کسپر اشمایکل
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کسپر اشمایکل به ناگه از عرش به فرش رسید و وقتی با مبلغی ناچیز لستر را به مقصد نیس ترک کرد دوران حرفه‌ای‌اش رو به افول رفت.

بیانیه صریح ۲۹ کلمه‌ای نیس در روز آخر نقل و انتقالات، پایانی تکان‌دهنده برای کسپر اشمایکل را رقم زد. این دروازه‌بان ۳۶ ساله تنها ۱۲ ماه پس از ورود به فرانسه توسط تیم لیگ ۱ به طرز وحشیانه‌ای اخراج شد و آنها قرارداد او را پاره کردند.

و این اتفاق پس از آن افتاد که او پس از ۱۱ سال حضور در لسترسیتی به‌طور بحث‌برانگیزی از این تیم کنار گذاشته شد. این بازیکن دانمارکی خود را به عنوان اسطوره باشگاه در کینگ‌پاور تثبیت کرد. او ۴۷۹ بازی برای لسترسیتی انجام داد و به قهرمانی در لیگ برتر در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ و جام حذفی ۲۰۲۱ دست یافت و بازوبند را به بازو بست.

اما زمانی که در ماه می ۲۰۲۲ از پیروزی ۵-۱ مقابل واتفورد کنار گذاشته شد و سپس اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل لستر را از دست داد و در نهایت با یک سال باقی مانده از قراردادش، اجازه خروج را گرفت، خیلی‌ها شوکه شدند. علت را تا حدی مربوط به مسائل تجاری دانستند؛ اشمایکل در هفته ۱۳۰۰۰۰ پوند درآمد داشت و بعد از جیمی واردی در رتبه دوم قرار داشت. اما به گزارش نشریه سان، دروازه‌بان در زمین تمرین سیگریو محبوبیت چندانی نداشت و زمان مناسبی برای انتقال او احساس می‌شد و با تنها یک میلیون پوند به نیس رفت.

اشمایکل پس از خروج احساسی خود گفت: «من به عنوان مرد جوانی به لستر آمدم که به یک خانه نیاز داشت. به کمی عشق نیاز داشتم، در باشگاه‌های زیادی بودم و به جایی نیاز داشتم که بتوانم به آن بگویم خانه. اینجا برای من چیزی بیش از یک باشگاه بود، جایی بود که در آن دوستان و خاطرات همیشگی پیدا کردم، اینجا خانه من بود. از حمایت بی‌دریغ شما متشکرم، وجود شما این باشگاه را بسیار خاص می‌کند. این خداحافظی نیست، مطمئنم که به زودی شما را خواهم دید.»

برندان راجرز نه تنها یکی از دروازه‌بانان برتر را از دست داد، بلکه یک رهبر باتجربه در رختکن را از دست داد. دنی وارد جایگاه شماره ۱ دروازه را گرفت در حالی که جانی اوانز بازوبند را در فصلی ناامیدکننده به بازو بست که با سقوط روباه‌ها به پایان رسید.

کسپر اشمایکل

اشمایکل فصلی کابوس‌وار را در نیس شروع کرد و دچار اضافه وزن شد. قوانین باشگاه را زیر پا می‌گذاشت و دیر به جلسات تیم می‌رسید و باعث آزار مربی لوسین فاوره می‌شد. سپس برای بازی افتتاحیه نادیده گرفته شد و دوباره در سپتامبر نیمکت‌نشین شد. و اگرچه ۳۶ بازی در لیگ ۱ انجام داد، اما در سه بازی لیگ کنفرانس اروپا خود را روی نیمکت دید.

در ماه اکتبر مشخص شد که چهره محبوبی در باشگاه نیست و توسط هواداران خودی هو شد، و گفته می‌شد که به دلیل نگرش ضعیفی که دارد در پنجره نقل و انتقالات ژانویه از نیس کنار گذاشته خواهد شد. این ملی‌پوش دانمارکی در جای خود باقی ماند اما نتوانست هیئت مدیره، مدیریت و حامیان نیس را جذب کند. و در طول پنجره تابستانی، علیرغم اینکه دو سال هنوز از قراردادش باقی مانده بود، همچنان در لیست خروج قرار گرفت.

چلسی و بایرن‌مونیخ قصد داشتند او را به خدمت بگیرند در حالی که ناتینگهام فارست هم او را مد نظر داشت. اما همگی گزینه‌های مختلفی را انتخاب کردند و به نظر می‌رسید هیچ باشگاهی اشمایکل را نمی‌خواهد. فرانچسکو فاریولی، سرمربی جدید نیس، تصمیم گرفت که مارین بولکا، دروازه‌بان سابق چلسی و پاری‌سن‌ژرمن را به عنوان دروازه‌بان اول خود در نظر بگیرد. و قرارداد اشمایکل فسخ شد. باشگاه به صراحت گفت: «نیس و اشمایکل با توافق دوجانبه تصمیم گرفتند که قرارداد این ملی‌پوش دانمارکی را فسخ کنند. باشگاه برای او در ادامه دوران حرفه‌ای‌اش آرزوی موفقیت می‌کند.»

زمزمه‌هایی از بازگشت شوکه‌کننده او به راجرز در سلتیک شنیده می‌شود، اما اگر این امر محقق نشود زندگی حرفه‌ای اشمایکل به عنوان یک بازیکن آزاد نخواستنی که در ماه نوامبر ۳۷ ساله می‌شود، با ریسک جدی روبرو خواهد شد. و سوالات زیادی پیرامون او که تا دو سال پیش بزرگ‌ترین روزهایش را می‌گذراند به وجود می‌آید.

فصل تکان‌دهنده کسپر اشمایکل در نیس/ از خروج غافلگیرکننده از لستر تا توئیت وحشیانه و هو کردن هواداران خودی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی