌توانند بازیکن خارجی بگیرند و در این راستا چند بازیکن خوب خارجی هم گرفته‌اند.

یحیی دنبال دروازه‌بان خارجی هم هست. به نظرتان نیازی به جذب دروازه‌بان وجود دارد؟
من نظرم این است که بضاعت پرسپولیس برای خط دروازه با وجود بیرانوند و دو دروازه‌بان دیگری که وجود دارند کافی است و نیاز پرسپولیس همان جذب مهاجم خارجی است.

شما از عمری و عبدی صحبت کردید اما این دو بازیکن هنوز آن توانایی بالای‌شان را ارائه نداده‌اند!
به هر حال عمری جوان است و به نظرم در کنار مهاجم اصلی اگر به فرم خوب برسد قادر است که موفق عمل کند اما در مورد عبدی معتقدم این مهاجم در سطحی متوقف شده که از آن بالاتر هم نمی‌رود بازیکنی که باید خودش را بیشتر باور کند و اعتماد به نفس لازم را به دست بیاورد وگرنه در سطح فنی و گلزنی ارتقا نخواهد یافت.

مدعیان اصلی قهرمانی را چه تیم‌هایی می‌دانید؟
پرسپولیس و تراکتور و سپاهان مدعی هستند. استقلال با جواد نکونام مشکلاتی دارد و باید دید سرمربی این تیم تا چه حد می‌تواند از مشکلات خارج شده و از فرم فعلی فاصله بگیرد. جدا از این مسائل همیشه در طول فصل معمولاً یکی دو تیم کوچک‌تر هم خودشان را به عنوان پدیده معرفی می‌سازند که شاید قبل از شروع فصل کسی فکرش را نداشته است.

با توجه به ولخرجی سرسام‌آورعربستانی‌ها آیا می‌توان به موفقیت پرسپولیس و سایر نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار بود؟
من در جایی دیدم که یکی از مسئولان گفته با پول نمی‌توان فوتبال را خرید اما به نظرم عربستانی‌ها دنبال فوتبال خریدن نیستند. آنها چندین سال است که روی ساختار و امکانات‌شان کار کرده‌اند و بعد از ۱۰-۱۵ سال سرمایه‌گذاری حالا به جذب ستاره‌های بزرگ رو آورده‌اند که حتماً هم از این راه نتیجه می‌گیرند اما ما با وجود استعدادهای زیادی که داریم قادر به نتیجه‌گیری درسطح آسیا نبودیم و در واقع اگر یک درصد هم نتیجه بگیریم تنها به خاطر انگیزه وحشتناک بازیکنان پرسپولیس مقابل ستاره‌های تیم‌های بزرگ و یک درصد هم به خاطر نبوغ و استعداد فردی‌شان خواهد بود و روی برنامه‌ریزی این موفقیت نصیب پرسپولیس نخواهد شد. از سوی دیگر برای تکمیل صحبتم می‌خواهم از این نکته حرف بزنم که اگر رونالدو و بنزما هم به ایران بیایند قادر نیستند در تیم‌های ما موفق شوند چون سایرامکانات را به شکل خوبی برای آنها فراهم نساختیم که ستاره‌ها بتوانند در زمین تمرین خوب کار کنند و توانایی‌های‌شان را به نمایش بگذارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محسن IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    استقلال داخل زمین رقیب نداره . رقیب اصلی حمایت های بیرون زمین از پیروزیه. دیگه عالم و آدم هم میدونن نیازی به سند و مدرک هم نیست.نبردی نابرابر که همیشه بوده و خواهد بود.
  • عیسی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    ارفی جان بودجه لنگ بی حساب وکتاب است پس فکر می کنی اینهمه بازیکن گرانقیمت را از کجا حذب می کنه
  • بغض یایا در پشت فرمان IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    کی تو رو میشناسه آخه. پاشو برو مملکتت بابا. هرچند اونجا مثل ایران پول مفت نمیدن بهت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی