نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
تیم ملی فوتبال ایران
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فوتبال‌دوستان ایرانی در انتظار رونمایی امیر قلعه‌نویی از ساختار جدید خط دفاعی تیم ملی هستند.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی عازم پلودیف شده تا در دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی بلغارستان به میدان برود که با تصمیم امیر قلعه‌نویی، ۲۴ بازیکن در این سفر همراه تیم ملی هستند. جالب آنکه نسبت به اردوی قبلی که برای حضور ایران در مسابقات کافا برگزار شد، فهرست شاگردان قلعه‌نویی تغییرات محسوسی داشته که بیشترین تغییرات در قلب خط دفاعی ایجاد شده و ۲ مهره کلیدی خط دفاعی ایران در مسابقات کافا، در اردوی پیش‌رو حضور ندارند.

مجید حسینی مدافع کایسری‌اسپور ترکیه که در مسابقات کافا عملکرد قابل‌قبولی داشت، به دلیل مصدومیت در اردوی فعلی حضور ندارد و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم به‌واسطه حواشی دیدار فینال رقابت‌های کافا میان تیم‌های ملی ایران و ازبکستان به دلیل مسائل انضباطی از سوی امیر قلعه‌نویی به اردوی جدید دعوت نشده تا سیمای خط دفاعی ایران نسبت به اردوی قبلی کاملاً تغییر کند؛ به‌طوری‌که به جای حسینی و کنعانی‌زادگان، سرمربی تیم ملی به سراغ ۳ مدافع جدید رفته است.

مرتضی پورعلی‌گنجی که در اردوی قبلی پایِ ثابت ترکیب تیم ملی ایران بود در کنار شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر و روزبه چشمی مدافعان دعوت‌شده از سوی امیر قلعه‌نویی به اردوی جدید تیم ملی هستند. جالب آنکه قرار بود در مسابقات کافا، خلیل‌زاده هم حضور داشته باشد اما او به دلیل مصدومیت غایب بود تا این مدافع باتجربه بعد از یک دوره غیبت بار دیگر به جمع ملی‌پوشان بازگردد. در این میان، دعوت از مرادمند و دانشگر برای حضور در خط دفاعی تیم ملی در نوع خود جالب‌توجه است.

رونمایی از زوج محبوب قلعه‌نویی در پلودیف؟

امیر قلعه‌نویی در دوره جدید حضورش در تیم ملی نشان داده به سبک بازی مرتضی پورعلی‌گنجی اعتقاد ویژه‌ای دارد و باتوجه به فرم مناسب این مدافع باتجربه تیم پرسپولیس و گلزنی‌اش در آخرین بازی سرخ‌پوشان پایتخت پیش از اردوی تیم ملی، احتمالاً او در دیدار پیش‌روی تیم ملی ایران مقابل بلغارستان، جایگاه خود را در ترکیب اصلی حفظ خواهد کرد و قلعه‌نویی به دنبال انتخاب زوج او خواهد بود. امیر قلعه‌نویی از زمان بازگشت‌اش به این سمت، در هر ۳ اردو شجاع خلیل‌زاده را دعوت کرده تا نشان بدهد که با وجود فراز و فرودهای این مدافع باتجربه، به سبک بازی خلیل‌زاده اعتقاد دارد و به نظر می‌رسد که در دیدار با بلغارستان این مدافع باتجربه در غیاب محمدحسین کنعانی‌زادگان زوجِ پورعلی‌گنجی خواهد بود.

۲ چهره پرسپولیسی محبوب امیر قلعه‌نویی شدند!/ ترافیک شدید در خط دفاع تیم ملی

دستِ باز برای تغییر و تحولات در خط دفاع

سرمربی تیم ملی ایران اگر بخواهد در ۲ بازی دوستانه پیش‌رو مدل‌های دفاعی مختلف را بیازماید، دستِ کاملاً بازی را دارد و حضور ۴ مدافع میانی تخصصی در کنار روزبه چشمی که هم در نقش دفاع میانی و هم در قامت هافبک دفاعی توانایی بازی دارد، باعث شده تا امیر قلعه‌نویی برخلاف خط حمله، دغدغه‌ای در خط دفاع نداشته باشد و این احتمال وجود دارد که در کنار بازی دادن به بازیکنانی مانند پورعلی‌گنجی، خلیل‌زاده و چشمی، مدافعان تازه‌وارد تیم ملی هم بتوانند اولین بازی ملی خود را انجام بدهند و این این احتمال وجود دارد که در ۲ بازی پیش‌رو به شمار بازی‌های ملی مرادمند و دانشگر اضافه شود و عدد صفر از مقابل بازی‌های ملی آن‌ها پاک شود.

بیشتر بخوانید: یک اروپایی داور بازی ایران و بلغارستان شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کابوی موج سوار اصل تگزاس IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    اي بابا! شما چيکار به بازيهاي ملي دانشگر داريد! بريد حق فردوسي پور رو از تلوزيون بگيريد!! :D
  • بهرام IT ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    اون پور علی یه وقت یه ضربه سر میزنه اما قلعه نویی باید توجه بکنه که پورعلی بخصوص در بازیهای سنگین توپ زیاد لو میده و پاسهای اشتباه به بازیکنان حریف می‌سپاره،دفاع باید مطمئن باشه و پورعلی برای بازیهای سنگین اصلا مطمئن نیست.در ضمن فکر نمیکنم قلعه نویی این اشتباه بد را مرتکب شود و روزبه چشمی را در دفاع بکار بگیرد چونکه کارایی و جای اصلی روزبه تر خط میانی هست نه در دفاع...
    • رضا IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      توبابدمیرفتی مربی تیم ملی میشدی حق توخوردن😂😂
  • جمشید IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    اخه روزبه بازیکنی در خور تیم ملی نیست بخصوص در خط دفاعی مطمعن باشین این بازیکن در دقایق بازی یک خطا یا کارت قرمز یا یک پنالتی تقدیم حریف میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی