نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
آشنایی با مدعیان قهرمانی سری A ایتالیا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فصل جدید سری آ ایتالیا هم از امشب آغاز خواهد شد و در لیگی که ۴ فصل گذشته ۴ قهرمان متفاوت داشته، حدس زدن نام قهرمان آسان خواهد بود.

سری A ایتالیا، آخرین لیگ از ۵ لیگ معتبر اروپا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ خواهد بود که آغاز می‌شود. پس از ۹ قهرمانی متوالی یوونتوس، ۳ قهرمانی به اینتر، میلان و ناپولی رسید و حالا می‌توان گفت این ۳ تیم مربع اسکودتو را تشکیل می‌دهند.

اگرچه رم، لاتزیو و آتالانتا هم تیم‌های خطرناکی برای این ۴ تیم خواهند بود، اما برای کورس قهرمانی همان تیم‌ها را جدا می‌کنیم. به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به شرایط این ۴ تیم برای فصل جدید سری A ایتالیا.

ناپولی

پیش از شروع فصل قبل شاید ناپولی چهارمین مدعی قهرمانی بود، اما لوچانو اسپالتی تیمی برنده ساخت که زودتر از پایان فصل قهرمانی‌اش را قطعی کرد. حسرت ۳۳ ساله پارتنوپی به پایان رسید و حالا هدف حفظ قهرمانی است. اما مشکل بزرگ این است که اختلاف اسپالتی با دی‌لورنتیس باعث شد تا سرمربی موفق تیم جدا شود و حالا با رودری گارسیا در پی تکرار موفقیت هستند؛ مربی‌ای که آخرین مرتبه سال ۲۰۱۱ در فرانسه جام برده!

ستاره
ویکتور اوسیمن آقای‌گل فصل قبل نه تنها می‌تواند مرد اول ناپولی در فصل جدید هم باشد، بلکه شاید عملکرد او در کل لیگ هم تأثیر بگذارد. خویچا کواراتسخلیای گرجستانی هم یکی از بهترین‌های فصل پیش بود و ناپولی خوش‌شانس است که توانسته این دو بازیکن را حفظ کند. جووانی دی‌لورنتسو کاپیتان تیم و الکس مرت سنگربان پارتنوپی هم بازیکنان مهمی برای گارسیا خواهند بود.

نیروی جدید
برگ برنده را ناپولی همان روز اول جولای رو کرد. جاکومو راسپادوری و جیووانی سیمئونه را قطعی از ساسولو و ورونا خرید تا خیالش بابت داشتن این ستاره‌ها راحت شود. ناتان برزیلی از ردبول براگانتینو برای مستحکم‌تر کردن خط دفاعی آمده. ینس کایوسته یکی از بازیکنان درخشان فوتبال سوئد هم از باشگاه رنس فرانسه خریداری شد.

پیش‌بینی
بعید است ناپولی بتواند با رودی گارسیا قهرمانی را تکرار کند. با توجه به این که ناپولی ستاره‌هایش را حفظ کرده، می‌توان گفت بین ۴ تیم بالای جدول و در رده سوم قرار خواهد گرفت.

ناپولی

میلان

روسونری موفق نشد فصل گذشته از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند، اما به طور کلی با حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا عملکرد استفانو پیولی قابل قبول بود. نایب‌قهرمان فصل پیش تقویت شده و در تلاش است دوباره مدعی اول قهرمانی باشد. میلان به ثبات رسیده و همین فاکتور مهمی برای این است که هواداران‌شان امید داشته باشند مثل ۲ فصل پیش اسکودتو را به خانه بیاورند.

ستاره
رافائل لیائو حالا شماره ۱۰ میلان شده و ستاره رووسنری است. اولیویه ژیرو با گل‌های حساسی که زده در ۳۶ سالگی هم بازیکنی مؤثر برای تیمش خواهد بود. مایک مانیان یکی از بهترین خریدهای سال‌های اخیر میلان بوده و باعث شده اصلاً جای خالی جانلوئیجی دوناروما را حس نکنند. تئو هرناندس هم باتجربه‌تر شده و هم در فاز دفاعی و هم حمله از بهترین‌های میلان است.

نیروی جدید
میلان بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای خریده است. کریستین پولیشیچ و روبن لوفتوس چیک از چلسی آمدند. تیجانی رایندرز از آلکمار خریداری شد. نوا اوکوفور از ردبول سالزبورگ به سن‌سیرو آمده. یونس موسی هافبک جوان والنسیا هم میلانی شد و ساموئل چوکووئزه نیجریه‌ای هم بازیکنی بود که استفانو پیولی سخت برای خط حمله تیمش نیاز داشت. نکته جالب در مورد خریدهای میلان این است که ۴ بازیکن با مبلغ پایه ۲۰ میلیون یورو جذب شده‌اند.

پیش‌بینی
به نظر می‌آید رقابت تنگاتنگی با همشهری‌شان اینتر در مسیر قهرمانی داشته باشند. با اختلاف بسیار کم، می‌توان گفت میلان شانس خوبی برای قهرمانی خواهد داشت.

میلان

اینتر

در سری A هم از ناپولی عقب ماندند و هم نتوانستند میلان را بگیرند تا نایب‌قهرمان شوند، اما می‌توان گفت اینتر از همشهری‌اش فصل بهتری داشت چرا که ۲ قهرمانی در جام‌حذفی و سوپرجام به‌دست آورد. سیمونه اینزاگی راه جام گرفتن را بلد شده و تلاش می‌کند بعد از ۲ فصل کاری را انجام بدهد که آنتونیو کونته انجام داد. سیمونه خودش هم در حسرت اسکودتو است.

ستاره
لائوتارو مارتینس که بسیاری از تابستان‌ها در آستانه ترک جوزپه مه‌آتسا بود حالا کاپیتان است و بستن این بازوبند به او اعتمادبه‌نفس بیشتری هم می‌دهد. هاکان چالهان‌اوغلو هم در خط میانی اینتر به‌خوبی جا افتاده. نیکولو بارلا هم کاپیتان دوم خواهد بود و ستاره خط میانی نراتزوری است. دنزل دامفرایس مدافعی که گلزن خوبی هم هست و از خاص‌ترین بازیکنان افعی‌ها به شمار می‌رود.

نیروی جدید
مارکوس تورام با انگیزه‌ای متفاوت آمده تا رقیب تیم محبوب پدرش باشد. کارلوس آگوستو برای خط دفاعی از مونتسا قرض گرفته شد. اما نکته جالب سه خرید پابه‌سن‌گذاشته اینتر است که مهره‌های مهمی هم خواهند بود. یان سومر برای جانشینی آندره اونانا از بایرن آمد، خوان کوادرادو را از دشمن یعنی یووه به خدمت گرفتند و مارکو آرناتوویچ پس از ۱۳ سال دوباره اینتری شده است.

پیش‌بینی
اینتر عطش زیادی برای کسب قهرمانی دارد و به نظر می‌رسد بتواند میلان را در این مسیر به چالش بکشد. اینتر با ترکیبی از جوانی و تجربه می‌تواند نایب‌قهرمان باشد.

اینتر


یوونتوس

با تمام وجود یوونتوسی‌ها تلاش می‌کنند از گرداب رها شوند. یووه فصل عجیبی را سپری کرده؛ امتیاز کسر شد، برگشت و دوباره کسر شد! در هر صورت در فصل جدید یوونتوس مسابقات اروپایی را در پیش ندارد و فکر و ذکرشان بازگشت به کورس قهرمانی و کسب اسکودتو است. فصل قبل در مقطعی که امتیازشان کسر شده بود عملکرد خوبی داشتند و شاید اگر تیم مکس آلگری تحت فشار قرار بگیرد، بتواند خودش را به جمع بالانشینان برساند.

ستاره
دوشان ولاهوویچ امید گلزنی یوونتوس و محبوب هواداران است. فدریکو کیزا که فصل قبل مدت زیادی مصدوم بود، این فصل آینده جبران خواهد شد. آدرین رابیو در یوونتوس تبدیل به هافبکی گلزن شد. دانیلو و الکس ساندرو هم برزیلی‌های باتجربه و مفید تیم آلگری هستند. وویچخ شچنسنی با گرفتن جای جانلوئیجی بوفون ارزش‌های خودش را نشان داد. پل پوگبا هم ستاره یوونتوس نیست؛ فعلاً دنبال او نباشید!

نیروی جدید
تیموتی وه‌آ پسر ژرژ وه‌آ خرید مهمی برای یوونتوس بود. او در تیم رقیب پدرش بازی خواهد کرد. یوونتوس هیچ خرید مهم دیگری نداشته! بانوی‌پیر فقط دوباره وستون مک‌کنی را پس گرفته و این بازیکن از انگلیس برگشته است. شاید تا پایان نقل‌وانتقالات بتوانند یک مهاجم به خدمت بگیرند، چرا که بعید است روملو لوکاکو با توجه به نفرت هواداران پیراهن بیانکونری را بپوشد.

پیش‌بینی
یوونتوس برای کسب رده سومی با ناپولی رقابت خواهد داشت. در هر صورت بانوی‌پیر را می‌توان در پایان فصل در جایگاهی دید که باعث می‌شود به لیگ قهرمانان بازگردند.

یوونتوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی