نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
قبلاً عرب‌ها پول داشتند ما تماشاگر اما الان تماشاگر هم نداریم/ گروه مرگ، اصطلاح ژورنالیستی است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در رابطه با وضعیت پرسپولیس و شانسش برای صعود از گروهی که ملقب به‌ گروه مرگ شده با مهاجرانی هم‌صحبت شدیم.

بدون شک حشمت مهاجرانی قدیمی‌ترین و یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است که موفق شده تیم ملی کشورمان را به‌عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا و حضور در جام جهانی برساند و تیم ملی امید را به مسابقات المپیک رهنمون سازد. مربی که چندین سال در تیم‌های عربی هم مربیگری کرد و موفقیت‌های زیادی را در این کشورها کسب کرد. به شکلی که اماراتی‌ها او را به‌عنوان معمار فوتبال امارات می‌شناسند. کسی که با مربیان برزیلی بزرگی مانند زاگالو و چندین مربی بزرگ دیگر آن زمان روی نیمکت به بهترین شکل ممکن به لحاظ تفکرات فوتبالی مبارزه کرد و کم نیاورد و همیشه به‌عنوان یکی از بهترین مربیان ایرانی در خارج از کشور مایه مباهات فوتبال کشورمان شد. به دلیل همین آشنایی و اشرافی که حشمت مهاجرانی به تیم‌های عربی دارد در رابطه با وضعیت پرسپولیس و شانسش برای صعود از گروهی که ملقب به‌ گروه مرگ شده با مهاجرانی هم‌صحبت شدیم.

‌چقدر برای پرسپولیس بواسطه شرایط فعلی شانس موفقیت قائل هستید؟
متأسفانه ما مشکلات زیادی داریم، از وی‌ای‌آر بگیرید تا وضعیت ورزشگاهمان که مهیا نیست تا به لحاظ اقتصادی و پرستیژ به مشکلاتی برمی خوریم که به ما لطمه خواهد زد. در هر حال این یک واقعیت غیرقابل کتمان است که یک ضلع اصلی فوتبال تماشاگران هستند و حالا که آنها نیستند در کنار مشکلات دیگر برای فوتبال ما قوز بالا قوز خواهد شد.

‌محرومیت هوادار از تماشای بازی تیمش مقابل النصر و ندیدن بازی رونالدو به همین بهانه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
برای همه هواداران پرسپولیس و فوتبال خیلی مهم بود که بازی تیمشان را مقابل النصر و ستاره‌هایش خصوصاً رونالدو تماشا کنند اما آنها با بدشانسی این اتفاق بزرگ را به‌دلیل محرومیت از دست دادند که موجب ناراحتی به حق هواداران خصوصاً هواداران پرسپولیس شده است.

‌در رابطه با بازی مقابل ستاره‌هایی مقابل رونالدو، سادیو مانه و بقیه ستاره‌ها، پرسپولیس کم نمی‌آورد؟
دوست دارم این گونه جواب شما را بدهم که ستاره‌ها تیم را درست نمی‌کنند بلکه این تیم است که ستاره‌ها را درست می‌کند چه بسا که در جام جهانی قبلی ما دیدیم برزیل با کلی از ستاره‌هایش نتوانست قهرمان شود و مجبور به خداحافظی از جام جهانی شد. از همین رو معتقدم پرسپولیس تیم دست و پا بسته‌ای در لیگ قهرمانان مقابل رونالدو و دیگر ستاره‌های فوتبال نخواهد بود چون در همه پست‌هایش بازیکنان خوبی دارد و از مربی و کادر فنی خیلی خوبی هم برخوردار است به همین دلیل حتماً من برای قهرمان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا احترام خاصی قائل هستم و معتقدم با توجه به فاکتورهای مثبتی که پرسپولیس از آن برخوردار است قادر است که از گروهش صعود کند و کار بزرگی انجام دهد. البته جدا از پرسپولیس برای دو نماینده دیگر کشورم هم در لیگ قهرمانان آرزوی انجام بازی‌های خوب و موفقیت را دارم.

‌گروه پرسپولیس ملقب به گروه مرگ شده با وجود این باز هم شانس موفقیت برای پرسپولیس قائل هستید؟
گروه پرسپولیس گروه سختی است اما این اصطلاحی که برای این گروه به کار برده‌اند بیشتر اصطلاح ژورنالیستی و روزنامه‌نگاری است. جدا از این مسأله من می‌خواهم بگویم که ما قبلاً قهرمانی را در شرق آسیا جست‌وجو می‌کردیم اما در حال حاضر انتخاب قهرمان با توجه به خرج‌هایی که تیم‌های عربستانی انجام می‌دهند مشکل شده است و این موارد کار را برای هر سه نماینده کشورمان بسیار مشکل می‌سازد. در این رابطه باید برگردیم به فاکتورهای قبلی که می‌گفتند تیم‌های عربی پول دارند اما ما تماشاگر داشتیم اما الان آن تماشاگر را هم نداریم که این امر کار ما را بسیار مشکل می‌کند. با وجود این من امیدوار هستم چون اطمینان دارم تیم‌های ایرانی و پرسپولیس حتی با بهترین شرایط برای نام ایران و موجودیت خودشان تلاش خواهند کرد تا برای کشورمان موفقیت خلق کنند و آرزوی موفقیت برای فوتبال کشورمان را دارم.

‌در رابطه با یحیی گل‌محمدی که یک بار تیمش را به مقام نایب قهرمانی آسیا نیز رسانده چه صحبتی دارید؟
یحیی را مدتی قبل هم در امارات ملاقات کردم و بدون هرگونه اغراقی معتقدم یکی از بهترین مربیان ایران و آسیاست که سابقه موفقیت و رساندن پرسپولیس به فینال آسیا را هم دارد. به همین دلیل من معتقدم پرسپولیس با یحیی و بهره بردن از اندیشه‌های این مربی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا داشته باشد همان طور که در ایران هم از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردار است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مهدی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    یه پرسش تاریخی: بعد از پایان کار ایران در جام جهانی ١٩٧٨ آرژانتین، سرمربی تیم آقای مهاجرانی به چه کشوری سفر کردند برای تعطیلات؟ به چه شهری؟ در اونجا مهمان چه کسی بودند؟ غذایی که همسر میزبان براشون طبخ کرده بود چه بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی