چند سال بود می‌خواستم شاگرد نکونام شوم/ ساپینتو برایم چند بار پیغام گذاشت!/ برای نورافکن خیلی ناراحتم؛ سرنوشت او مثل من بود
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بازیکن مصدوم استقلال گفت: همین که در اوج آمادگی مصدوم شدم بیشتر از هر چیز دیگری من را آزار داده و اذیتم کرد.

همین که در اوج آمادگی مصدوم شدم بیشتر از هر چیز دیگری من را آزار داد و اذیتم کرد. امیدوارم این روزها تمام شود و حداقل خیلی زود به تمرینات تیم اضافه شوم.» این بخشی از صحبت‌های بازیکنی است که با پوشیدن پیراهن استقلال اگرچه خیلی دیر روی دور افتاد اما در همان مدت زمان کوتاه نیز به قدری با درخشش خود به چشم آمد که در بیشتر محافل رسانه‌ای، صحبت از او و عملکرد خوبش به میان آمد و باعث شد تا اسم و عکسش بیشتر از هر زمان دیگری در اخبار ورزشی دیده شود. صحبت از رضا میرزایی بازیکن همه‌فن‌حریف استقلالی‌هاست؛ بازیکنی که در فصل گذشته در چند پست تیمش را همراهی کرده و حتی با گلی که به ثمر رساند و پنالتی‌ای که در دقایق پایانی دیدار با گل‌گهر گرفت، شانس قهرمانی را به اردوی استقلالی‌ها بازگرداند. با این حال این بازیکن در دیدار پایانی آبی‌ها در فصل گذشته دچار پارگی رباط صلیبی شد و حالا بعد از عمل جراحی باید مدتی دور از میادین باشد. گفت‌وگو با میرزایی را در زیر می‌خوانید.

وضعیتت بعد از عمل جراحی چطور است؟ با این مصدومیت کنار آمده‌ای؟

یک فوتبالیست هیچ وقت با مصدومیت کنار نمی‌آید اما چاره‌ای نیست و این هم بخشی از فوتبال است. خودم خوب هستم و شرایط نسبتا خوبی دارم. دکتر یزدی در این مدت زحمات زیادی را برای من کشیده و اتفاقا دو روز پیش هم آخرین معاینه را انجام داده و بعد از این مدت، برای اولین بار پایم را زمین گذاشتم و پیاده‌روی را آغاز کردم.

عمل جراحی روی زانویت چطور بوده؟ پزشکان راضی هستند؟

خدا را شکر عمل خوبی بوده و پزشکان هم راضی بودند. دکتر یزدی که زانویم را جراحی کرد یکی از بهترین جراحان ایران است و او در آخرین دیداری که با من داشت توصیه کرد تمریناتم را به نحو احسن انجام بدهم تا زودتر و بهتر از گذشته و پیش از موعد مقرر بتوانم به میادین برگردم. ایشان از عمل جراحی و روندی که سپری شده ابراز رضایت کردند.

در روزهای پایانی فصل گذشته عملکرد خیلی خوبی را ارائه دادی. فکر نمی‌کنی چشم خورده باشی!؟

خیلی‌ها این را می‌گویند. استقلال تیم بزرگی است و هر هفته بخواهی این‌طور در چشم باشی باید یک مقدار حواست بیشتر جمع باشد. ما هم به این مسائل اعتقاد داریم و باید بیشتر حواسم را جمع می‌کردم. در هر صورت این اتفاق افتاد و شاید قسمت این بود که این برهه زمانی این‌طور سپری شود. این خواست خداست و حتما حکمتی در آن بوده و امیدوارم پرقدرت‌تر از قبل به میادین برگردم. تمریناتم را به خوبی انجام می‌دهم تا دوباره خیلی زود بتوانم پا به توپ شوم و به شرایط بازی برسم.

در روزهای پایانی فصل حتی صحبت از حضورت در تیم ملی هم به گوش می‌رسید اما در هر صورت قسمت نشد و این مهم را هم از دست دادی.

بله درست است و صحبت‌هایی هم شده بود اما در هر صورت مهم‌تر از آن این بحث بود که چند سالی می‌شد دوست داشتم با آقا جواد کار کنم اما شرایط مهیا نمی‌شد. با خود آقا جواد و حمید رجبی صحبت می‌کردم و آنها از این علاقه‌مندی من باخبر بودند. سه چهار سالی بود که دوست داشتم این اتفاق بیفتد و بعد از اینکه من به تیم‌های ایشان نرفتم درنهایت خود آقا جواد به استقلال آمد تا سرانجام این امر یعنی شاگردی او برایم محقق شود. ان‌شاءالله اگر خدا بخواهد از نیم‌فصل این اتفاق می‌افتد تا بتوانم خیلی قوی‌تر از قبل به استقلال کمک کنم.

چند سال بود می‌خواستم شاگرد نکونام شوم/ ساپینتو برایم چند بار پیغام گذاشت!/ برای نورافکن خیلی ناراحتم؛ سرنوشت او مثل من بود

سبحان خاقانی که سابقه این مصدومیت را دارد می‌تواند کمک خیلی خوبی برایت باشد.

سبحان، عارف و حتی روزبه چشمی از همین استقلال بچه‌هایی بودند که رباط پاره کردند و با قدرت برگشتند. خیلی از فوتبالیست‌ها این شرایط را داشتند و حتی برخی دو سه بار هم رباط پاره کرده‌اند. در هر صورت مصدومیت برای فوتبالیست است. اما مهم این است که همه چیز را رعایت کنم تا مثل بچه‌هایی که با موفقیت دوباره به میادین بازگشتند، بتوانم قوی‌تر از قبل برگردم و دوباره در خدمت تیم باشم. البته با توجه به فیفادی‌هایی که وجود دارد و زمان برگزاری جام ملت‌ها و وقفه‌ای که مثل سال گذشته در رقابت‌های لیگ برتر می‌افتد این امیدواری برایم وجود دارد که بتوانم با توجه به این وقفه‌ها و تعطیلی‌ها به نیم‌فصل دوم رقابت‌ها برسم. دو ماه از زمان عملم سپری شده و فکر می‌کنم تا سه چهار ماه دیگر برای بازگشت به میادین آماده شوم. هدف من این است که خودم را به نیم‌فصل دوم برسانم و چه‌بسا تا قبل از آن تمرینات گروهی‌ام را با تیم آغاز کنم.

با بچه‌های تیم همچنان در ارتباط هستی؟

خداوکیلی همه آنها هنوز هم تماس می‌گیرند و جویای حالم هستند و شرایط را پیگیری می‌کنند. حتی آقا جواد از وقتی سرمربی استقلال شده دو سه باری تماس گرفته است. حتی از باشگاه، آقای خطیر و خانی هم تماس گرفته و شرایطم را مرتب پیگیری کرده‌اند.

با ساپینتو چطور؟ او هم از تو خبر می‌گیرد؟ یادم می‌آید ارتباط خیلی خوبی با هم داشتید.

بله، این مربی هم از طریق واتساپ زنگ زده و حتی برایم چند بار پیغام گذاشت. از من خواست اگر کاری دارم با او در میان بگذارم. حتی به من گفت شرایط خیلی خوبی در تیم داشتی و تاکید کرد در هر بازی هر زمانی به بازی رفتی به استقلال کمک می‌کردی اما در هر صورت شرایط به این سمت پیش رفت. ساپینتو به من گفت که او هم چنین مصدومیتی را سپری کرده و هیچ چیزی نیست و به چشم برهم‌زدنی همه‌چیز سپری می‌شود و از من خواست تا خوب ریکاوری کنم تا بتوانم دوباره خیلی زود به میادین برگردم.

استقلال امسال را چطور می‌بینی؟ تیمی که تقویت نشده اما در گام اول امیدوارکننده ظاهر شد.

کار جواد نکونام امسال بسیار سخت است. بازیکنانی که می‌خواست هیچ‌کدام نیامدند و تیم آن‌طور که باید تقویت نشد. او حدود پنج شش بازیکن می‌خواست که هیچ‌کدام جذب نشدند و حالا این به فن و توانمندی او برمی‌گردد که تیم را هدایت کند و از پس کار بربیاید. هرچند او آبرو و اعتبارش را وسط گذاشته و با این وضعیت می‌خواهد به خاطر هواداران استقلال، بهترین شرایط را برای این تیم پدید بیاورد. او حتما هواداران تیم را دوست دارد که حاضر شده با این وضعیت به استقلال بیاید و با این تیم کار کند. ان‌شاءالله که در ادامه مسیر موفق باشد. کار خیلی سخت است چون همه تیم‌ها تقویت شدند و در کنار آن مطالبات و دریافتی بازیکنان‌شان را به موقع می‌دهند اما اینجا از این خبرها نیست و با این شرایط کار همه‌مان سخت است. ما هنوز دریافتی پارسال را هم تسویه نکرده‌ایم و پول کامل‌مان را نگرفته‌ایم. این در شرایطی است که فصل آغاز شده و طبیعتا باید الان پیش‌قرارداد فصل جدید به بازیکنان پرداخت می‌شد.

چند سال بود می‌خواستم شاگرد نکونام شوم/ ساپینتو برایم چند بار پیغام گذاشت!/ برای نورافکن خیلی ناراحتم؛ سرنوشت او مثل من بود

خودت هم انگار پول زیادی نگرفتی؟

من هم تا الان کمتر از ۴۰ درصد مبلغ قرارداد پارسالم را گرفته‌ام. یعنی حدود ۶۰ درصد از پارسال مانده و از امسال هم هیچ، و فعلا که چنین شرایطی را دارم و تا نیم‌فصل باید بیرون بنشینم.

درنهایت با این شرایط شانسی برای موفقیت استقلال در فصل جدید قائل هستی؟

باز هم تاکید می‌کنم کارمان سخت است اما با فن و تجربه و هنر سرمربیگری‌ای که آقا جواد دارد ما به موفقیت همراه با وی امیدواریم. او کار خیلی سختی دارد چون باید در فضایی رقابت کنیم که در آن مساواتی وجود ندارد. در واقع این رقابت با تیم‌هایی است که پولدار هستند و حسابی خرج کرده‌اند و بازیکن خریده‌اند اما ما همان تیم سال قبل را داریم و حتی بازیکنانی مانند محبی، قایدی، سیلوا، عارف و من را از دست داده و با این وضعیت کار دشواری پیش روی ماست.

در این مدت به جز دوری از فوتبال، چه چیزی تو را بیشتر از هر چیز دیگری اذیت کرده است؟

همین که در اوج آمادگی مصدوم شدم بیشتر از هر چیز دیگری من را آزار داده و اذیتم کرد. امیدوارم این روزها تمام شود و حداقل خیلی زود به تمرینات تیم اضافه شوم.

به عقیده تو سقف بودجه توسط سایر تیم‌های مدعی لیگ مثل تراکتور، پرسپولیس و سپاهان رعایت شده است که این همه به استقلال گیر داده‌اند؟

نمی‌دانم و این مساله را باید کارشناسان و کسانی که در این خصوص صاحب نظرند و مسئولیت مرتبط دارند پیگیری کنند و ببینند این مسائلی که از آنها صحبت می‌شود به چه شکل است.

امید نورافکن که رابطه بسیار صمیمانه‌ای با او داری هم مثل خودت بد آورد و او هم مجبور شد زانویش را به تیغ جراحان بسپرد. در مدت زمان مصدومیتی که داشتی این بازیکن حسابی هوای تو را داشت و در کنار تو حضور داشت.

برای امید خیلی ناراحتم. نمی‌دانم چه حکمتی بود که دوتایی مصدوم شویم و حدودا همزمان جراحی کنیم. مینیسک امید هم در اردوی ترکیه دچار آسیب دیدگی شد و امیدوارم او هم زودتر به میادین برگردد. امید همیشه خوب همه را می‌خواهد و بسیار بامعرفت است و واقعا مانند یک برادر برایم می‌ماند. همیشه مدیون او هستم و اخلاقش این شکلی است که دوست دارد به همه کمک کند. ان‌شاءالله او هم زودتر برگردد.

بعد از دربی فینال جام حذفی با صدای گرفته یک مصاحبه جنجالی کردی. هنوز سر حرف‌هایت هستی که به پرسپولیس برای قهرمانی کمک کردند؟

بله اما گذشته‌ها گذشته و دیگر نمی‌خواهم درباره آن دوران صحبت کنم. به هر حال من هم خیلی عصبانی بودم. بازی به آن مهمی را باخته بودیم و خودم هم نتوانسته بودم به خاطر آسیب‌دیدگی به تیم کمک کنم و بسیار عصبانی و ناراحت بودم اما نمی‌خواهم خیلی به گذشته‌ها برگردم و به آن اشاره‌ای کنم.

صحبتی باقی مانده؟

از همه هواداران استقلال تشکر می‌کنم. آنها خیلی پیگیر من بودند و انرژی و ‌انگیزه زیادی به من دادند که بخواهم دوباره برگردم. امیدوارم قوی‌تر از قبل بتوانم با پیراهن استقلال به زمین برگردم و برای دل آنها بازی کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • رضایاک اصلی۲ IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    میرزایی کیسه کشیِ که میخواد ادا متعصبا را دربیاره
    • هواذار IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      اخه لنگی تو اینجا دنبال چی میگردی
  • شاهین IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    ببینید!!! الان ما کاری داشتیم با این لنگیه بی کلاس؟ ببینید چی نوشته این لنگی؟ چجوری توهین میکنن به بازیکن ما اون بالا... چی بگم بهت لنگی بی کلاس معلومه که خیلی سوختی از برد استقلال و خیلی ناراحتی از گل آفسایدتون که دارو براتون گرفته.... چون همه میدونن گل آفساید بود، نتها کسی نمیدونه داور بود و خود شما لنگیای بی کلاس... پس بر و روتو کم کن اینقدر به بازیکن ما توهین نکن و خودتو مثل نخود داخل هر آشی ننداز لنگی بی کلاس....
    • لنگی نباشیم IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      بعضی از این لنگیا دست خودشون نیست مامورهستند و معذور یه دستوراتی از اتاق فکرشون دارن باید انجام بدهند ناراحت نشو برادر
  • استیصال IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    کدوم اوج آمادگی تو که همش نیمکت نشین بودی فقط چند بار تعویضی اومدی توی بازی
  • فرزاد سراجی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    رو اوج مصدوم شدن خوب اومدی😂😂😂😂😂😂اگه اوجت نیمکت نشینی محبی وقایدی وارسلان مطهری بود وای به حال نشیبت😂😂😂😂
  • زرد قناری IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    این بازیکن نمک نشناس به تیم سپاهان پشت کرد ودر تیم استقلال شد دیاباته دوم ودو روز بعد مثل تفاله می‌اندازند بیرون بلایی که سر پادوانی و دیاباته آوردند اصلآ هم اوج آمادگی نبودی یک بازیکن معمولی که به هواداران اصفهانی پشت ک دی حقت بود چقدر نوید کیا برا این نمک نشناس زحمت کشید که شناخته بشود خلایق هرچی لایق حداقل سپاهان جزو تیم‌های رده اول است نه سوم وچهارم
  • سعید خجسته IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    همین ک استقلال یا تیم های دیگر ب جام باشگاهای می‌رسند گلی هوادار دارد وقتی نمی‌رسند باور ندارن ک می‌رسند میشن افت بد بیراه میکن
  • محمد IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    کدوم اوج فقط نیمکت نشین بود
  • علیرضا IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    آخه تو که همش رو نیمکت میخکوب بودی.. شاید منظورت واسه نمیکت نشینی تو اوج بودی یه دفعه سقوط آزاد کردی رفتی تو باقالی ها.... کلا ذات کیسه کشا همینه معروف به فشارکی
  • جمشید IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    اقای میرزایی شما اینقد خوب بازی کردین که استعداد یاب باشگاه بارسلونا شما را خواسته بهت پیشنهاد میکنم برو بارسا 😂😂😂😂😂
  • تاجی US ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    اخه لنگیایی بی همه چی بسوزید هنوزه به امارهای تیم تاج برسید برید سوال کنید تحقیق کنید فعلا درهمه چیز سرور شما هستیم وباقی خواهیم بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی