نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
۱۶ |
۰
سبقت پرسپولیس از دشمن تاریخی؛ رنکینگ جدید آسیا مشخص شد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در جدیدترین رنکینگ فوتبال دیتابیس پرسپولیس به رتبه دوم قاره آسیا صعود کرد.

نتایج درخشان پرسپولیس در یک دهه اخیر باعث شده تا این تیم صدرنشین مطلق رنکینگ جهانی ایران باشد، اما در آسیا هرگز نتوانسته به جایگاه نخست برسد و حتی با وجود دو نایب قهرمانی آسیا در رتبه دوم نیز حضور نداشته است.

نتایج ضعیف کاوازاکی فرونتاله و چونبوک موتورز در شرق آسیا و دبل قهرمانی پرسپولیس در فوتبال ایران باعث شد سرخپوشان سرانجام این دو تیم بزرگ و رقیب سمج را در رتبه‌بندی فوتبال دیتابیس کنار بزند و حالا قرمزها اتفاق تاریخی را رقم زدند.

رنکینگ ماه سپتامبر در حالی اعلام شد که تیم رده دوم، اولسان هیوندای، در این ماه دو باخت را مقابل حریفان خود داشته و پرسپولیس توانسته سه پیروزی را کسب کند. به این ترتیب فاصله دو امتیازی پرسپولیس و اولسان از بین رفت تا سرخپوشان پایتخت برای نخستین بار به جایگاه دومی دست پیدا کنند.

پرسپولیس البته برای صعود به رتبه اول و پشت سر گذاشتن الهلال کار سختی دارد و بر مبنای این وبسایت باید حداقل یک بار در مسابقات قاره‌ای عملکرد بسیار بهتر نسبت به آبی‌های ریاض داشته باشد و حداقل دو فصل دیگر هم قهرمان شود تا به این حد نصاب امتیازی برسد.

جالب اینکه پرسپولیس در سال ۱۳۹۲ از نظر این رنکینگ هفتصدمین تیم برتر دنیا بود، اما بعد از نایب قهرمانی تیم علی دایی و سپس نتایج درخشان برانکو ایوانکوویچ، سرخپوشان بالا آمدند و حتی با برانکو تا مرز رتبه صد جهانی نیز پیش رفتند. سرانجام پرسپولیس در سال ۱۳۹۹ توانست رتبه خود را دو رقمی کند.

در این بین بهترین آمار پرسپولیس جایگاه ۸۱ جهانی از نظر این سامانه اعداد و ارقام فوتبال در جهان است که شاید با شروع لیگ قهرمانان و لیگ نخبگان بهبود یابد. پرسپولیس هم‌اکنون رتبه ۱۰۴ جهان را به خود اختصاص داده است.

نکته جالب در پشت سر گذاشتن اولسان هیوندای این است که سرخپوشان دو فصل پیش در لیگ قهرمانان آسیا فینال را به این تیم واگذار کردند و از لمس لیگ قهرمانان باز ماندند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • عروس الع۶ین IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    خب رتبه کیثه در اسیا رو هم میزاشتید تا هم متوهمین خیالباف روشن بشن و هم کیف ما پرسپولیسها کوکتر بشه.😂😂😂عشق است پرسپولیس بزرگ و پر افتخار.
    • عشق سپاهان IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      لونگ تو آسیا بحیچ جایی نمیرسد توایران هم باکمک داور فدراسیون ووزارت ورزش رسانها قهرمان شده درود برسپاهان وهمه تیمهای شهرستانی که با شرف وبدنه حمایت جنگ نابرابری میکنند
    • علیرضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      وقتی کیصه در رتبه بندی اسیا نیست دیگه هواداران تیمهای محلی چون چیز زرد فی المعطلن.😂😂😂خودتون رو قاطی بزرگان نکنید .هرچند تابلوست کیصه کشی .
  • علی شیراز IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    افتخارواعتباروآبروی فوتبال ایران پرسپولیس کبیر
  • احمدرضا US ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    ای اف سی و فیفا هم پرسپولیسی هستند،داور ها هم در لیگ قهرمانان اسیا که فینال اسیا رفتند کمک شان کردند و کلا با داوری تیمهای الریان،السد،الدحیل،الشارجه،الوحده،پاختاکور،النصر و الشباب عربستان را شکست دادند ،محروم کردن ال کثیر و بلوکه کردن پول پاداش پرسپولیسیها،به امانت و یادگاری از روسای فوتبال اسیا میباشد که اعلام کنند ما چقدر شما ها را دوست داریم 😂😂و همینکه رقبا شک نکنند ای اف سی پرسپولیسی هست !!!! 😂
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    خب با دوتا گل افساید دیگه حتما جای الهلال را هم میگیره.
    • کیان IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      اولا : شناسنامه کیسه که تیم مردمی نیستند، مگر باشگاهی که بنیانگذار آن رئیس ساواک پرویز خسروانی بودند هم مردمی هستند !!؟ ثانیا : اگر داوران فوتبال یک گل آفساید برای پرسپولیس نگرفتند ۱۷ پنالتی معیشتی برای کیسه درباری گرفتتد که بعد از ده سال با ۷۰۰ میلیارد هزینه به یک کاپ ماجدی رسیدند !!!
  • کیسه کش حقیرم از سوزش میمیرم IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    قبول نیست آسیا اونه که ما توش زمین خاکی داریم حریفای بنگلادشی و مالایی و نپالی رو زدیم سماور گرفتیم...... این آسیا نیست امجدیه آسیاس...
  • 6 IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    كيسه كو؟؟؟ شله چندمه؟؟؟
  • کیان IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    قدرت رقبای خارجی پرسپولیس معلوم است که با آنان ‌مبارزه جانانه کنند ، اما پرسپولیس دشمن داخلی دارد که اجاز نمیدهند حتی برای یک‌بار هم این پرسپولیس با تمام قوا وارد بازیهای آسیایی شوند ، کمبود بازیکن و نبود امکانات و جاسوسی داخلی برای رقبای پرسپولیس در آسیا از عوامل سد راه پرسپولیس در این مبارزات نابرابر بوده است !!!!
  • محمد صادق🚩 IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    کیسه کش جماعت خاموش لطفاً 🤐🚳
  • کیسه کش متوهم IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    بابا چه رویی دارید شما کیسه کشا ، که باز میان اینجا اراجیف میبافید 😝
  • سپاهان عشقی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    فقط سپاهان سرور لونگ فعلا بر شکایت کن سپاهان به گریه انداخته شما لونیا را 😊😊😊😊

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی