نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
پیش‌بازی سوپرجام آلمان؛ بایرن‌مونیخ - لایپزیش
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بایرن‌مونیخ که ۱۰ قهرمانی در سوپرجام آلمان دارد و ۳ سوپرجام آخر را هم برده، باید مثل سال گذشته در این دیدار به مصاف لایپزیش برود.

امشب از ساعت ۲۲:۱۵ ورزشگاه آلیانتس‌آرنای شهر مونیخ میزبان دیدار سوپرجام آلمان بین بایرن‌مونیخ قهرمان بوندس‌لیگا و لایپزیش قهرمان جام‌حذفی خواهد بود تا تکلیف اولین جام فصل جدید مشخص شود.

بایرن‌مونیخ؛ باواریایی متفاوت

با وجود این که بایرن فصل قبل قهرمان بوندس‌لیگا شد، اما نزدیک بود توماس توخل با تیم متزلزل و بی‌ثباتی که داشت این موفقیت را هم از باواریایی‌ها بگیرد. در هر صورت عملکرد بایرن در فصل گذشته دور از انتظار بود و قهرمانی بوندس‌لیگا چیزی نیست که هواداران‌شان را راضی کند. لیست خرید توماس توخل چندان بلندبالا نبود، اما چند مهره مهم به خدمت گرفته تا فصلی متفاوت را سپری کند. انتقال هری کین قطعی شده، کیم مین جائه مدافع کره‌ای را به خدمت گرفته و رافائل گوئریرو مدافع چپ پرتغالی از دورتموند آمده. اولین خریدشان هم هافبکی دیگر از لایپزیش یعنی کنراد لایمر بود. حالا بایرن در شروع کارش باید مثل فصل قبل به مصاف لایپزیش برود. آمار بایرن مقابل این حریف خوب بوده، اما همین تیم لایپزیش نزدیک بود قهرمانی فصل قبل را با برد در آخرین دیدار از آن‌ها بگیرد.

لایپزیش؛ روی ما حساب کنید!

قهرمان ۲ فصل اخیر جام حذفی آلمان می‌خواهد جام متفاوتی بگیرد. مارکو رُزه که در دورتموند ناموفق بود، در لایپزیش عملکرد خوبی داشت. پشت سر بایرن و دورتموند تیم سوم بوندس‌لیگا شدند و در جام حذفی هم قهرمانی‌شان را تکرار کردند. با این حال مثل همیشه لایپزیش ستاره‌هایی که پرورش داده بود را راهی تیم‌های دیگری کرد. جدایی کریستوفر انکونکو، دومینیک سوبوسلای، کنراد لایمر و یوشکو گواردیول با این که بیش از ۲۰۰ میلیون یورو به حساب لایپزیش اضافه کرد، اما ممکن است مارکو رُزه را دچار چالش کند. او تلاش کرده با جذب کریستوف باومگارتنر، لوئی اوپندا، بنیامین ششکو و ژاوی سیمونز جای بازیکنانی که رفتند را پر کند، اما آن‌ها کم‌تجربه هستند و برای رسیدن به هماهنگی و کیفیت بازیکنان سابق، به زمان نیاز دارند. هواداران لایپزیش امیدوارند همین تغییرات تیم‌شان را در لیگ قهرمانان اروپا و بوندس‌لیگا دچار مشکل نکند.

آخرین جدال
بیستم مِی ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل قبل بوندس‌لیگای آلمان، بایرن‌مونیخ مقابل لایپزیش تن به شکست ۳-۱ داد. گنبری برای بایرن گل زد، اما پس از آن گل لایمر، انکونکو و سوبوسلای با گل‌های‌شان باعث شدند لایپزیش کامبک بزند. دو گل آخر در آن دیدار هیجان‌انگیز از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

آمار بازی
۱۰) بایرن‌مونیخ که پرافتخارترین تیم بوندس‌لیگای آلمان است، در سوپرجام هم با ۱۰ قهرمانی در صدر قرار گرفته. در حالی که لایپزیش تابه‌حال هیچ جامی در سوپرجام نبرده.
۳) در ۳ سوپرجام آخر بایرن‌مونیخ موفق شده ۲ مرتبه دورتموند و یک مرتبه لایپزیش را شکست دهد و قهرمان شود. آخرین شکست‌شان به سال ۲۰۱۹ مقابل دورتموند برمی‌گردد.
۱۲) در ۱۲ سوپرجام اخیر بایرن‌مونیخ حضور داشته است و آخرین مرتبه سال ۲۰۱۱ بایرن در این دیدار حضور نداشت که شالکه با شکست دورتموند به جام رسید.
۷) آخرین مرتبه‌ای که سوپرجام را تیمی به غیر از بایرن و دورتموند بالای سر برده ۷ سال پیش بوده. ولفسبورگ سال ۲۰۱۵ با شکست بایرن قهرمان شد.
۱۷) در ۱۷ مصاف بایرن‌مونیخ و لایپزیش در تمامی رقابت‌ها، بایرن ۹ برد داشته، ۶ بازی مساوی شده و ۲ بازی را لایپزیش برده است.
۱۱) شکست در آخرین بازی مقابل لایپزیش، به ۱۱ بازی نباختن بایرن مقابل این حریف خاتمه داد.
۸) اگر لایپزیش قهرمان سوپرجام شود، هشتمین قهرمان این دیدار خواهد بود. بایرن، دورتموند، وردربرمن، کایزرسلاترن، شالکه، اشتوتگارت و ولفسبورگ سابقه قهرمانی دارند.
۷) روبرت لواندوفسکی ستاره پیشین بایرن و دورتموند با ۷ گل زده برترین گلزن تاریخ سوپرجام است. توماس مولر که احتمالاً در این دیدار غایب خواهد بود با ۵ گل در رده بعدی قرار دارد.
۰) توماس توخل و مارکو رُزه هیچ‌کدام تابه‌حال موفق نشده‌اند تیم‌های‌شان را قهرمان سوپرجام آلمان کنند.

مصدومان و محرومان
مانوئل نویر کاپیتان بایرن‌مونیخ هنوز به طور کامل بهبود نیافته است و با توجه به جدایی یان سومر، اسون اولرایش جایش را می‌گیرد. توماس مولر، اریک ماکسیم چوپوموتینگ و رافائل گوئریرو هم به‌دلیل مصدومیت سوپرجام را از دست داده‌اند. آمادو هایدارا تنها مصدوم لایپزیش است که قطعاً این بازی را از دست داده. کریستوف باومگارتنر، کیدن کلارک و پیتر گولاچی احتمال دارد به این نبرد برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
اولرایش، پاوار، کیم، دی‌لیخت، دیویس، کیمیش، لایمر، سانه، موسیالا، کومن و گنبری
لایپزیش: بلاسویچ، هنریشس، سیماکان، اوربان، راوم، فورسبرگ، کمپل، شلاگر، اولمو، اوپندا و ورنر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی