نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
آشنایی با مدعیان قهرمانی لالیگا اسپانیا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

لالیگای اسپانیا هم آغاز شد و مثل همیشه بارسلونا و رئال‌مادرید در حالی بر سر جام قهرمانی مبارزه خواهند کرد که احتمال دارد اتلتیکومادرید تهدیدشان کند.

فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لالیگای اسپانیا از روز جمعه آغاز شد. سه غول و سه مدعی لیگ اسپانیایی‌ها به ترتیب روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه کارشان را آغاز خواهند کرد. رئال‌مادرید که فصلی بد را سپری کرده شنبه به مصاف اتلتیک بیلبائو خواهد رفت، بارسلونا که مدافع عنوان قهرمانی است یک‌شنبه مهمان ختافه خواهد بود و دوشنبه هم اتلتیکومادرید از گرانادا میزبانی می‌کند.

در شروع فصل جدید، شرایط سه تیم رئال‌مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید را بررسی خواهیم کرد.

بارسلونا

فصل قبل با توجه به این که ژاوی سابقه روشنی در لالیگا و سطح اول فوتبال اروپا نداشت، با تردید درباره موفقیتش صحبت می‌شد. او فقط در السد قطر مربیگری کرده بود و باید روشی متفاوت در پیش می‌گرفت. نقطه ضعف‌های بارسلونا را برطرف کرد و تیمی چید که دیگر به دنبال بازگرداندن لیونل مسی نباشد. اگرچه خود ژاوی استقبال کرده بود که با دوست و هم‌تیمی سابقش کار کند، ولی خودش هم می‌دانست که شاید مجبور شود ترکیب و تاکتیک تیمش را برای بازگشت لئو برهم بزند. در هر صورت بعد از قهرمانی در لالیگای فصل گذشته، حالا بارسلونا در پی تکرار این قهرمانی و موفقیت در لیگ قهرمانان اروپاست.

ستاره
روبرت لواندوفسکی در همان فصل اول آقای‌گل لالیگا شد و تأثیرش را روی بازی بارسا نشان داد. باز هم او مهم‌ترین مهره کاتالان‌ها خواهد بود. مارک‌آندره تراشتگن سنگربان آلمانی که حالا یکی از کاپیتان‌های بارساست هم می‌تواند نقشی تعیین‌کننده داشته باشد. آنسو فاتی که مصدوم نباشد هم دیدنی است. فراموش نکنید ژاوی – اینیستای جدید بارسلونا هم این روزها گاوی – پدری هستند و شماره‌های ۶ و ۸ را هم گرفته‌اند. رونالد آرائوخو هم حالا مدافع کلیدی بارساست و کاپیتان سوم تیم هم شده است.

نیروی جدید
ایلکای گوندوغان مهم‌ترین خرید بارسلونا برای فصل جدید بود. ژاوی هافبکی می‌خواست که مثل خودش هم توپ‌پخش‌کن خوبی باشد و هم خوب گل بزند. گوندوغان که به عنوان کاپیتان سه‌گانه را فصل گذشته بالای سر برده، حالا با داشتن همه‌چیز به بارسا آمده است. اینیگو مارتینس برای خط دفاعی جذب شده که خریدی غیرمنتظره بود، همانطور که کسی تصور نمی‌کرد بعد از یک دهه اوریول رومئو را باز هم در بارسلونا ببینیم.

پیش‌بینی
پیش‌بینی قهرمان لالیگا کار دشواری‌ست، اما به نظر می‌آید ثبات بارسلونا نسبت به رئال‌مادرید بیشتر باشد و ژاوی این شانس را دارد که قهرمانی فصل گذشته را تکرار کند.

بارسلونا

رئال‌مادرید

این که رئال‌مادرید با دوجین ستاره و فوق‌ستاره هم در لالیگا ناموفق باشد و هم لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهد، اتفاقی دردناک برای هواداران‌شان خواهد بود. فصل قبل کوپادل‌ری را بردند و در جام‌جهانی باشگاه‌ها و سوپرجام اروپا به جام رسیدند، اما پایان خوشی نداشتند. خیلی زود از کورس قهرمانی لالیگا عقب ماندند و شاید تنها دلخوشی‌شان برد ۴ گله در کوپادل‌ری مقابل بارسا بود. در هر صورت کارلو آنچلوتی در دومین مقطع حضورش در سانتیاگو برنابئو ۲ فصل کاملاً متفاوت داشته. حالا با همه مشکلات در تلاش است اشتباهات فصل قبل تکرار نشود.

ستاره
کریم بنزما رفته و تیبو کورتوا هم مصدوم است. اما باتجربه‌هایی مثل تونس کروس و لوکا مودریچ هنوز هم تعیین‌کننده هستند. وینیسیوس جونیور و رودریگو هم شماره‌های ۷ و ۱۱ را گرفته‌اند تا آغازی باشد برای دوران جدیدشان در مادرید. ادواردو کاماوینگا هم تبدیل به مهره‌ای همه‌فن‌حریف شده که کارلتو همیشه در مواقع حساس روی او حساب می‌کند. داوید آلابا هم حالا از مهم‌ترین بازیکنان رئال در خط دفاعی است.

نیروی جدید
در کنار ستاره‌های قدیمی، جود بلینگام خیلی زود و در پیش‌فصل نشان داد می‌تواند ستاره مهمی برای مادریدی‌ها باشد. جود که در ۱۹ سالگی بازیکنی پخته است و نشان داده می‌تواند سال‌ها در ترکیب کهکشانی‌ها بدرخشد، مهم‌ترین خرید بود که از دورتموند آمد. او فصل قبل بهترین بازیکن بوندس‌لیگا شد. براهیم دیاس در میلان حسابی باتجربه شده و انگیزه دارد ناکامی‌های قبلی را جبران کند. خوسلو هم که به جای کریم بنزما آمده می‌خواهد نشان بدهد چیزی از اسطوره مادریدی‌ها کم ندارد. اگرچه بعید نیست تا پایان این ماه کیلیان امباپه هم سفیدپوش شود. آردا گولر را هم فراموش نکنید که پدیده فوتبال ترکیه است.

پیش‌بینی
با تغییراتی که پیش آمده، شاید قهرمانی برای رئال‌مادرید دشوار باشد. با این حال اگر کارلتو بتواند تیمش را باز هم تقویت کند شاید رقابتی نزدیک با بارسلونا داشته باشد

رئال‌مادرید

اتلتیکومادرید

دیگو سیمئونه و تیمش اصولاً به عنوان تیمی که موی دماغ رئال‌مادرید و بارسلونا می‌شود، شناخته شده است. ۳ فصل قبل قهرمان شدند و باز هم نتوانستند از عنوان‌شان دفاع کنند. با این حال ال‌چولو تلاش می‌کند با تیمی که برای فصل جدید ساخته باز هم بارسا و رئال را به چالش بکشد. اتلتیکو بازیکن مهمی را از دست داده و به طور کلی ترکیب خوب فصل قبل را حفظ کرده است. چند بازیکن هم اضافه شده‌اند که لیست تیم سیمئونه کامل‌تر شود. فصل پیش خیلی زود از کورس عقب ماندند و سومی را با عملکرد خوب پایان فصل به‌دست آوردند.

ستاره
آنتوان گریزمن بازیکن امیدبخش اتلتیکو و حالا یکی از باتجربه‌های این تیم است. ممفیس دپای هم در اتلتیکو جا افتاده و فراموش کرده که دوست داشت در بارسلونا بماند! رودریگو دی‌پائول که از مهره‌های مهم آرژانتین در جام‌جهانی بود هم در خط میانی بازیکنی مهم و بزرگ به شمار می‌رود. از اکسل ویتسل و مارکوس یورنته هم می‌توان به عنوان هافبک‌های تراز اول یاد کرد. آلوارو موراتا و ژوآئو فلیکس هم بازیکنان مهمی هستند که البته شاید تیم را تا پایان آگوست ترک کنند و به همین دلیل سیمئونه برنامه‌هایش را روی آن‌ها نمی‌چیند.

نیروی جدید
یک مدافع باتجربه و مطرح پس از سال‌ها به اسپانیا برگشته و پیراهن اتلتیکو را پوشیده. سزار آسپیلیکوئتا که زمانی در اوساسونا چهره شد، حالا دوباره در لالیگاست. سقوط لسترسیتی باعث شد جائلار سویونجو تصمیم بگیرد راهی مادرید شود. او می‌تواند مهره ثابت سیمئونه در خط دفاع باشد. دیگر خریدهای اتلتیکو چندان مطرح نیستند؛ خاوی گالان از سلتاویگو و سانتیاگو مورینیو از راسینگ مونته‌ویدیو.

پیش‌بینی
سومی قابل پیش‌بینی است؛ پیش‌بینی‌ای که اتلتیکو دوست دارد آن را برهم بزند. به نظر می‌رسد این فصل هم اتلتیکو موفق به گرفتن بارسا و رئال نشود. البته فصل قبل ممکن بود نایب‌قهرمانی را از همشهری بگیرد که ناکام شد.

اتلتیکومادرید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Ali IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    بارسا قهرمان میشه
  • عطا IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    رئال مادرید - ۳ بارسلونا - ۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی