نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
آمارهایی جالب از هری کین ستاره جدید بایرن‌مونیخ/ مرد رکوردها در باواریا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هری کین با تجربه‌ای گرانبها از سال‌ها بازی در لیگ برتر انگلیس و زدن رکوردهای رنگارنگ از تاتنهام راهی بایرن‌مونیخ شد.

 هیچ بازیکن دیگری به اندازه هری کین در سال‌های اخیر الگوی گلزنی در لیگ برتر انگلیس را تجسم نکرده است.

این ستاره ۳۰ ساله در ۳۲۰ لیگ برتری موفق شد ۲۱۳ گل به ثمر برساند که باعث شده پس از آلن شیرر که ۲۶۰ گل در ۴۴۱ بازی زده، در رده دوم برترین گلزنان لیگ برتر انگلیس قرار بگیرد.

در حال حاضر کین نمی‌تواند این رکورد تاریخی را به خودش اختصاص بدهد، چرا که قبل از شکستن رکورد شیرر پیراهن بایرن‌مونیخ را برتن می‌کند. اما با توجه به رکوردهایی که تا الان ثبت کرده، شماره ۹ جدید قهرمان آلمان باید بتواند رکوردهای دیگری را هم بزند.

به دنبال گل‌ها
هری کین در سه فصل (۲۰۱۶-۲۰۱۵، ۲۰۱۷-۲۰۱۶ و ۲۰۲۱-۲۰۲۰) آقای‌گل لیگ برتر انگلیس شده است. تنها تیری آنری موفق شده با ۴ آقای‌گلی بالاتر از او قرار بگیرد. بهترین فصول او از لحاظ گلزنی فصل قبل و فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ بوده‌اند که در لیگ برتر انگلیس ۳۰ گل به ثمر رساند.

هرجایی بخواهد گل می‌زند
کاپیتان انگلیس رکورددار بیشترین گل زده خارج‌ازخانه در لیگ برتر است و ۱۱۲ مرتبه بیرون از خانه تاتنهام گلزنی کرده. او همچنین تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس است که تعداد گل‌هایش داخل و خارج از خانه ۳ رقمی شده. کین پربارترین سال تقویمی‌اش را سال ۲۰۱۷ سپری کرد که در آن ۳۹ مرتبه به گل رسید که رکوردی جدید در تاریخ لیگ برتر بود.

هری کین

بیش از یک گلزن
بعد از اندی کول در فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۳، هری کین تنها بازیکنی است که در یک فصل هم آقای‌گل شد و هم بهترین گلساز. او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ موفق شد با ۲۳ گل آقای‌گلی را به خودش اختصاص دهد و با ۱۴ پاس‌گل هم جایزه بهترین پاسور فصل را دریافت کرد.

مرد رکوردهای اسپرز
کین با ۲۸۰ گل در تمامی رقابت‌ها بهترین گلزن تاریخ باشگاه تاتنهام است. از فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ او برترین گلزن سفیدهای لندن در تمامی رقابت‌ها در همه فصول بوده است. علاوه بر این، هیچ مهاجم دیگری در تاریخ لیگ برتر انگلیس به اندازه کین که ۲۱۳ گل برای تاتنهام زده، برای یک تیم گلزنی نکرده است.

هری کین

سه‌شیرها
کین با ۵۸ گل در ۸۴ بازی ملی رکورددار گلزنی تیم ملی انگلیس هم هست. ۱۲ گل او در جام‌های جهانی و جام‌های ملت‌های اروپا به ثمر رسیده. او بهترین سال خودش را با پیراهن سه‌شیرها سال ۲۰۲۱ سپری کرد که ۱۶ مرتبه برای این تیم گلزنی کرد که رکورد دیگری‌ست!

همه رقبای لیگ برتر می‌ترسند
کین حداقل یک مرتبه به تمامی ۳۲ تیمی که در لیگ برتر انگلیس با آن‌ها روبه‌رو شده، گل زده است. هیچ بازیکن دیگری در انگلیس چنین کاری انجام نداده.

مردی برای بازی‌های خاص
کین صاحب رکورد بیشترین گل در دربی‌های لندن با ۵۶ گل است. او رکورددار گلزنی در هفته آخر لیگ برتر با ۱۱ گل است. همچنین ستاره انگلیسی در باکسینگ‌دی بیش از هر بازیکن دیگری گل زده که ۱۰ گل بوده.

در همین رابطه:

هری کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی