نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
خشم چهار کاپیتان‌ تیم ملی فوتبال مردان اسپانیا/ موضع مشترک علیه چهره جنجالی جام‌جهانی زنان
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چهار کاپیتان تیم ملی مردان اسپانیا امروز در بیانیه‌ای علیه روبیالس، رئیس فدراسیون این کشور، موضع گرفتند تا تنش در فوتبال اسپانیا به اوج برسد.

آلوارو موراتا، سزار آسپیلیکوئتا، رودری و مارکو آسنسیو، چهار کاپیتان تیم ملی فوتبال مردان اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای به جنجال اخیر درباره لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون این کشور واکنش نشان دادند.

روبیالس از روز برگزاری فینال جام جهانی ۲۰۲۳ زنان به دلیل اقدام ناشایستش با جنی هرموسو، ستاره این تیم، به شدت با انتقاد مواجه شده و نهادها و افراد مختلف خواهان استعفای او شده‌اند.

تا کنون یوفا، روبیالس را تعلیق کرده و دولت اسپانیا خواهان استعفای او شده است. روبیالس با اینکه رسما بیانیه‌ای منتشر کرد و اشتباهش را پذیرفت و عذرخواهی کرد ولی می‌گوید فشارها بر او غیرمنصفانه است و استعفا نخواهد داد.

خشم چهار کاپیتان‌ تیم ملی فوتبال مردان اسپانیا/ موضع مشترک علیه چهره جنجالی جام‌جهانی زنان

در بیانیه کاپیتان‌های تیم ملی فوتبال مردان اسپانیا آمده است: ما می‌خواهیم یک بار دیگر اعلام کنیم که به تیم ملی زنان اسپانیا که در سیدنی قهرمان جام جهانی شد افتخار می‌کنیم و به آنها صمیمانه تبریک می‌گوییم. این افتخاری تاریخی است که فوتبال زنان در اسپانیا را به دو نیمه تقسیم می‌کند. پیروزی‌ای بسیار باارزش که الهام‌بخش زنان زیادی خواهد بود.

در ادامه بیانیه چهار کاپیتان لاروخا آمده است: بنابراین می‌خواهیم با بازیکنانی که موفقیت‌شان لکه‌دار شد اعلام همبستگی کنیم. به این وسیله رفتار ناشایست و غیر قابل قبول آقای روبیالس را محکوم می‌کنیم. او شایسته ارزش‌های نهادی که آن را نمایندگی می‌کند نبود. ما محکم و استوار بر این موضع ایستاده‌ایم. فوتبال اسپانیا باید موتور محرکه احترام و انگیزه و ضدیت با تبعیض باشد. ما باید چه در زمین و چه بیرون از زمین الگو باشیم.

تیم ملی اسپانیا با چهار کاپیتان خود در فیفا دی سپتامبر در دو بازی در رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴ به مصاف گرجستان و قبرس می‌رود.

در ادامه همین مطلب بخوانید: روبیالس سکوت خود را شکست؛ من قربانی مجازات بدون محاکمه شده‌ام/ استعفا نمی‌دهم؛ طلب بخشش می‌کنم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی