نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
حمله علنی نکونام به مواضع ساپینتو/ جواد همه معادلات مرد پرتغالی را برهم ریخت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حضور همزمان چهار تن از بازیکنان استقلال در ترکیب اصلی این تیم در شرایطی که فصل گذشته اغلب اوقات تنها دو نفرشان در ترکیب بودند نشان دهنده تغییرات کلی در این تیم است.

نگاهی به ترکیب اصلی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان مشخص می‌کند جواد نکونام ساختار تاکتیکی تیمش را به طور کلی زیر و رو کرده است.

ریکاردوساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال، فصل گذشته در چند برهه با صالح حردانی و ابوالفضل جلالی دچار اصطکاک شد.

اتفاقات پیش از انتخابات بازیکنان تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجب شد تا صالح حردانی در اقدامی عجیب با مصاحبه علیه ساپینتو خروجش از لیست تیم ملی را به تصمیمات غلط ساپینتو و نیمکت نشینی مداومش در اوایل فصل گذشته مربوط بداند.

مشابه این اتفاق درباره مدافع چپ تیم استقلال - ابوالفضل جلالی - هم تکرار شد. جایی که در اواخر نیم فصل اول شایعه شد این بازیکن به علت نیمکت نشینی‌های مداوم و حضور جعفر سلمانی در دفاع چپ قصد جدایی از استقلال را دارد. اتفاقی که در جناح راست خط دفاعی استقلال برای یامگا و حردانی تکرار شده بود.

اما جواد نکونام پس از در دست گرفتن هدایت تیم استقلال با حضور هر چهار بازیکن نام برده در ترکیب استقلال مقابل صنعت نفت آبادان ثابت کرد به هر چهار بازیکن اعتقاد و اعتماد ویژه داشته و از آنها در پست‌های مختلف بازی گرفت.

حضور همزمان صالح حردانی و آرتور کوین یامگا در جناح راست دفاع و حمله همچنین حضور همزمان جلالی و سلمانی در جناح چپ دفاع و حملۀ استقلال هر ۲ جناح استقلال را به شکلی قابل توجه تقویت و البته دستخوش تغییر کرد. طوری که صالح حردانی موفق به گلزنی شد و ابوالفضل جلالی علاوه بر زمینه ساز شدن گل اول استقلال، پاس گل دوم را هم ارسال کرد.

بسیاری از کارشناسان استقلالی نیز فصل گذشته معتقد بودند کارایی یامگا در ۵۰ متر جلویی بیشتر است و جلالی باید در خط دفاع به میدان بیاید که حالا این تصمیم جواد نکونام شاید از سوی آنها نیز مورد تایید قرار بگیرد.

قطعاً از حالا می‌توان پیش بینی کرد این چهار بازیکن در بازی مقابل ملوان جزو نفرات اصلی استقلال برای دیدار مقابل نماینده شهر انزلی خواهند بود. بازی که قرار است پنجشنبه هفته آینده در استادیوم آزادی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • دلاک ضد لنگ IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    اخه عقل کل اون موقع محبی و قایدی بودن به نظرت الان جواد نکونام چاره دیگری داره جز بازی دادن به هر چهار بازیکن!!!!!!!!!!
    • رضایاک اصلی۲ DE ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      اتفاقا چکش مربی خوبیه و منم موافقم که کیسائوپینتو مشکل حاد داشت و وضعیت کیسه الان بهتره
  • بیطرف IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    سلام. عاقای نسبتا محترم اقای جواتی همون ساپینتو غریبه چنان پشت استقلال موند و با همه جنگید و غیرت و تعصب داشت که توی بچه محل یک درصد اون هم نیستی و نمیشی چون فولاد را تو غربت گذاشتی و فرار کردی که کارنامه خرابت خرابتر نشه....اقا به نظر شما اگه ساپینتو مربی فولاد بود چنین کاری میکرد و فرار کنه... قضاوت با شما.
  • نادر IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    ساپینتو مغز نداشت وگرنه با همین روش می تونست راحت قهرمان کنه تیمشو
  • دون فابیو IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    یادتان باشد که ساپینتو جلالی را بخاطر کم روحیه گی و زود کنار کشیدن بازی نمی داد نه بی اعتمادی به او. ساینتو میگفت که وقتی جلالی در یک بازی نیمکت نشین است باید در تمرینات زمین را شخم بزند تا حقش را بگیرد اما برعکس میشود و او در تمرین بی انگیزه و گوشه گیر میشود
  • محمدرضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    مواجب بگیران مطبوعاتی کار خودشون رو به نحو احسن برای کیسه انجام دادن ۹ نفر بازیکن گرفتن الان مازاد هم دارن بازم هم طلبکارند که ما تو فصل نقل انتقالات بازیکن نگرفتیم پول نداریم و بهانه های دیگه و تیمشون رو با پرسپولیس مقایسه میکردن الان مشخصه کی هوچی گری میکرده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی