نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
۰ |
۰
کلوب| باز هم یک ستاره در آسمان برایتون می‌درخشد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایوان فرگوسن مهاجم هجده ساله برایتون، ستاره‌ای است که به زعم بسیاری از کارشناسان، یکی از چهره‌های شاخص فوتبال اروپا خواهد شد.

آرسنال در این تابستان، بر خلاف سال‌های گذشته، دست به جیب شد و حسابی ولخرجی کرد و توانست به مدت کوتاهی، رکورد نقل و انتقالات لیگ برتر را با قیمت ۱۰۵ میلیون پوند، برای خرید دکلان رایس بشکند؛ هرچند که این رکورد، دوام نیاورد و مویزس کایسدو با پیوستن به چلسی و به ارزش ۱۱۵ میلیون پوند، عنوان گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر را به خود اختصاص داد.

حال از گفته‌های معتبرترین خبرنگاران انگلیسی، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که ایوان فرگوسن مهاجم تیم برایتون، هدف بعدی توپچی‌های لندن در تابستان ۲۰۲۴ است. البته تنها آرسنال به دنبال این مهاجم جوان ایرلندی نیست و تاتنهام هم دوست دارد در پنجره نقل و انتقالات زمستانی ژانویه، یک جایگزین خوب برای هری کین پیدا کند. پپ و منچستر سیتی هم علاقه دارند تا زوج مورد نظر و خوبی برای ارلینگ‌هالند بسازند و چه فوتبالیستی، با استعداد تر و خوش آتیه تر از فرگوسن!

کارشناسان فوتبال انگلیس، از او به عنوان یکی از ستارگان آینده لیگ برتر یاد می‌کنند. ایوان فرگوسن هجده ساله، تا به اینجای فصل به خوبی جواب اطمینان و اعتماد روبرتو دزربی را داده و در چهار دیدار، چهار گل به ثمر رسانده؛ در واقع با یک هت تریک برابر نیوکاسل در هفته چهارم، موفق شد آمار گلزنی خود را بهبود بخشد. جالب اینجاست که فرگوسن، فصل گذشته در نوزده بازی، شش گل وارد دروازه رقبا کرد و آمار این چهار بازی، به خوبی پیشرفت ایوان فرگوسن را به طرفداران برایتون نشان می‌دهد.

احتمال می‌رود که ایوان فرگوسن، حتی زودتر از پیش بینی‌ها، از مرغان دریایی جدا شود و به تیم بزرگتری بپیوندد؛ همانند مک آلیستر و مویزس کایسدو که در فصل جاری، چمدان خود را به مقصد لیورپول و چلسی بستند.

برایتون بعد از پشت سر گذاشتن دوران گذار با گراهام پاتر، حالا با روبرتو دزربی، قدم در مسیر جدیدی بر می‌دارد و به شدت در پی کسب رتبه‌های بالاتر جدول هستند. مرغان دریایی شهر برایتون، از وضعیت تیمی که منفعل بود و فقط برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کرد، فاصله گرفتند و به یک تیم بازیکن ساز با کیفیت‌های درجه یک، تبدیل شدند. در بحث مدیریت و سرمایه گذاری هم ثابت کردند که بسیار کار بلد هستند و می‌دانند که مهره‌های با ارزش خود را، چگونه، با چه قیمتی و در چه زمانی، به فروش برسانند.

مارک کوکورلا،ایو بیسوما، دن برن، راب سانچس، مک آلیستر و کایسدو نمونه‌های فروش موفق برایتون از حیث تجارت‌ و درآمدزایی می‌باشند. فرگوسن، تنها بازیکن مورد نظر فروش در چند فصل آتی نیست و بازیکنان دیگری هم در این لیست جا خوش کرده اند که از همین امروز، تیم‌های متمول، نقشه‌ها و ترفندهای ویژه‌ای برای به چنگ آوردن آنها در سر دارند.

کائورو میتوما، بیلی گیلمور، جولیو انسیسو، پرویس استوپینان و طارق لمپتی، از جمله بازیکنانی می‌باشند که دزربی، به طور قطع از تک تک آنها، ستاره می‌سازد و باشگاه‌های ثروتمند، بر سر خرید این مهره‌ها، دائما یکدیگر را ‌هایجک می‌کنند.

بعید و دور از انتظار نیست که برایتون با در پیش گرفتن چنین مسیر درست و روشنی، فصل بعدی به جای حضور در لیگ اروپا و کنفرانس، در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. شاید شاگردان دزربی در اولین فصل حضورشان در لیگ اروپا، بتوانند دست به شگفتی بزنند و از گروه سخت خود که با آژاکس، مارسی و آ اک آتن، همگروه هستند، صعود کنند و به مراحل بعدی پا بگذارند و تاریخ ساز تاریخچه باشگاه و شهر خود شوند.

طرفداران برایتون با دزربی و تیم جوانش، به خیال پردازی‌های خود در لیگ برتر و اروپا ادامه می‌دهند و هیچ ترسی در این راه پر از مانع، برای آنها وجود ندارد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی