نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
شهاب زاهدی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

شهاب زاهدی مهاجم جدید پرسپولیس که پیش از این هم پیراهن سرخ‌پوشان را برتن کرده بود، مسیری جالب و پرپیچ‌وخم برای رسیدن به سطح بالای فوتبال ایران را طی کرده است.

یکی از خریدهای این فصل پرسپولیس شهاب زاهدی بود. شهاب که در همین پرسپولیس شناخته شده بود، بعد از گذراندن روزهای فوق العاده سخت و بازی در چند کشور اروپایی تصمیم گرفت دوباره به تیم محبوبش برگردد و البته انگیزه‌های زیادی هم دارد تا بتواند نظر مثبت قلعه نویی را برای حضور در جام ملت‌های آسیا جلب کند. زاهدی در آخرین اردوی تیم ملی حضور داشت و به همراه سایر ملی پوشان قهرمان تورنمنت کافا شد. روزی که او در پرسپولیس شناخته شد و برای اولین بار پیراهن این تیم را در جام حذفی مقابل کارگربنه یزد بر تن کرد، کسی شهاب را نمی‌شناخت. حالا که بعد از چند سال دوباره به پرسپولیس برگشته، یکی از ستاره‌های فوتبال ایران است و به عنوان بازیکنی که در اروپا بوده و یکی از نفرات ملی پوش به پرسپولیس برگشت. در این گزارش می‌خواهیم به مواردی از زندگی شخصی و فوتبالی زاهدی اشاره کنیم که کمتر در موردش حرف زده شد و شاید خیلی‌ها این مسائل را در خصوص ستاره خط حمله پرسپولیس و یکی از خریدهای جدید قهرمان ایران نمی‌دانند.

شهاب آرزوی پدر را برآورده کرد

شهاب متولد ملایر در استان همدان است. پدر شهاب خودش فوتبالیست بود و علاقه بسیار زیادی هم به این ورزش داشت. همین موضوع باعث شد تا شهاب راه پدر را برود و علاقه زیادی به فوتبال پیدا کرد. پدر شهاب به دلیل مشکلات مالی نتوانست به فوتبالش ادامه دهد و خیلی زود به سراغ بنایی رفت. با وجود اینکه پدر شهاب خودش به دلیل مشکل مالی نتوانست به بازی کردن ادامه دهد، اولین و جدی ترین مشوق پسرش برای فوتبال بازی کردن شد و در این راه هم کمک زیادی به شهاب کرد. پدر او آرزو داشت پسرش روزی فوتبالیست حرفه ای شود و پیراهن تیم ملی را بپوشد. اتفاقی که رخ داد و شهاب پدرش را به آرزویش رساند.

فوتبال، شهاب را به تهران کشاند

علاقه زیاد شهاب به فوتبال و استعداد او در این ورزش در کنار تصمیمش برای حرفه ای بازی کردن باعث شد تا او به همراه خانواده راهی تهران شود و شهاب به تیم‌های پایه پیکان پیوست. البته قبل از آن شهاب در لیگ مدارس حسابی درخشید و مورد توجه مربیان رده پایه قرار گرفت.

بنایی در کنار پدر

شهاب همزمان با فوتبال بازی کردن، کار هم می‌کرد تا هم خرج خودش را در بیاورد و هم کمکی به خانواده کند. زاهدی در کنار پدرش بنایی می‌کرد و ستاره حال حاضر پرسپولیس دستی هم در بنایی و کارهای ساختمانی دارد.

رویای بازی برای پرسپولیس

آنطور که خودش تعریف می‌کرد، شهاب از بچگی پرسپولیسی بود و همیشه رویای بازی برای این تیم را در سر داشت. آرزویی که محقق شد و شهاب ابتدا به عضویت تیم‌های پایه پرسپولیس درآمد. بعد از درخشش در پایه‌ها توسط حسین عبدی به حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس معرفی شد و این بازیکن به تیم اصلی آمد. در آن زمان محمد عباس زاده، تادئو و مهدی طارمی‌جوان مهاجمان پرسپولیس بودند. فرصت کمی به شهاب رسید و او خیلی زود مجبور شد از پرسپولیس جدا شود. اولین بازی او در جام حذفی بود و در همان سال چند بازی دیگر هم برای تیمش انجام داد. با این حال شهاب در گلزنی ناموفق بود و نتوانست در دوران اول حضورش در پرسپولیس برای این تیم گلزنی کند.

شهاب زاهدی

پیام‌های تهدید آمیز از پرسپولیسی‌ها

شهاب زاهدی در بازی معروف پرسپولیس و قشقایی در جام حذفی عضوی از تیم برانکو بود. بازی که پرسپولیس در ضربات پنالتی مغلوب شد و از جام حذفی کنار رفت. شهاب زننده پنالتی آخر پرسپولیس بود و نتوانست پنالتی اش را تبدیل به گل کند. بعد از بازی که با شکست پرسپولیس همراه بود، پیام‌های زیادی از هواداران این تیم دریافت کرد که بعضی از آن‌ها تهدید آمیز هم بود. پرسپولیسی‌ها زاهدی را مقصر شکست مقابل قشقایی می‌دانستند و خیلی از دست مهاجم جوان تیمشان عصبانی بودند.

فروشندگی در بوتیک

شهاب دو سال به دلیل دوپینگ از فوتبال دور بود و همین موضوع باعث شد تا برای خودش شغلی دست و پا کند. او حدود یکسال در یکی از پاساژهای معروف غرب تهران مشغول بود و در بوتیک فروشندگی می‌کرد. در مدت زمانی که شهاب محروم بود، کلاس زبان می‌رفت و تمریناتش را به صورت مرتب انجام می‌داد تا بتواند با قدرت به فوتبال برگردد.

تجربه سقوط

بعد از پایان محرومیت دو ساله، شهاب راهی ماشین سازی تبریز شد ولی در این تیم خیلی موفق نبود. ماشین سازی به حدی ضعیف بود و بد کار می‌کرد که تقریبا از ابتدای نیم فصل دوم مشخص بود این تیم سقوط می‌کند. در پایان فصل و بعد از سقوط با ماشین سازی، زاهدی از این تیم جدا شد و در انتقالی عجیب راهی لیگ ایسلند شد. زاهدی تبدیل به اولین بازیکن ایرانی لیگ ایسلند شد و به عضویت تیم آی‌بی‌وی وستمانیجر درآمد. در این تیم و در این لیگ ناشناس شهاب توانست قهرمانی جام حذفی و نایب‌قهرمانی سوپرجام را به‌دست بیاورد و برای اولین مرتبه توانست حضور در یک رقابت اروپایی را تجربه کند.

زاهدی پیشنهاد تغییر تابعیت را رد کرد

بعد از درخشش در لیگ ایسلند و گلزنی‌های شهاب در تیمش، مسئولان و مربی تیم ملی ایسلند به او پیشنهاد تغییر تابعیت دادند. آن‌ها به شهاب گفتند می‌تواند با تغییر ملیت و با توجه به اینکه عضوی از تیم ملی ایران نیست، برای تیم ملی ایسلند بازی کند ولی زاهدی این پیشنهاد عجیب را قبول نکرد و ترجیح داد منتظر فرصتی برای بازی کردن در تیم ملی ایران بماند.

شهاب زاهدی

پادشاه ایرانی

شهاب بهترین دوران فوتبالش را در اوکراین سپری کرد و گل‌های مهمی هم برای زوریا و المپیک دونتسک به ثمر رساند. درخشش زاهدی به حدی بود که همبازیان او و هواداران اوکراینی به شهاب لقب پادشاه ایرانی را دادند.

جنگ و فرار از اوکراین

بعد از یکی دو فصل موفق در اوکراین، ناگهان در این کشور جنگ شد و همه چیز به هم ریخت. اوضاع اوکراین اصلا خوب نبود و شرایط برای ماندن شهاب در این کشور فراهم نبود. زاهدی هم بعد از اعلام فیفا مبنی بر آزاد شدن همه بازیکنان لیگ اوکراین، به صورت زمینی و با قطار راهی مجارستان شد و بعد از چند وقت هم با تیم پوشکاش این کشور قرارداد امضا کرد.

کتاب، تفریح مورد علاقه شهاب

شهاب علاقه زیادی به یاد گرفتن و مطالعه دارد. کتاب خواندن هم یکی از تفریحات مورد علاقه زاهدی است و او هروقت فرصت داشته باشد، کتاب می‌خواند. همچنین دیدن فیلم‌های روز دنیا هم یکی دیگر از تفریحات مهاجم جدید پرسپولیس است.

شهاب زاهدی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • لونگ تحریمی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    فقط سپاهان سرور لونگ
  • استقلال 1 العین 6 IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    مهاجم نیست که. مهاجم تراز اول میخوایم نامبر 1
  • علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    زاهدی مهاجم نیست فقط تبلیغات خوبی مثل عبدی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی