نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
رونالدو و رفقایش عکس استادیوم آزادی را ببینند فرار می‌کنند!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمدرضا مهدوی مدافع پیشین پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم پرسپولیس نسبت به النصر شاید ستاره‌های شناخته شده در ابعاد جهانی کمتری داشته باشد اما به اعتقاد من پرسپولیس یحیی گل محمدی تیم‌تر است و روی این مسأله می‌توان حساب باز کرد.

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و تیم فوتبال پرسپولیس در گروه E این رقابت‌ها با الدحیل، النصر و استقلال تاجیکستان همگروه شده است. باشگاه النصر عربستان پس از مشخص شدن رقیبهایش در آسیا پوستری منتشر کرد که در آن لوگو پرسپولیس بدون ستاره قرار گرفته است و به نظر می‌رسد یاران رونالدو از حالا برای رقبا خط و نشان کشیده است.

محمدرضا مهدوی مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: کریستیانو رونالدو و رفقایش اگر عکس استادیوم آزادی فعلی را ببینند فرار می‌کنند! از شوخی گذشته در این مورد من حق را به یحیی گل محمدی می‌دهم. استادیوم فعلی آزادی هیچ شباهتی به استادیوم آزادی قبلی نداشته و واقعا نمی‌دانم دوستان و متولیان امر چگونه می‌خواهند این ورزشگاه را تا روز بازی با النصر عربستان مهیا کنند؟ این ورزشگاه قدیمی‌شده و نیاز به بازسازی دارد. در این زمینه هم شکی نیست اما چرا دوستان زودتر به فکر ترمیم و مرمت آن نیفتادند و حالا می‌خواهند آن را درست کنند؟

او ادامه می‌دهد: من شنیدم هزار و سیصد میلیارد تومان هزینه بازسازی کل ورزشگاه است. گفته می‌شود اگر در این برهه ورزشگاه آزادی بازسازی نشود فقط به مدت دو سال قابل استفاده خواهد بود و همین امر بر حساسیت‌های ارائه یک برنامه عملیاتی قابل اجرا برای بازسازی کامل این مجموعه ورزشی می‌افزاید. با توجه به وضعیت کنونی مجموعه آزادی و گستردگی مسائل فنی و عمرانی، به نظر می‌رسد بودجه فعلی پاسخگوی بازسازی مجموعه آزادی نخواهد بود و آغاز و اتمام فرایند بازسازی ورزشگاه ملی ایران نیازمند بودجه‌ای جدا و قابل اعتنا از سوی دولت است.

مهدوی ضمن اشاره به بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا یادآور می‌شود: نکته مهم این است که تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد. برنامه تیم پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا سرانجام اعلام شد. بر این اساس ۲۸ شهریور، اولین بازی در ورزشگاه آزادی مقابل یاران کریستیانو رونالدو و سادیو مانه خواهد بود در حالی گفته می‌شود این استادیوم تا آذرماه نمی‌تواند پذیرای تماشاگران باشد. این اتفاق خوبی نیست که نماینده فوتبال باشگاهی کشورمان از نعمت داشتن تماشاگران خودی آن هم مقابل تیم‌های متمول عربستانی و قطری برخوردار نباشد.

رونالدو و رفقایش عکس استادیوم آزادی را ببینند فرار می‌کنند!

او همچنین در خصوص شانس نماینده عربستان با ستاره‌های سرشناس برابر پرسپولیس نیز تأکید می‌کند: در اینکه رونالدو یا سادیو مانه بازیکنان بزرگی هستند شکی نیست. النصر چند بازیکن بزرگ دیگر هم دارد اما نمی‌توان در فوتبال امروز تیمی‌را از پیش برنده یا از پیش بازنده دانست. پرسپولیس هم در فوتبال ایران و هم آسیا تیمی شناخته شده است. من فکر می‌کنم پرسپولیس نسبت به النصر شاید ستاره‌های شناخته شده در ابعاد جهانی کمتری داشته باشد اما به اعتقاد من پرسپولیس یحیی گل محمدی تیم‌تر است و روی این مسأله می‌توان حساب باز کرد.

محمدرضا مهدوی در خصوص تساوی اخیر پرسپولیس و ذوب آهن در استادیوم آزادی نیز عنوان می‌کند: مهم‌ترین مشکل پرسپولیس و بازیکنان این تیم، بدون تماشاگر بودن مسابقه بود. این دیدار اگر در حضور تماشاگران برگزار می‌شد حتم بدانید پرسپولیس برنده می‌شد. استادیوم خالی آزادی مقدار زیادی از انرژی بازیکنان را می‌گیرد. من خودم در پرسپولیس و تیم‌های پرطرفداری بازی کردم و خیلی خوب می‌دانم ورزشگاه بدون تماشاگر چقدر آزار دهنده است و حس و حال بازیکن را می‌گیرد. ذوب آهن هم البته تیم خوبی است که محمد ربیعی را بالای سر خود می‌بیند و او معمولا جلوی تیم‌های بزرگ خوب بازی می‌کند. این تساوی خانگی در شروع فصل نباید خیلی ذهن پرسپولیسی‌ها را درگیر کند.

او در مورد اشتباه سروش رفیعی نیز تصریح می‌کند: اشتباه در فوتبال امری طبیعی است. اگر اشتباهی رُخ ندهد تیمی‌گل نمی‌زند یا تیم دیگری گل نمی‌خورد. سروش رفیعی بازیکن تکنیکی است که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. آن لحظه اصلا فکرش را نمی‌کرد علیرضا بیرانوند از دروازه خارج شده و آن پاس را داد اما چیزی باعث شد من کیف کنم مربوط به عذرخواهی سروش رفیعی و واکنش علیرضا بیرانوند بود. تیمی‌با این روحیه، صمیمیت و رفاقت باید هم موفق شود. سروش رفیعی با عذرخواهی رسمی‌از هواداران بزرگی‌اش را نشان داد و بیرانوند و طرفداران پرسپولیس نیز با محبت‌های خود به او روحیه دادند. به نظرم این کنش و واکنش‌ها در فوتبال ارزشمند است.

پرسپولیس روز چهارشنبه هفته جاری باید در اهواز به مصاف تیم فولاد خوزستان برود که در آخرین بازی خود شکست سنگین 4 برصفر را برابر ملوان انزلی تجربه کرده است. محمدرضا مهدوی در این رابطه می‌گوید: به نظر من پرسپولیس نباید گول شکست سنگین فولاد خوزستان در انزلی را بخورد. این شکست یک شکست معمولی نبود و حالا گفته می‌شود سرمربی جدیدی قرار است به فولاد برود. بنابراین با تغییر سرمربی به تیم فولاد خوزستان شوک وارد می‌شود و ممکن است این شوک مثبت باشد یا شاید هم منفی! با این وجود تیم فولاد متفاوتی را در اهواز نسبت به انزلی شاهد خواهیم بود. پرسپولیسی‌ها نباید خود را از پیش برنده بدانند چرا که جدای از مسائل فنی، گرمای شهر اهواز هم می‌تواند برای شاگردان یحیی گل محمدی دردسرساز باشد. امیدوارم پرسپولیس بتواند با دست پُر از اهواز برگردد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    در مورد گل های آفساید نظری ندارید
    • امیر IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      می‌دونم خیلی فشار روتونه این یه دهه، سوختین
    • علیرضا IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      نظری هم داشته باشه فقط پیشنهاد همون داروی خاصه ! پزشک متخصص بهتر میتونه کمک کنه.به اون مراجعه کنید.😂😂😂
  • یونس IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    کهنه کفش در بیابان نعمته!
  • ناشناس IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    خخخخخخخخخخخ همین تیم تر!!!!!
  • MARC IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    مخروبه شده.. شبها خواهران منصوریان توش می‌خوابیدند..
  • حميد کلاش IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    اقاي مهدوي شما هم نارگيل مثل اقاي پروين ول نکن تيم يحيي تيم تر هست تا النصر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی