نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
همه با استقلال و پرسپولیس کِیف می‌کنند غیر از عاشقانش/ باز هم میلیون‌ها هوادار پشت در آزادی ماندند/ لطفاً دور بزنید؛ استادیوم در دست تعمیر است!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برگزاری بازی هفته اول تیم پرسپولیس در استادیوم آزادی به عنوان قهرمان فصل گذشته آن هم بدون حضور تماشاگران کم بود، تلخی و سردی برگزاری مسابقه استقلال هم به آن اضافه شد!

درست در روزهایی که وضعیت معیشتی مردم در بحرانی‌ترین روزهای تاریخ این کشور قرار گرفته و تورم و گرانی روز افزونِ اقلام حیاتی خانوارهای ایرانی سبد خرید آنها را کوچک و کوچکتر می‌کند تنها دلخوشی مردم شاید همان فوتبال است. فوتبالی که باعث می‌شود برای ساعتی گروهی از جوانان و میانسال‌های طرفدار تیم‌های قرمز و آبی پایتخت به استادیوم بروند و دغدغه‌هایشان را فراموش کنند!

برگزاری دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در یادگار امام تبریز در حضور ده‌ها هزار تماشاگر همان قدر لذت بخش بود که برگزاری بازی هفته اول پرسپولیس مقابل آلومینیوم در استادیوم آزادی تلخ!

همه با استقلال و پرسپولیس کِیف می‌کنند غیر از عاشقانش/ باز هم میلیون‌ها هوادار پشت در آزادی ماندند/ لطفاً دور بزنید؛ استادیوم در دست تعمیر است!
دیدار تراکتور - پرسپولیس با حضور تماشاگران در تبریز

تماشای بازی تیم استقلال در گرمای آبادان پیش چشم هزاران طرفدار آبادانی هم به قدری دلچسب بود که به همان اندازه انجام مسابقه این تیم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد!

نکتۀ دردآور اینجاست، آنچه بیشتر باعث اندوه و ناراحتی طرفداران فوتبال می‌شود بهره بردن انواع و اقسام پلتفرم‌های تبلیغاتی از این فوتبال در استادیوم آزادی است. آن‌هایی که از برگزاری این مسابقه جذاب با حضور تیم‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس لذت کافی و وافی را می‌برند و از جای جای محیط برگزاری مسابقه در استادیوم نهایت استفاده را می‌کنند.

همه با استقلال و پرسپولیس کِیف می‌کنند غیر از عاشقانش/ باز هم میلیون‌ها هوادار پشت در آزادی ماندند/ لطفاً دور بزنید؛ استادیوم در دست تعمیر است!

قرار گرفتن چند ردیف ال‌ای‌دی تبلیغاتی، پهن شدن چندین بنر تبلیغاتی دور و بر دروازه‌ها و خلاصه انواع و اقسام جملات تبلیغاتی دور و بر زمین فوتبال مشخص می‌کند گروهی در حال کِیف کردن و سود بردن از تلاش ۲۲ بازیکن فوتبالی در زمین چمن آزادی و پخش مستقیم آن از تلویزیون هستند.

کمی آن طرف‌تر هم در خیابان ولیعصر تهران و در جام جم، سازمان صدا و سیما از حدود ۳۰ دقیقه پیش از شروع مسابقه انواع و اقسام تبلیغات را یکی پس از دیگری از پیش چشم بیننده رد می کند تا به اولین جملات مجری برسد. مجری که او هم در حین سلام و احوالپرسی دستورالعمل ارسال پیامک با ستاره و هشتگ را یاد بیننده می‌دهد تا طرفداران فوتبال با ارسال یک اس‌ام‌اس، پول تبلیغ صدا و سیما را زنده کنند.

همه با استقلال و پرسپولیس کِیف می‌کنند غیر از عاشقانش/ باز هم میلیون‌ها هوادار پشت در آزادی ماندند/ لطفاً دور بزنید؛ استادیوم در دست تعمیر است!

البته این داستان در خلال پخش مستقیم مسابقه دو تیم استقلال و پرسپولیس در استادیوم آزادی هم ادامه دارد. آنجا که تبلیغات به صورت زیرنویس و یا در گوشه بالای تصویر گاهی حتی مانع از دیدن کامل اتفاقات درون زمین می‌شود.

نکته غم‌انگیز و تلخ آنجاست که همان چند ده هزار هوادار این دو تیم در صورتی که تمایل داشته باشند برای نگاه کردن بازیکنانشان تیم محبوبشان به آزادی بروند باید پشت در ورزشگاه بمانند چون فعلاً استادیوم در دست تعمیر است! تعمیراتی که به شکلی عجیب به جای ۱۱ خرداد که فصل فوتبالی تمام شد مدتی قبل از شروع لیگ استارت خورد و فعلاً هم گفته می‌شود تا آذر ماه ادامه خواهد داشت. البته اگر آذر ماه ۱۴۰۲ به اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ وصل نشود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • آریا US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    آقا یعنی ۵ هزار نفر هم نمیتونن برن بهزی رو از نزدیک ببینن؟ مدیریت ورزشگاه افتضاحه و اینطور که مشخصه؛ تا نیم فصل باید بدون تماشاگر بازی کنیم!
    • میلاد IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      ربطی به مدیریت ورزشگاه و فوتبال و حتی وزیر نداره . همه میدونن مشکل چیه . فکرشو بکن یه دفعه 100 هزار نفر از ازادی بیان تو تهران ....
    • حمید IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      مدیریت ورزشگاه بنده خدا چکاره است تا آخر شهریور همین داستان ادامه دار
    • ف دال IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      درود؛ خودمون رو گول نزنیم؛ استادیوم چه در دست تعمیر باشه/نباشه و چه فیفا و AFC تیغ‌شون رو زیر بیخ گلو فدراسیون گذاشته باشن/نباشن.. در هر حال و ترتیب عجالتا و علی‌الحساب میدونیم دستکم تا 25 شهریور این ورزشگاه پیر (که چند سالی از شخص حقیر هم مسن‌تره حتی!) میزبان هوادارهای فوتبال و اساسا هیچ انسانی الّا کارگران مشغول به کار تبعه‌ی کشورِ (این روزها نه‌چندان) دوست و همسایه و معدودی سرکارگر و کارمند نخواهد بود. بعد 25 شهریور هم خدا بزرگ‌ـه!
    • ق ر IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      خیر ، چون بخاطر تیم سپاهان و دو تیم دیگه لازمه سرخابی ها بدون هوادار بازی کنند
    • کلنگلیس IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      یک زمانی عربهاحسرت فوتبال ماوهواداران مارومیخوردن حالا ما حسرت وآرزوی دیدن لیگ اونهارو داریم پیشرفت کردیم درحد لالیگا البته لالیشرو مسئولین کاربلد سانسورگردن وبه گادادن همه چیزرو
  • محمدطاها IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    ممنون از نویسنده این متن،قلمت مانا💙واقعا متن کامل و دقیق بود از اوضاع نابسامان فوتبال و کشور،با خواندن این متن سلول به سلول مغزم تیر کشید کلمه به کلمه این متن بغض رو تو گلوم بزرگتر کرد متاسفانه همه چی رو از همون گرفتن فقط یه لذت فوتبال بود که اونم ازمون گرفتن الان فقط باس به حال جوونیمون که چه به سرمون خواهد اومد اشک بریزیم
  • جهانبین IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    پرسپولیس و استقلال بایستی لیگ را تا ورود تماشاگران و بانوان تحریم کنند
  • وریا IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    از تو حرکت از خدا برکت..والسلان
  • فرامرز IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    تعمیر ورزشگاه امری ست طبیعی در همه جهان اما واقعا نمی شد ورزشگاه تختی را به عنوان پلن B برای بازی های پرسپولیس و استقلال آماده کرد که تماشاگران از دیدن تیم های محبوب خود لذت ببرند
    • ف دال IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      درود؛ آقا فرامرز؛ یعنی شما واقعا همچین دیدگاه و نگرشی به این قضیه داری؟؟؟ من از شما معذرت می‌خوام، خیلی خیلی هم معذرت می‌خوام و قصد اساعه ادب ندارم اما اگه واقعا اینطور می‌اندیشی، بایستی بگم حقیقتا از واقعیت و ماجرا پرت هستی، دوست عزیز. باز هم عذر می‌خوام ازتون صمیمانه، چون راستیتش برام عجیب هست که کسی خیال کنه ریشه‌ی این مشکل‌تراشی‌ها (در باب راه ندادن تماشاگرها و فراهم نیاوردن امکان جمع شدن عده‌ای ایرونی کنار هم، اون هم در این شرایط حساس کنونی[!] که قربونش برم چند ده ساله سوزمون روی این "شرایط حساس کنونی" گیر کرده و چند صباحیه که بیشتر)، ساخت‌وساز در این استادیوم باشه!
  • محمد IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    هدف عدم حضور بانوان است و بس !
  • پرسپولیس IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    واقعا باید بریم یجای فقط گریه کنیم به حال فوتبالمون
  • مهدی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    این دولت هیچ اعتقادی به فوتبال ندارد. نه اینکه فکر کنی خیلی هم دوست دارد مردم در مساجد و حسینیه‌ها جمع شوند نه هرگز اینها کلا از تجمع می‌ترسند.
  • Omid CA ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    برای‌یک بار هم شده باید طرفداران پرسپولیس و استقلال با هم‌متحد شوند و درباره‌ موضوعاتی که به نفع دو تیم هست فشار وارد کنند وگرنه دیر یا زود هردو تیم ازبین می‌روند.
  • مسعود IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    آقایان محترم فوتبالی اینها همش بهانه است برای عدم ورود بانوان به ورزشگاه چون قراره مسئولین فیل هوا کنند.
  • امیر IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    اینا همش بهانه هستش به خاطر اینکه خانمها نرن ورزشگاه این مسخره بازی رو راه انداختن
  • نادر IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    دارن به خاطر زیاده خواهی شون فوتبال رو نابود می کنن
  • آرش IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    از قبل این دو تیم کلی منفعت می‌برند ولی ذره ای از این درآمد نصیب این دو تیم با این همه هوادار نمیشه و هر سال هواداراش باید خونه دل بخورن و همیشه انگ حکومتی هم پشتشون هست! ولی تیمهایی با افتخار و هوادار به مراتب کمتر تو ایران حتی کشورهای همسایه میلیاردی خرج میکنن!مدیران رانتی و سفارشی که زیارت توکربلا و سیاحت تو سوییس براشون مهمتر از مسائل تیم هست! اگه مدیری هم احیانا درست کارکنه مجبور به استعفا یا بازنشستگی هست! لطفا دست از سر این دو تیم بردارید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی