نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مدافع محبوب یحیی پس از چند سال برای پرسپولیس گل زد؟/ بازیکنی که از آهن به فولاد رسید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نگاهی به آمار حضور مرتضی پورعلی‌گنجی در لیگ برتر کشورمان مشخص می‌کند او پس از بیش از یک دهه (۱۲ سال) در لیگ برتر دوباره گلزنی کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار هفته چهارم مقابل فولاد خوزستان در شرایطی موفق به پیروزی ۲ بر صفر شد که یکی از این گل‌ها را مرتضی پورعلی‌گنجی زد.

سفر ۷ ساله به اسیا و اروپا!

نگاهی به سابقه حضور مرتضی پورعلی‌گنجی در لیگ برتر فوتبال کشورمان مشخص می‌شود او از سال ۲۰۱۵ دیگر در لیگ برتر ایران حضور نداشت و به تیم تیانجین چین پیوست. پورعلی‌گنجی نیز جزو دسته افرادی بود که در سال‌های گذشته به عنوان لژیونر در باشگاه‌هایی همچون تیانجین، السد قطر (سه فصل)، اوپن بلژیک (نیم فصل)، العربی قطر (یک سال و نیم) و شنجن چین (دوسال) توپ زد و در ابتدای لیگ برتر بیست و دوم به پرسپولیس آمد.

فوتبالیست نفت تهران

مرتضی پورعلی‌گنجی فوتبالش در سطح حرفه‌ای را با تیم نفت تهران شروع کرد و پنج فصل با این تیم در فوتبال حرفه‌ای ایران توپ می‌زد. اما این بازیکن در تاریخ لیگ برتر ایران تنها ۳ بار موفق به گلزنی شده که یک بار آن در همین بازی آخر مقابل فولاد بود. در واقع این گل سومین باری بود که این مدافع توانست در لیگ برتر ایران گلزنی کند.

آخرین گلش مقابل اصفهانی ها بود

پورعلی‌گنجی پیش از این در لیگ برتر دهم و در تاریخ شنبه چهاردهم اسفند ماه سال ۱۳۸۹ در مصاف این تیم مقابل پیکان توانست در دقیقه ۶۹ گل دوم نفت تهران را به ثمر برساند. در آن دیدار تیم نفت تهران با نتیجه ۱-۴ برنده شده بود. ولی آخرین گل او در لیگ برتر ایران به هفته سی و سوم لیگ برتر دهم برمی‌گردد. روز یکشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ یعنی ۱۲ سال و سه ماه و ۱۵ روز پیش از دیدار پرسپولیس مقابل فولاد.

گلزنی دوباره پس از ۱۲ سال

مرتضی پورعلی‌گنجی در بازی که تیمش(نفت تهران) مقابل ذوب آهن در فولادشهر ۲ بر یک شکست خورد زننده تک گل تیمش در دقیقه ۸۹ بود و از آن زمان تا امروز در لیگ برتر کشورمان فقط یک گل زده و آن هم گلی بود که در اهواز مقابل فولاد به ثمر رساند. پورعلی‌گنجی تا اینجای فصل برای پرسپولیس ۳۱۶ دقیقه در ترکیب اصلی سرخپوشان به میدان رفته و تنها در دیدار مقابل ذوب آهن در بین نیمه جای خود را به محمد عمری داد.

یادآور می شود؛ مرتضی پورعلی‌گنجی جزو مهره‌های با تجربه تیم پرسپولیس در خط دفاعی است که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز تیم ملی فوتبال ایران را همراهی می کرد و بعنوان یارگیر تجربه بازی روبروی کریستیانو رونالدو در دیدار با تیم ملی پرتغال را در کارنامه اش دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی