راهکار جدید برای فرار از قانون؛ تیم‌ها این‌گونه سقف قرارداد را دور زدند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم‌های بزرگ و البته پرهزینه برای دور زدن سقف قرارداد در فوتبال ایران راهکار عجیبی را پیدا و اجرایی کردند!

سازمان لیگ در ابتدای فصل اعلام کرد سقف هزینه در تیم‌های لیگ برتری حداکثر ۳۲۵ میلیارد تومان است و اگر تیمی بیش از این هزینه کند، قراردادهایی که از سقف عبور کرده ثبت نمی‌شود! اما خیلی از تیم‌ها بی هیچ مشکلی قرارداد همه بازیکنان مدنظر را ثبت کردند، چون راهکار جالبی برای دور زدن قانون پیدا کرده‌اند.

البته که سقف قرارداد قانونی عجیب و غیرحرفه‌ای در فوتبال حرفه‌ای است. در فوتبال حرفه‌ای این‌طور تعریف شده که تیم باید بر اساس درآمد هزینه کند و فدراسیون فوتبال به هیچ تیمی اجازه نمی‌دهد که بیش از درآمد هزینه کند. اما در فوتبال ایران راه‌های درآمدزایی برای باشگاه‌ها مسدود است و ناگزیر بیشتر تیم‌ها از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند.

پیش‌تر به بازیکنان آپارتمان، حواله میله گرد، زمین و ... داده می‌شد. این بار تیم‌های بزرگ برای ثبت قرارداد ستاره‌های خود دو قرارداد با بازیکنان منعقد کرده‌اند. یک قرارداد از سوی باشگاه تظیم شده تا در سازمان لیگ ثبت شود و قرارداد دوم قراردادی است که از سوی اسپانسر باشگاه‌ها با ستاره‌ها بسته می‌شود. به این صورت که اسپانسر به جای واریز پول به حساب باشگاه آن را به حساب ستاره می‌ریزد و در ازای آن خدمات را از تیم دریافت می‌کند.

اینجا پولی مازاد بر قرارداد از سوی باشگاه به حساب بازیکن واریز نمی‌شود و حتی سازمان بازرسی هم در بررسی اسناد مالی باشگاه نمی‌تواند متوجه این موضوع مهم شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی