نبود VAR یقه فوتبال را رها نمی‌کند/ نگاه فوتبالی‌ها به فقدان کمک داور ویدیویی چیست؟/ رییس و دبیرکل فدراسیون چه می‌گویند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با شروع رقابت‌های لیگ برتر باز هم نبود کمک داور ویدیویی در فوتبال مان به شدت احساس شد.

پس از ماجراهای پر سر و صدای قضاوت‌های داوران فوتبال در لیگ برتر گذشته و درگیری‌هایی که بین مدیران باشگاه‌ها با فدراسیون فوتبال به وجود آمد این انتظار وجود داشت که اقدامات جدی از سوی فدراسیون فوتبال برای اضافه کردن کمک داور ویدیویی به لیگ برتر بیست و سوم انجام بگیرد اما حالا مسئولان فدراسیون فوتبال در این باره اظهارات ضد و نقیضی دارند.

پس از پایان هفته اول لیگ برتر باز هم شاهد گلایه‌های برخی از سرمربیان تیم‌ها نسبت به اتفاقات داوری بازی‌هایشان بودیم. پیکانی ها و استقلالی‌ها به گل تیم پرسپولیس در هفته اول انتقاد می‌کردند و آن را آفساید می‌دانستند و از سوی دیگر طرفداران تیم آبی پایتخت معتقد بودند یک پنالتی برای تیمشان در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان گرفته نشده است! از تیم‌های دیگر نیز کمابیش انتقاداتی نسبت به تصمیمات داوران بازی‌هایشان شنیده شد. موضوعاتی که در برنامه‌های ورزشی تلویزیونی نیز به آنها پرداختند اما ماه‌عسل کلی تمامی این بحث‌ها این است که نبودن کمک داور ویدیویی همچنان به فوتبال ما لطمه می‌زند و باعث می‌شود تا شبهاتی در نتایج رقم خورده در لیگ برای کادر فنی و بازیکنان تیم‌ها، همچنین هواداران فوتبال به وجود بیاید.

اما نگاهی به صحبت‌های مهدی تاج در تاریخ بیست و هفتم تیر ماه سال جاری و مقایسه آن با اظهارات هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال اما و اگرهای تازه‌ای را پیش روی ما قرار می‌دهد. آنجا که مهدی تاج در تیر ماه اعلام کرد مشکلاتی برای آوردن وی‌آی‌آر در ایران داریم و عجیب این بود که سوال کرده بود چرا هیچکس سراغ این کمک داور ویدیویی را نمی‌گیرد؟

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اعلام کرد: «به تازگی با حضور نمایندگان فدراسیون ایران در فیفا خواستار در اختیار داشتن تجهیزات این تکنولوژی را شده‌ایم». اما چندی بعد در تاریخ هشتم مرداد ماه هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال توضیحاتی دیگر ارائه کرد و از جامعه فوتبال و رسانه‌ها درخواست جالبی داشت. ممبینی گفت: «خیلی درباره کمک داور ویدیویی حرف نزنید!».

او که برای پیگیری این موضوع به سوئیس سفر کرده بود در صحبت‌هایش اعلام کرد اولویت‌های اصلی فدراسیون فوتبال پول‌هایی است که در فیفا و AFC وجود دارد. البته او گفته بود که کمک داور ویدیویی هم از اولویت‌های فوتبال ایران است. ممبینی در بخشی از صحبت‌هایش اعلام کرده بود که نمی‌تواند جزئیات مذاکراتش با مسئولان فیفا درباره استفاده از کمک داور ویدیویی را بیان کند!

فارغ از همه این صحبت‌ها همچنان شائبه‌هایی درباره چرایی استفاده نکردن از کمک داور ویدیویی در فوتبال ما وجود دارد. از جمله در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هستند افرادی که با ذهنیتِ هواداری، بر این باورند عدم استفاده از کمک داور ویدیویی برای مهندسی کردن نتایج برخی مسابقات در طول فصل است! موضوعی که هرگز اثبات نشده و مسئولان فدراسیون هم زیر بار این موضوع نمی‌روند.

با این وجود و با توجه به اتفاقات هفته اول مسابقات لیگ برتر بیست و سوم باید دید با ادامه دار شدن مشکلات داوری و نداشتن کمک داور ویدیویی این وضعیت در نهایت به کجا ختم خواهد شد! گرچه با ادامه این روند به نظر می رسد آینده روشنی لااقل در بحث داوری ها پیش روی فوتبال ما نخواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حميد کلاش IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    فکر کرديد چرا نميارن اگه بيارن پرسپوليس بايد هر يک قرن يکبار قهرمان بشه ميخوان پرسپوليس قهرمان کنن هرسال براي همين نميارن اون يک سالم که استقلال شد قهرمان انقدر سر استقلال بريدن بازم زورشون نرسيد استقلال شد قهرمان براي همين نميارن
    • آرمان مجیدی IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      شما اول جای فعل و فاعل را در جملات یاد بگیر. اینجور اظهارنظرها را به اشخاص باسواد بسپار.
  • فوتبال همان زندگیست IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    تا مهدی تاج و امثالهم در این فوتبال هستن باید نتایج بازیها دستکاری و مهندسی بشه برای همین هم تا جایی که بتوانن از آوردن var ممانعت میکنن ، رئیس فدراسیون قبل عزیزی خادم مگر همه کارهای خرید این دستگاه رو انجام نداده بود اما با او چه کردند ؟ به نظرم فقط مقامات بالاتر از فدراسیون و وزیر ورزش باید اقدام کنند مثل نمایندگان محترم مجلس ، به هرحال فوتبال بخش مهمی از زندگی مردم و بخصوص جوانان است و بدانیم با عدالت در فوتبال نقش موثری در تعادل روحی و روانی جوانان و جامعه خواهیم داشت و در زندگی روزمره هم قابل لمس و بحث خواهد بود
  • آرمان مجیدی IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    خبر ورزشی محترم. ماه‌عسل دیکه چیه؟ شاید منظورتان ماحصل بوده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی