نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
هر کسی حرف می‌زند سریع تهدیدش می‌کنند!/ چرا نباید زنان بیایند؟/ سپاهان تماشاگر دارد اما پرسپولیس در ورزشگاه خالی بازی می‌کند
منبع: اطلاعات
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حرف بزنیم می‌گویند حرف نزن! خب فوتبالی‌ها حرف نزنند چه کسی حرف بزند؟

داوود فنایی، مربی سابق گلرهای پرسپولیس و پیشکسوت این باشگاه گفت: با اتفاقاتی که این روزها در فوتبال ایران رخ می‌دهد به مرور زمان مشخص می‌شود که چه کسانی تاثیرات مثبت داشته‌اند و چه کسانی فقط برای درآمدزایی جذب شده‌اند. باید یک سری مسایل را موشکافی کنیم. هفته اول لیگ ما برگزار شد و دیدیم همچنان یک سری مشکلات در ساختار کلی تیم ها وجود دارد.

فنایی اضافه کرد: فوتبال ما سرعت لازم را ندارد. دیشب بازی چلسی و لیورپول و بارسلونا و ختافه را می‌دیدم و متوجه شدم ما شباهتی به فوتبال مدرن نداریم. باید خیلی کار کنیم به سطح اول دنیا برسیم. اسم این لیگی که ما داریم نمی‌تواند حرفه ای باشد.

وی در ادامه درباره سقف بودجه باشگاهها گفت: نمی‌دانم چرا این کار را کردند. یکسری بازیکنان مجبور شدند بیرون بمانند. رصد کردم دیدم خیلی از ستاره ها بیرون ماندند. نمی‌دانم جایی در دنیا این اتفاق افتاده است یا نه؟! به خانواده های اینها فکر نمی‌کنند. خب یکی بیشتر و یکی کمتر می‌گیرد باید درباره این مسئله بیشتر فکر می‌کردند. این بازیکنان خرج چند تا خانواده را می‌دهند. خیلی از دوستان استوری می‌کنند که چرا باید بیرون باشیم.

فنایی درباره مدعیان قهرمانی لیگ برتر گفت: الان زود است درباره قهرمان حرف بزنیم. تیم هایی که بیشتر هزینه می‌کنند مدعی هستند. پرسپولیس و استقلال و سپاهان و تراکتور حتی گل گهر. لیگ مثل ماراتن و 30 هفته است و از هفته دهم می‌توان گفت چه تیمی‌شانس اصلی قهرمانی است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود عملکرد خوب فصل گذشته اش در تیم هوادار، بیرون مانده است اظهار داشت: من خودم دوست داشتم در فضایی باشم که مناسب باشد. ساعت ها می‌توانم درباره این کنار ماندن حرف بزنم. شرایط تیم امید برایم مساعد نبود. قبل از آن در لیگ چند پیشنهاد داشتم که قبول نکردم. الان هم استراحت می‌کنم و باید به بچه هایم برسم.

فنایی در ادامه درباره شرایط عجیب این روزهای شاگردش محمدرضا خالدآبادی در استقلال گفت: او بازیکنی بود که تازه شروع کرده بود. من نظرم این بود بماند همان هوادار و بازی کند. به نفعش بود جایی باشد که بازی کند. البته این باشگاه هوادار بود که تصمیم گرفت برای درآمدزایی او را بفروشد. قطعا اگر این وضعیت ادامه داشته باشد ضرر می‌کند آنهم در آستانه بازی های تیم امید در هانگژو و ...البته دیگران هم هستند که شرایط اینچنینی دارند.آریا برزگر هم مثل او بود که الان شرایط نامشخصی دارد. تورنمنت عراق خیلی کمک کرد به دیدن شدن این بچه ها. اینها الان باید به فکر بازی کردن باشند تا رفتن به تیم های مطرح و قراردادهای آنچنانی و ...من رصد کردم و دیدم خیلی از نفرات تیم امید در تیم های خود بازی نمی‌کنند و این خیلی بد است.

وی درباره تیم سابقش پرسپولیس نیز گفت: کار پرسپولیس امسال سخت تر است. چون دفاع از عنوان قهرمانی از خود قهرمانی سخت تر است. امسال باید در سه جبهه بجنگند. باید قطعا بازیکن بگیرند. بازی الهلال و النصر را دیدم انگار اروپایی بود. الان نیمار را هم می‌خواهند. کارمان سخت است. با تمام احترامی‌که برای بازیکنان ایرانی قائل هستم ولی آنجا بحث کیفیت بازیکنان مطرح است. یکی دو بازیکن باکیفیت خارجی می‌توانند سرنوشت یک بازی را تغییر دهند و... استقلال در این چرخه نیست ولی پرسپولیس باید بیشتر حمایت شود. ما مشکل ساختاری و مالی داریم. الان معلوم است که یک سری تیم ها سقف بودجه را رعایت نمی‌کنند. باید برای تیم هایی که به آسیا می‌روند فکر دیگری می‌کردند.

فنایی اظهار داشت: سپاهان تماشاگرانش را راه می‌دهد اما پرسپولیس باید در ورزشگاه خالی به میدان برود. ما وقتی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رفتیم و در فینال زیرساخت های آنها را دیدیم گفتیم کی به اینها می‌رسیم؟ تازه الان ده ها پله جلوتر رفته‌اند. الان هوش مصنوعی آمده در فوتبال و در خدمت آنالیز است اما ما تیم ملی مان زمین تمرین مناسب ندارد. صدای قلعه نویی هم درآمده است. آب نیست زمین ها را آب بدهند. من در زمان تیم امید خودم زمین را آب می‌دادم. اینها به همان مشکلات ساختاری فوتبال ما برمی‌گردد.

مربی سابق پرسپولیس افزود: تماشاگران نیستند و بانوان نمی‌توانند بیایند. حرف بزنیم می‌گویند حرف نزن. فوتبالی ها حرف نزنند چه کسی حرف بزند؟ انگار کرونا هنوز از فوتبال ما نرفته است. دو سال گذشته و ما همچنان شرایط کرونایی را در فوتبال مان مشاهده می‌کنیم! هر کسی حرف می‌زند سریع تهدیدش می‌کنند. ما که منافعی نداریم. چرا نباید بانوان بیایند؟ چرا پرسپولیس باید در بازی اول خود تماشاگر نداشته باشد؟

وی در پایان درباره اینکه پرسپولیس با رفتن گوهری دروازه بان دوم ندارد گفت: من آنجا نیستم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده و مربیان تیم باید درباره این موضوع صحبت کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • پرسپولیس سلطان ایران IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    تو لیگی که به بازیکن معمولی مثل صادقی لقب بمب و ستاره میدن و مهاجم درجه ۳ مثل عیسی با آمار ۴ گل برای تیم ناز کنه و اندازه چند تا بازیکن پول بخواد بایدم از فوتبال دنیا عقب باشیم فردا تو آسیا جلوی بازیکنای بزرگ عیار واقعی صادقی و امثالش مشخص میشه گرچه تو همین لیگ خودمان هم مالی نیستن فقط با درصد دادن به دلال خودشان را مطرح میکنن اون پرسپولیس که فینال آسیا رفت بازیکنایی مثل طارمی و علیپور و احمد و سيامک ووو داشتیم نه امثال صادقی معمولی
  • هه IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    کسی مخالف انتقاد و حرف نیست حساب ادب و احترامه که خود شما هم می دونی ما هم میدونیم منظور شما کیه
  • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    فوتبال را امنیتی کرده اند و کسی جرات اعتراض ندارد !
  • سهراب IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    تبعیض تبعیض تبعیض چرا باید بعضی تیم‌ها با تماشگر باشد و برخی مثل پرسپولیس و استقلال بدون تماشاگر باشد ، بهتر بود تمام بازی‌ها را بدون تماشگر کنند تا حقی از کسی ضایع نشود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی