پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
۱ |
۰
۵ بورسیه برتر تحصیلی در ایتالیا
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اصلی ترین دلیل دانشجویان برای ادامه تحصیل در ایتالیا، امکان دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای دانشجویان کم بضاعت می باشد.

بورسیه تحصیلی در ایتالیا بر اساس برتری علمی، نیاز مالی و پتانسیل دانشجو برای کمک به توسعه کشور ایتالیا اعطا می شود. همانطور که می دانید ایتالیا دارای میراث فرهنگی غنی، تاریخ درخشان و شهرت برتر دانشگاهی است که باعث شده بورسیه تحصیلی این کشور به طور کامل به دانشجویان کمک کند تا تحصیلات عالی خود را در این کشور زیبا تکمیل کنند. ما با همکاری دوستان خود در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخریم تا به برخی از سوالات مبهم شما عزیزان در خصوص دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا پاسخ دهیم، بنابراین ما را در این مقاله همراهی فرمایید.

بورسیه تحصیلی در ایتالیا به صورت دولتی

یکی از محبوب ترین و متداول ترین بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای دانشجویان کم بضاعت بین المللی، بورسیه تحصیلی دولتی در این کشور می باشد. هر ساله صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان برای دریافت بورسیه تحصیلی دولتی در ایتالیا به این کشور مهاجرت می کنند. بورسیه دولتی ایتالیا ابتکاری توسط وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی برای پرورش همکاری های جهانی در زمینه های فرهنگی، علمی و فناوری، پرورش زبان و فرهنگ ایتالیایی ارائه شده است. علاوه بر این، دانشجویان برای دریافت بورسیه تحصیلی دولتی ایتالیا باید متعلق به یک کشور در حال توسعه باشند. همچنین باید سوابق تحصیلی عالی داشته باشند و نیاز مالی خود را نشان دهند. بورسیه دولتی ایتالیا به دانشجویان این امکان را می دهد تا در برخی از دانشگاه های عالی رتبه ایتالیا تحصیل کنند، این دانشگاه ها عبارت اند از:

  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه رم
  • دانشگاه بولونیا

نکته قابل توجه در خصوص بورسیه تحصیلی در ایتالیا به ویژه بورسیه دولتی این کشور این است که، این بورسیه شامل یک دوره زبان ایتالیایی نیز می شود. که این دوره برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل، تکمیل مدارک تحصیلی و ادغام در محیط اجتماعی ضروری است. از سوی دیگر، بورسیه تحصیلی دولتی ایتالیا فرصتی برای کشف مکان های تاریخی این کشور و تجربه سبک زندگی ایتالیایی را فراهم می کند. به طور کلی بورسیه دولتی ایتالیا بهترین گزینه برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان کم بضاعت بین المللی می باشد. هزینه های رایج که توسط بورسیه دولتی ایتالیا به دانشجویان متقاضی اعطا می شود عبارت اند از:

مزیا دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا

دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای دانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند، مزایا بی شماری را ارائه می دهد. برخی از مهمترین مزیت های دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا به شرح زیر می باشند:

مزایا دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا

توضیحات

هزینه های ثبت نام

بورسیه تحصیلی در ایتالیا هزینه های ثبت نام و معافیت شهریه در دانشگاه های این کشور را شامل می شود.

دریافت کمک هزینه

دانشجویان پس از ارائه تمامی مدارک خود می توانند کمک هزینه ای به مبلغ ۱۱۰۰€ (یورو) دریافت کنند.

بیمه درمانی

بورسیه تحصیلی ایتالیا بیمه درمانی را برای مدت اقامت آنها در ایتالیا پوشش می دهد.

زبان ایتالیایی

دانشجویان می توانند دوره های زبان ایتالیایی را آموزش ببینند.

آشنایی با فرهنگ ایتالیا

زندگی و فرهنگ ایتالیا را در طول اقامت خود در این کشور تجربه کنید.

برترین بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

اعطای کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در ایتالیا به دانشجویان بین المللی در اغلب دانشگاه های این کشور انجام می شود. اما فقط برخی از موسسات آموزشی در این کشور از استقبال بیش از حد دانشجویان بین المللی برای دریافت بورسیه تحصیلی برخوردار هستند. زیرا این دانشگاه ها شرایط اعطای بورسیه تحصیلی راحتی را برای تمامی دانشجویان بین المللی ارائه کرده اند. دانشگاه های دولتی در ایتالیا اغلب بورسیه های تحصیلی در این کشور را به دانشجویان مستعد و کم بضاعت ارائه می دهند و علاوه بر این، دولت، دانشگاه ها و مشارکت کنندگان خصوصی نیز برای کمک هزینه های تحصیلی به صندوق کمک می کنند.

برای آشنایی بیشتر با برترین بورسیه های تحصیلی در ایتالیا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

برترین بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

خصوصیات

بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا

بورسیه دولتی ایتالیا، هر ساله با همکاری وزارت امور خارجه و و دولت ایتالیا به دانشجویان مستعد بین المللی اعطا می شود.

بروسیه پلی تکنیک میلان

بورسیه پلی تکنیک میلان، هر ساله بورسیه های شایستگی را به دانش آموزان استثنایی از سراسر جهان اعطا می کند.

بروسیه پلاتین

بورسیه تحصیلی پلاتین ایتالیا، علاوه بر کمک هزینه های تحصیلی جایزه ای به مبلغ ۱۱۰۰۰€ (یورو) را به دانشجویان مستعد ارائه می دهد.

بورسیه بولونیا

بورسیه تحصیلی بولونیا، معافیت های شهریه مبتنی بر شایستگی و کمک هزینه های تحصیلی را ارائه می دهد.

بورسیه پادوا

دانشگاه پادوا هر ساله ۱۰۰ بورسیه تحصیلی را به پناهندگان اعطا می کند. این بورسیه ها شامل کاهش قیمت شهریه همراه با اقامت در محوطه دانشگاه می باشد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بورسیه تحصیلی در ایتالیا را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

بورسیه تحصیلی در ایتالیا

معیارهای واجد شرایط بودن اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا

افرادی که علاقه مند به دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا هستند، باید معیارهای واجد شرایط بودن جهت اخذ بورسیه تحصیلی این کشور را داشته باشند. در غیر این صورت اجازه دریافت بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل در این کشور را نخواهند داشت. البته لازم به ذکر است که، معیارهای واجد شرایط بودن جهت اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا، بسته به مقطع تحصیلی دانشجویان در این کشور متفاوت خواهد بود. به طور مثال، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی برای دریافت بورسیه تحصیلی باشند. همچنین اخذ مدرک کارشناسی ارشد برای واجد شرایط بودن جهت دریافت بورسیه در مقطع دکترا می باشد. برخی دیگر از معیارهای واجد شرایط بودن جهت دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا به شرح زیر می باشند:

  • متقاضیان باید مدارکی دال بر مهارت زبان ارائه دهند.
  • ارائه گواهی زبان ایتالیایی در این کشور الزامی است.
  • متقاضیان باید دارای سوابق تحصیلی عالی باشند.
  • داوطلبان باید نیاز مالی خود را نشان دهند.

در نهایت اینکه، تمامی متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا، باید قبل از شروع درخواست خود الزامات و برنامه های کاربردی را با دانشگاه هایی که قصد دارند برای آنها درخواست دهند تایید کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا می باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی