بهتر است این بازیکن از پرسپولیس جدا شود/ تماشاگران انتظار بازی جذاب نداشته باشند/ توقع آن حرف را از خمس نداشتم
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: نظر من این است که یحیی اعتقادی به عبدی ندارد و او هم این موضوع را فهمیده است.

تراکتور با قرعه سختی در ابتدای فصل جدید رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم مواجه شده و بعد از شکست سنگین مقابل سپاهان، امروز میزبان پرسپولیس است. قهرمان فصل پیش هم در بازی اول خود به زحمت توانست از سد آلومینیوم بگذرد اما به‌خاطر مسائل مالی، عدم جذب مهاجم خارجی و دیگر مسائل چندان در آرامش به سر نمی‌برد. اما جدال تراکتور و پرسپولیس در هر شرایطی می‌تواند جذاب باشد. نبردهای دو تیم در سال‌های اخیر همواره جذاب و پرحاشیه بوده است؛ مخصوصا بازی‌هایی که در تبریز برگزار شده است. البته امیدواریم این بار شاهد اتفاقات خوبی در ورزشگاه یادگار امام باشیم از این جهت که نمایندگان AFC در ورزشگاه حضور دارند و برای اینکه میزبانی را مجدد از تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان بگیرند منتظر کوچک‌ترین بهانه هستند. 

درباره بازی حساس امروز تراکتور و پرسپولیس گفت‌وگویی با اسماعیلی حلالی که سابقه بازی برای هر دو تیم را دارد انجام شده که صحبت‌های او در را در ادامه می‌خوانید. 

دو تیم هنوز شکل خود را پیدا نکرده‌اند

حلالی در آغاز اشاره‌ای به بازی هفته اول دو تیم داشت و گفت: «اتفاقا هر دو مسابقه این تیم‌ها را دیدم. تراکتور مقابل سپاهان عملکرد خوبی نداشت و تیمی ناهماهنگ و پراشتباه نشان داد. گل‌هایی که سپاهان زد بیشتر روی اشتباهات فردی بازیکنان تراکتور رقم خورد و چه بسا اگر خمز تغییرات لازم را در ترکیب تیمش ایجاد نمی‌کرد شکست سنگین‌تری نصیب سرخپوشان تبریزی می‌شد. انتظار از تراکتور بیشتر از این بود چرا که آنها ستاره‌های زیادی را در نقل‌وانتقالات به خدمت گرفتند اما در بازی اول نشان دادند که هنوز شکل واقعی خود را پیدا نکرده‌اند. شاید باید به خمز و تیمش بیشتر فرصت داد و چند هفته دیگر آنها را مورد بررسی قرار داد. اما در سوی دیگر پرسپولیس هم شروع خوبی از نظر کیفیت بازی در لیگ نداشت. این تیم در واقع فقط سه امتیاز لازم را گرفت اما از نظر فنی و ایجاد موقعیت موفق عمل نکرد. دلیل این مساله را در جاهای زیادی می‌شود جست‌وجو کرد. ممکن است بدن‌های بازیکنان هنوز آن‌طور که باید در شرایط ایده‌آل قرار نگرفته باشد. شاید شرایط روحی و روانی تیم خوب نبود و دلایل دیگر. در هر صورت پرسپولیس با توجه به اینکه کمترین تغییر را نسبت به پارسال داشته انتظار می‌رود تیمی بهتر و منسجم‌تر از فصل پیش باشد. در کل دو تیم هنوز شکل واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و این مساله حتما در بازی امروز هم تاثیرگذار خواهد بود.» 

تماشاگران انتظار بازی جذاب نداشته باشند

هافبک سابق پرسپولیس در ادامه بازی خوبی را پیش‌بینی نکرده و افزود: «اگر جدال دو تیم چند هفته دیگر برگزار می‌شد حتما بازی جذاب‌تری را شاهد بودیم. مثل بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته که جذاب و پرگل بود. اما با شرایطی که دو تیم الان دارند و بازی‌ای که هفته اول ارائه دادند به نظرم مسابقه امروز چندان جذاب نباشد. نه تراکتور قرار است در این فاصله کوتاه به هماهنگی و انسجام برسد و نه در پرسپولیس هم اتفاق خاصی رخ داده است. شاید فقط حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه یادگار به جذابیت‌های بازی اضافه کند. هرچند امیدوارم بازی با کمترین حاشیه برگزار شود تا خدای‌نکرده کسی هم روی سکوها آسیب نبیند.» 

پرسپولیس به مهاجم ششدانگ نیاز مبرم دارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس در خط حمله تیم زهرداری نشان داد یا نه، عنوان کرد: «شرایط باشگاه را به‌خاطر مشکلات مالی که درگیر آن است کاملا درک می‌کنم اما در عین حال اعتقاد دارم که پرسپولیس برای تکرار قهرمانی و موفقیت در لیگ قهرمانان به مهاجمی ششدانگ و در سطح یورگن لوکادیا نیاز دارد. شاید اگر عیسی آل‌کثیر می‌ماند دیگر نیاز به بازیکن جدید در این پست نبود اما درحال حاضر حتما باید به فکر یک مهاجم خوب باشند. برای من عجیب است که مربیان پرسپولیس دنبال گلر خارجی زیر ۲۳ سال از برزیل هستند. چه دلیل دارد برای ذخیره بیرانوند بخواهیم گلر جوان از خارج بیاوریم. یعنی پرسپولیس به این بزرگی در این سال‌ها نتوانسته یک گلر جوان خوب در کنار علیرضا بیرانوند بسازد. اگر ساخته چرا الان دنبال گلر ۱۹ ساله از برزیل هستند؟ از بیرانوند شنیدم که رقبای جوان خوبی دارد. چه اشکالی دارد برای این فصل آنها روی نیمکت نشسته و تجربه‌اندوزی کنند. به‌هرحال از یک جایی باید به آنها هم بها داده شود. این فصل نهایتا ۳، ۴ بازی فرصت حضور در میدان را پیدا کنند و چه بهتر در همین تعداد بازی‌ها از گلر جوان خودمان استفاده کنیم. الان بازیکن جوان از برزیل قرض گرفتیم که تا آخر فصل روی نیمکت بنشیند و بعد راهی کشورش شود! یک‌سری اتفاقات را به‌راحتی نمی‌توان هضم کرد. نمی‌دانم قیمت این گلر چقدر است اما حداقل ۲۰۰، ۳۰۰ هزار دلار باید باشد. این پول را می‌شد برای جذب مهاجم خارجی بهتر هزینه کنند. فقط از این ناراحتم که باشگاه به این بزرگی و قدمت آنقدر نسبت به بازیکنان پایه خود بی‌تفاوت است که الان مجبور شده برای گلر ذخیره یک بازیکن ۱۹ ساله از برزیل قرض بگیرد درحالی‌که یک‌دهم قرارداد او هم برای تیم‌های پایه باشگاه هزینه نمی‌شود. تا زمانی هم که این شرایط ادامه داشته باشد پرسپولیس نمی‌تواند برای خود پشتوانه‌سازی کند.» 

موافق موضع‌گیری بازیکنان در قبال بازیکن خارجی نیستم

حلالی در واکنش به این موضوع که برخی از بازیکنان پرسپولیس موافق جذب بازیکن خارجی بی‌کیفیت در تیم‌شان نیستند، خاطرنشان کرد: «در فوتبال حرفه‌ای بازیکن نمی‌تواند برای باشگاهش تعیین‌تکلیف کند و قطعا بازیکنان پرسپولیس هم حرفه‌ای بوده و این مسائل را می‌دانند. مثل این می‌ماند که بازیکن پیکان اعلام کند چرا بازیکن پرسپولیس فلان رقم می‌گیرد و من فلان قیمت. اما اصل ماجرا این است که پرسپولیس باید در جذب بازیکن خارجی دقت کند. فصل پیش یک اتفاق عجیب در پرسپولیس رخ داد که واقعا جای ابهامات زیادی داشت. باشگاه پرسپولیس با یک رقم خوب لوکادیا را جذب کرد اما بعد از مدتی کوتاه یحیی خواهان جذب شیخ دیاباته شد. او در واقع دنبال مهاجم دونده و تخریبی بود درحالی‌که شیخ به زور یک کیلومتر در زمین می‌دوید. از طرفی هم مصدومیت کهنه داشت. نمی‌دانم بر چه اساسی خواستار جذب این بازیکن شدند و در آخر هم کلا ۴، ۵ بازی به میدان رفت. بعضی وقت‌ها آدم مسائلی را می‌بیند که سخت است نخواهد چیزی بگوید. به هر حال امیدوارم خرید جدید یحیی مثل دیاباته نباشد. بازیکنی باشد که هم از نظر فنی و هم اخلاقی برای بازیکنان ایرانی الگو باشد.» 

پرسپولیس یکی مثل گولسیانی می‌خواهد

کارشناس فوتبال کشورمان با تمجید از گئورگی گولسیانی اظهار داشت: «گولسیانی از آن دسته بازیکنانی است که هر مربی دوست دارد در تیمش داشته باشد. او هم از نظر فنی و هم اخلاقی در رختکن پرسپولیس الگو است. بدون شک گولسیانی جزء دو سه بازیکن برتر پرسپولیس در فصل پیش بود و نقش پررنگی در قهرمانی‌های این تیم داشت. نکته جالب اینجاست که پرسپولیس فصل پیش نقطه قابل اطمینانش خط دفاعی بود. جایی که مرتضی و گولسیانی فصل فوق‌العاده‌ای را سپری کردند و فرجی هم هر وقت به زمین آمد به نحوی کار را درآورد. در چنین شرایطی چرا کنعانی‌زادگان جذب شد را نمی‌دانم. با احترام به او باید بگویم که جزء بهترین مدافعان ایران است اما پرسپولیس واقعا در پست او نیازی به بازیکن جدید نداشت. چه بهتر بود پول او صرف جذب مدافع چپ پای تخصصی می‌شد؛ درحالی‌که نعمتی هم پست اصلی‌اش دفاع میانی است. حتی حنانوف هم برای این پست بازیکن خوبی است. به هر حال این مورد هم برای من قابل هضم نبود. مخصوصا اینکه وقتی می‌بینم بازیکن خوبی مثل گولسیانی از روی نیمکت نظاره‌گر بازی تیمش است. واقعا جای بازیکنی در این سطح که به تیم ملی کشورش هم دعوت شده روی نیمکت نیست.» 

یحیی به عبدی اعتقادی ندارد

حلالی با بیان اینکه مهدی عبدی در پرسپولیس هیچ پیشرفتی نکرد، گفت: «زمانی مهدی عبدی را به برانکو معرفی کردم. او گفت بازیکن خوبی است اما من مهاجم زیاد دارم. تا اینکه با رفتن طارمی، منشا، علیپور و... نوبت به عبدی رسید تا بتواند خودش را نشان دهد. اتفاقا اوج درخشش او در همین تیم یحیی بود اما هرچه گذشت پیشرفتی در عبدی ندیدیم. نظر من این است که یحیی اعتقادی به عبدی ندارد و او هم این موضوع را فهمیده است. بازیکن اگر بفهمد سرمربی اعتقاد راسخی به بازی‌اش دارد تلاشش را دوچندان می‌کند اما اگر ببیند هرچه تلاش می‌کند فایده‌ای ندارد ناخودآگاه ناامید و کم‌انگیزه می‌شود. این شرایط برای مهدی پیش آمده و شاید بهتر باشد او از پرسپولیس برود. درحالی‌که اعتقاد دارم توانایی‌های عبدی حتی خیلی بیشتر از شهاب زاهدی است. شهاب بازیکن پشت مهاجم است درصورتی‌که مهدی مهاجم نوک تخصصی است.» 

توقع آن حرف را از خمس نداشتم

حلالی در پایان اشاره‌ای به حرف‌های خمس بعد از بازی با سپاهان داشت و اضافه کرد: اینکه خمس مدعی می‌شود برخی بازیکنان با نظرش جذب نشدند در واقع خودش را تخریب کرد. مربی‌ای که اجازه دهد مالک یا هر فرد دیگری در باشگاه در کارش دخالت کند نمی‌تواند حرفه‌ای باشد. فکر می‌کردم او خیلی حرفه‌ای‌تر از این حرف‌هاست اما با این اظهارنظرش عقیده‌ام تغییر کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • دامون IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    مهدی عبدی تو پرسپولیس از بین رفت. رها شد کلا.وقتی بازکینی افت میکنه معمولا سعی میکنن احیاش کنند ولی تو ایران رهاش میکنند از بین بره.روحیه خودش هم کار دسش داد. ای کاش فضای مجازی رو رها کنه.یحیی پرت بازیکن زیاد داره.مرتب میخواد ترکیب تیم عوض شه. بازیکن نمیتونه طولانی مدت تو تیم بمونه.
    • ساسان IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      مهدی عبدی از وقتی دماغ ش رو عمل کرد دیگه اون مهدی عبدی قبل نشد.
  • پرسپولیس IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    یحیی بازیکن ساز نیست اگه بود یا حداقل اگه به عبدی اعتماد می‌کرد و بهش فرصت می‌داد تا حداقل چند بازی فیکس بازی کنه الان پرسپولیس مشکل مهاجم نداشت چون عبدی واقعا مهاجم قابلیه لیگ بیستم همین عبدی باعث قهرمانی پرسپولیس شد والا رونالدو هم جای عبدی بود وقتی سرمربی هرازگاهی چند دقیقه ازش استفاده میکرد الان رونالدو نبود آدم از اینجا زورش میگیره که مهاجم قابلی مثل عبدی در خدمت پرسپولیس بود ولی یحیی بلد نبود ازش استفاده کنه
  • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    حلالی جون کمتر برای امثال عبدی وزاهدی تبلیغ کنید هر دو روی هم یک فوروارد حتی سه دونگ نیستند چه برسد به ششدانگ...
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    حلالی جون عبدی همیشه در تعطیلات فصل شروع به تبلیغات درخواست از خارج وداخل دارد ولی دریغ از یک درخواست ،چونکه همه مربیان می‌دانند بازیکن در حد پرسپولیس نیست فقط با تبلیغات مانده وبس
  • آذری IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    تراکتورتنها تیم لیگ برتری هست که توانسته پیروزی را ۵بار متوالی شکست دهد وبه نوعی گربه سیاه پیروزی تهران می باشد یاشاسین ۴۰میلیون هوادارترک زبان تراکتورایران
    • پرسپولیس سرور اسدقلاله IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      الحق که...... خودت چقد خندیدی اینو نوشتی
    • عرفان FR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      ۴میلیون هوادار نشون بده ۴۰میلیون پیکش
  • پرسپولیس سلطان ایران IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    نخیر بهتره که یحیی از عبدی تو همه بازی‌ها فیکس استفاده کنه عبدی مشکل فنی نداره گمان کنم یحیی باهاش چپ افتاده می‌خواد محوش کنه چرا به اون تمیروف که اینکاره نبود ی نیم فصل کامل ازش فیکس استفاده کرد ولی عبدی که خودشو ثابت کرده بود چسبانده بود نيمکت شک ندارم عبدی جای تمیروف فیکس بازی می‌کرد ششمین قهرمانی متوالی مال پرسپولیس بود
  • آذری IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    تراکتورتنها تیم لیگ برتری هست که توانسته پیروزی را ۵بار متوالی شکست دهد وبه نوعی گربه سیاه پیروزی تهران می باشد یاشاسین ۴۰میلیون هوادارترک زبان تراکتورایران
    • امید IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      تراکتور تنها تیمی هست که هواداراش به شعار عیبی یخ عادت کردن و در تمام بازیها از این شعار استفاده میشه چون تراکتور بیشتر بازیها سوراخ میشه
  • کیان IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    حلالی درست میگویند ، اگر مدیریت باشگاه پرسپولیس که بیش از دو دهه در اسارت دولت است به فکر پایه ها و جوانان باشگاه خود بودند که امثال مجید حسینی و حسین پور و نیک نفس و برزگر و خالدآبادیها سر از کیسه در نمی آوردند !!! انتظارهم می رفت پرسپولیس این بار در آسیا قوی تر بسته شود که بازهم پرسپولیس را دارند با کمبودهای آشکار روانه بازیهای حساس آسیایی میکنند !!!!!!!!
  • ع ق ق QA ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    بر عکس عبدی و یحیی همدیگر را درک می کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی