نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
تصاویر| استادیوم نمادین جام‌جهانی پارکینگ اتوبوس‌ها شد!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استادیومی در برزیل که میزبان چند بازی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ بود متروکه شده است.

یکی از استادیوم‌های معروف جام‌جهانی به حال خود رها شده و پارکینگ ماشین‌هایش تبدیل به انبار اتوبوس شده است.

مانه گارینشا با ظرفیت ۷۲۰۰۰ نفر ۹ سال پیش در تورنمنت ۲۰۱۴ برزیل میزبان هفت بازی بود، از جمله برد مرحله گروهی برزیل مقابل کامرون و شکست پلی‌آف رده سوم مقابل هلند و همچنین پیروزی آرژانتین در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل بلژیک. میزبان در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه تحقیرآمیز ۷-۱ از آلمان شکست خورد.

اما این استادیوم امروزه میزبان بازی‌های فوتبال بسیار کمی است و در عوض از آن به عنوان محل برگزاری رویدادهای گاه و بیگاهی مانند جشنواره‌های خالکوبی و نمایشگاه‌های غذای ژاپنی استفاده می‌شود و پارکینگ خودرو توسط دولت محلی به یک انبار موقت اتوبوس تبدیل شده است.

هنگامی که این ورزشگاه در سال ۲۰۱۰ توسعه یافت و جایگزین استادیوم اصلی ۴۵۰۰۰ نفری ساخته شده در سال ۱۹۷۴ شد، پس از ومبلی جدید تبدیل به دومین زمین فوتبال گران‌قیمت در تاریخ با حدود ۲۵۰ میلیون پوند شد. و هنوز هم تا به امروز خرج زیادی دارد و هزینه نگهداری آن ۱۳۲۰۰۰ پوند در ماه است. گارینشا از زمان بازی‌های المپیک ریو در سال ۲۰۱۶، تا حد زیادی متروک مانده است. در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ میزبان هفت مسابقه بود از جمله یک بازی نیمه‌نهایی و پلی‌آف مقام سوم.

تصاویر| استادیوم نمادین جام‌جهانی پارکینگ اتوبوس‌ها شد!

التون انیاس، وکیل اهل سائوپائولو به نشریه اتلتیک گفت: «برزیلی‌ها از چشم‌انداز میزبانی جام‌جهانی هیجان‌زده بودند، بنابراین این هزینه‌ها را تحمل کردند و به دلیل فضای مهمانی پذیرفتند اما همه می‌دانستند که اینطور خواهد شد. این استادیوم پیامی در مورد برزیل می‌فرستد: همه چیز کوتاه مدت است. وقتی مناسبت بزرگ می‌گذرد، مردم فراموش می‌کنند. این باعث ناراحتی و شرم من می‌شود.» در حالی که یک راننده تاکسی محلی، واگنر داسیلوا، اضافه کرد: «اینجا خالی است. اگر بخواهم آن را در یک کلمه توصیف کنم؟ سرقت.»

سیاستمداران تلاش کردند با برپایی چند کنسرت در استادیوم مقداری از هزینه‌ها را جبران کنند. خواننده‌هایی مانند بیانسه، آئروسمیت، لینکین پارک و گانز اند رزز در آنجا اجرا داشتند. سه اداره دولتی نیز به این محل منتقل شدند. اما در سال ۲۰۱۹ کنسرسیومی برنده مناقصه‌ای برای اداره ورزشگاه به مدت ۳۵ سال شد که به موجب آن سالانه ۸۰۰۰۰۰ پوند به علاوه پنج درصد از سود را به دولت پرداخت کند. کنسرسیوم قصد دارد این منطقه را به یک منطقه تجاری‌تر پر از مغازه‌ها، رستوران‌ها و دفاتر تبدیل کند. تاریخ تکمیل اولیه برای سال ۲۰۲۴ تعیین شده بود، با این حال هنوز هیچ اخبار جدیدی در مورد این پروژه منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: تصاویر تأسف‌بار از استادیومی که بر اثر فاجعه چرنوبیل متروکه شد!/ اینجا جنگل است یا زمین فوتبال؟

تصاویر| استادیوم نمادین جام‌جهانی پارکینگ اتوبوس‌ها شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی