نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
۰ |
۰
کلوب| تجلی روح دیگو مارادونا در تن کائورو میتوما
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دقیقه پانزده فرا رسید، پاهای او، منتظر و بی قرار توپ بودند. بالاخره توپ به پای او چسبید و نابود کردن مدافعان ولورهمپتون شروع شد...

این ژاپنی نابغه، سه دفاع گرگ‌ها را به راحتی آب خوردن، جا گذاشت و با یک بغل پای خوب، توپ را به قعر دروازه خوزه سا فرستاد. انگار که روح مارادونا در جسم او، ظهور و حلول کرده بود! 

از زمان اضافه شدن روبرتو دزربی به نیمکت برایتون، همه چیز در این باشگاه دچار تغییر و تحولات مثبت شد. رشد و پیشرفت بازیکنان، بسیار چشمگیر بوده و اکثر بازیکنان در تاکتیک و تکنیک، به نبوغ و مهارت رسیده اند.

یکی از همان برگ برنده‌های مرد ایتالیایی آبی و سفیدهای آلبیون، کائورو میتوما است. شاید باورتان نشود که میتومای ژاپنی، با سه میلیون پوند از تیم کاوازاکی فرونتاله ژاپن به مرغان دریایی آلبیون پیوست اما در حال حاضر، این رقم بیشتر از پنج برابر شده و اگر هر تیمی روی او حساب باز کند، قطعا ضرر نخواهد کرد.

پس از درخشش در جی لیگ ژاپن با تیم کاوازاکی، به برایتون با مبلغ ناچیزی به انتقال داده شد. باشگاه برایتون به خاطر مشکلات اقامت و ویزای او در انگلستان، او را به مدت یک فصل به تیم سن ژیلواز بلژیک قرض داد و پس از برگشت به برایتون، با درخشیدن در صحنه ای مانند جام جهانی قطر، رفته رفته خود را به دزربی و ترکیب تیم تحمیل کرد. بعد از گذشت چندین هفته، او از یک ذخیره طلایی به یک بازیکن ثابت طلایی بدل شد.

تسلط او بر روی توپ بی نظیر است. میتوما می‌تواند در فشرده ترین پرس‌ها، با دریبل‌های مختص به خود، از زیر شدید ترین فشارها و پرسینگ‌ها، با موفقیت خارج شود؛ به عبارتی سرعت پاهای او حین عوض کردن، دویدن و کنترل توپ فوق‌العاده است و استاد دریبل‌های ریز و درشت می‌باشد. نمونه اش گل این هفته او به تیم ولوز که خط دفاعی گرگ‌ها را از هم شکافت و با سرعت زیادش، همه را محو تماشای خود کرد.

قد و قامت کوتاه و سرعت مثال زدنی اش، باعث شده که این بازیکن به یک مهره ریز نقش و غیر قابل مهار تبدیل شود. دزربی، سرمربی برایتون عاشق سبک بازی شاگرد ژاپنی خود می‌باشد و قرار گرفتن او در کنار سولی مارش و ایوان فرگوسن، سبب شده است که دزربی ترکیب مورد علاقه خود را در فاز هجومی با تک فورواردی به نام دنی ولبک پیدا کند.

آمار و ارقام هم نشان می‌دهد که میتوما، فراتر از یک بازیکن معمولی است. ۱۱ گل و ۹ پاس گل در چهل و سه دیدار فصل قبل، این قضیه را اثبات می‌کند که میتوما، راه گشودن دروازه رقبا را بسیار خوب بلد است.

میتوما مثل همه ژاپنی‌ها، خیلی زود ناامید نمی‌شود و تا آخرین نفس به دنبال توپ می‌رود. شاید اگر میتوما در بازی با اسپانیا، برای گل دوم تیم کشورش به دنبال آن توپ نمی‌دوید، سامورایی‌ها هیچ وقت صعود به مرحله حذفی را تجربه نمی‌کردند؛ ولو اینکه توپ به اندازه ۱/۸۸ میلی متر بر روی خط قرار گرفته باشد!

حال باید نشست و دید که آیا تک نوازی‌های میتوما، در پرمیر لیگ ادامه خواهد داشت یا خیر. این روزها کائورو میتوما، حسابی جولان می‌دهد و در ماه‌های آتی، از توانایی‌های فنی و ناشناخته او، بیشتر حرف به میان خواهد آمد.

شاید او جانشین بلا منازع سون شود و بتواند تاج و تخت لژیونرهای آسیایی را از او پس بگیرد. بعید و دور از انتظار نیست که روزی میتوما، عنوان بهترین بازیکن آسیا را به خود اختصاص دهد.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی