نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چه کسی در تیم ملی ایتالیا جانشین روبرتو مانچینی می‌شود؟/ ۳ گزینه بزرگ برای صندلی داغ آتزوری
منبع: Football Italia
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

روبرتو مانچینی به یکباره از مربیگری تیم ملی ایتالیا کناره‌گیری کرد و حالا فدراسیون فوتبال ایتالیا باید به دنبال گزینه مناسبی برای  هدایت تیم ملی کشور بگردد.

پس از تصمیم شوکه‌کننده روبرتو مانچینی مبنی بر استعفا، فدراسیون فوتبال ایتالیا اکنون وظیفه دارد یک سرمربی جدید برای تیم ملی ایتالیا پیدا کند.

روزگار آتزوری پس از موفقیت باورنکردنی آنها در یورو ۲۰۲۰، که اولین جام آنها بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ بود، دشوار سپری شده است. این تیم پس از باخت فاجعه‌بار مقابل مقدونیه شمالی در بازی پلی‌آف، جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد که دومین غیبت متوالی آنها در تورنمنت جهانی بوده است.

مانچینی در ۶۱ بازی سرمربیگری ایتالیا را بر عهده داشت که ۳۹ برد، ۱۳ تساوی و ۹ باخت به دست آورد. او همچنین با هدایت تیم به سوی ۳۶ بازی بدون شکست، رکورد جدیدی را در فوتبال ملی به ثبت رساند. بیانیه فدراسیون فوتبال ایتالیا نشان داد که جانشینی برای مانچینی هنوز مشخص نشده است و هواداران نام‌های مختلفی را برای این نقش صدا می‌کنند.

چه کسی می‌تواند سرمربی بعدی ایتالیا شود؟

۱- آنتونیو کونته

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای هدایت تیم ملی ایتالیا کونته است که پیش از این از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ هدایت آتزوری را بر عهده داشت و آنها را به یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی اروپا رساند. او در حال حاضر، پس از جدایی از تاتنهام در ماه مارس، بیکار است.

مربی سابق چلسی و اینتر جنجال‌برانگیز است. برخی تمرکز او بر روی سرعت کار و بازی هوشمندانه در ضدحمله با ترکیب ۳-۵-۲ را دوست دارند، در حالی که دیگران پس از پایان زننده او در شمال لندن اعتماد خود را به او از دست دادند. زمانی که او در سال ۲۰۱۶ از سرمربیگری ایتالیا استعفا داد گفت: «انکار نمی‌کنم که لحظاتی وجود داشته که دوست داشتم فرصتی برای ادامه کار داشته باشم» اما بعداً اعتراف کرد که به دلیل اینکه می‌خواست به هیجان فوتبال باشگاهی برگردد ایتالیا را ترک کرد.

چه کسی در تیم ملی ایتالیا جانشین روبرتو مانچینی می‌شود؟/ ۳ گزینه بزرگ برای صندلی داغ آتزوری

۲ - لوچیانو اسپالتی

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب در میان هواداران اسپالتی است که فصل گذشته در ناپولی موفقیتی تاریخی به دست آورد. این مربی پیش از استعفای خود در پایان فصل به انتظار ۳۳ ساله برای قهرمانی در سری آ پایان داد و احساس کرد که پس از چنین سال پر احساسی به استراحت نیاز دارد. اسپالتی انتصاب جالبی خواهد بود، به خصوص به دلیل توانایی او در ایجاد یک تیم روان و هجومی در سیستم ۴-۳-۳. تیم ناپولی او یکی از بهترین‌های اروپا در فصل گذشته بود و بسیاری امیدوارند که او بتواند چنین موفقیتی را در سطح ملی تکرار کند.

یکی از مسائلی که می‌تواند مشکل‌ساز باشد، ماهیت توافق خروج او با ناپولی است. اسپالتی برای ترک زودهنگام باشگاه موافقت کرد که به مدت یک سال از فوتبال کناره‌گیری کند، اما مشخص نیست که آیا این شامل تیم ملی هم می‌شود یا خیر. او همچنین احساس کرد که پس از فصل تاریخی به استراحت نیاز دارد.

چه کسی در تیم ملی ایتالیا جانشین روبرتو مانچینی می‌شود؟/ ۳ گزینه بزرگ برای صندلی داغ آتزوری

۳- ماسیمیلیانو آلگری

یکی از پیشنهاداتی که ممکن است حساسیت بیشتری ایجاد کند، آلگری است که در بین هواداران یوونتوس چهره محبوبی نیست. هنوز دو سال از قرارداد این مربی ۵۶ ساله در تورین باقی مانده است و رفتن او از باشگاه ارزان نخواهد بود و باشگاه را در موقعیتی ناخوشایند قرار می‌دهد.

آلگری شاید انتصاب عجیبی به نظر برسد، اما چیزی که در فوتبال ملی آشکار است این است که رویکرد عملگرایانه تدافعی‌تر اغلب منجر به گرفتن نتایج می‌شود، که در اسپانیای دیدیه دشان و انگلیس گرت ساوتگیت دیده می‌شود. با این حال، همه چیز به موقعیت آلگری بستگی دارد. اگر او تصمیم بگیرد که یوونتوس را ترک نکند، متقاعد کردن او توسط فدراسیون سخت است، به خصوص که جایگاه او در باشگاه در آینده نزدیک هنوز به ظاهر امن است.

چه کسی در تیم ملی ایتالیا جانشین روبرتو مانچینی می‌شود؟/ ۳ گزینه بزرگ برای صندلی داغ آتزوری

آلفردو پدولا و اسپورت‌ایتالیا وضعیت را ارزیابی کردند و نشان دادند که کونته و اسپالتی گزینه‌های واضحی هستند، اما انتصاب هر دو مشکل خواهد بود. راه تماسی با جنارو گتوزو باز نشده، اما فابیو گروسو به دلیل رابطه‌ای که با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، گابریله گراوینا، دارد می‌تواند به یکی از گزینه‌ها تبدیل شود.

جانلوکا دی مارتزیو و اسکای اسپورت ایتالیا با این ارزیابی موافق هستند و گزارش می‌دهند که کونته و اسپالتی در حال حاضر پیشتاز هستند. فابیو کاناوارو و دانیله دروسی از دیگر نام‌های قابل بررسی هستند.

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدرضا IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    بهترین گزینه به نظر من مهدی هاشمی نسب و وحید قلیچ هس
  • جمشید IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    امیرخان قلعه‌نویی!!!! جزو گزینه ها نیست !!! به واسطه آموزش هایی که در لورکوزن آلمان دیده همیشه کاندیدای نیمکت تیم ملی ایتالیا بود
    • محمدان بنگلادش IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      نه افشین فرشچیان فقط
  • بهادر کاظمی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    تنها گزینه ای که میتونه تو سیستم و ترکیب ایتالیا انقلاب به وجود بیاره ایتالیا رو مثل مانچینی به روز های اوج برگردونه فقط سیمونه اینزاگی هست وتمام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی