نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۶
۱ |
۰
کلوب| آیا این تراکتور با ایده‌های خمس بسته شده؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در مصاحبه مطبوعاتی پس از بازی سپاهان و تراکتور، سرمربی پرشورها، حرف‌هایی بر زبان آورد که رسانه‌های ورزشی کشور را تا به امروز حسابی به خود مشغول کرده است.

خمس اعتراف کرد که این تیم، تیم من نیست و با نظر و انتخاب من، بسته نشده! حالا که بحث به اینجا رسید، بهتر است بگوییم چرا تراکتور، همه لیست و ترکیب خود را تغییر داد؟ با توجه به عملکرد تراکتور در فصل گذشته با پاکو خمز، هواداران امیدوار بودند که علاوه بر حفظ همان تیم قبلی، تیم در چند پست از سوی کادر فنی تقویت شود.

خواسته معقول تماشاگران تراکتور با اتفاق دیگری همراه شد و باید گفت تا حد بسیار زیادی، شاکله اصلی تراکتور به طور کلی، کاملاً تغییر پیدا کرد. به طور دقیق تر، تراکتور در فصل نقل و انتقالات، سیزده بازیکن ورودی و چهارده بازیکن خروجی از لیست خود داشت.

با این اوصاف، شکل و رنگ تیم به طور مشخصی، دگرگون شد و زمان زیادی باید بگذرد تا بازیکنان جدید، با یکدیگر هماهنگ شوند و ایده‌های تاکتیکی خمس را در بهترین حالت ممکن در زمین، پیاده کنند. همین دلیل، برای از دست دادن امتیاز در ابتدای فصل کافی است.

یکی از اصلی ترین و بارزترین صدمات تغییرات فراوان در ترکیب تی تی‌ها، خط دفاعی و بازیسازی آنها می‌باشد. فصل پیش، تراکتور با وجود مدافع پا به توپ و مدرنی به نام هادی محمدی، می‌توانست به راحتی، بازیسازی را از یک سوم زمین خودی، آغاز کند؛ همان چیزی که خمس از شاگردانش، خواهان است. در این فصل به جای‌هادی محمدی، شجاع خلیل زاده، در قلب دفاع جایگزین او شده و از آنجایی که شجاع، مدافع کلاسیکی به شمار می‌رود، توانایی کمتری در بازیسازی، سرعت و پاس‌های دقیق و کوتاه دارد و نمی‌تواند توپ را درست، به گردش در بیاورد و به خط میانی انتقال دهد. همین امر سبب می‌شود که تی تی‌ها در پرس‌های شدید و سنگین، با مشکل مواجه شوند.

شاید وجود این تعداد بازیکن، برای موفقیت خمس و تیم، در طی فصل لزومی ندارد. تراکتور در لیست بازیکنان خود، با کمبود مهره رو به رو نیست اما همین یک مورد، می‌تواند به پاشنه آشیل تراکتور لیگ بیست و سوم بدل شود.

اینکه یک تیم، همه ستارگان را به خدمت بگیرد، الزاماً به معنای قهرمانی در انتهای لیگ نیست. اتفاقاتی شبیه به این موضوع، در بهترین تیم‌های اروپایی هم رخ می‌دهد. چه بسا تیم‌هایی بوده اند که بدون هیچ ستاره ای، به مقام قهرمانی دست پیدا کرده‌اند! حال باید نشست و تماشا کرد که تراکتور با دراختیار داشتن چنین بازیکنان با کیفیتی، چه رتبه ای را در پایان فصل کسب می‌کند. هر چند که هنوز یک هفته از دیدارها، سپری شده و برای رای و قضاوت قطعی و قاطع، زود است.

معین احمدوند|باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • یاشاسین اردبیل IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    تا تراکتور بیاد خودش رو پیدا کنه لیگ تمام میشه اشتباه بزرگی بود اینهمه بازیکن را ازدست دادن بهترین نتیجه ممکن برای تراکتور مقابل پرسپولیس مساوی خواهد بود زیرا پرسپولیس تیم اصلی خودشو حفظ کرده وبراحتی بازیکنان تو زمین همدیگر را پیدا می کنند خمس بدون غرور وردربایستی باید مقابل پرسپولیس تاکتیک دفاعی اتخاذ کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی