نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
۴۸
حجت کریمی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مدیرعامل سابق استقلال در برنامه شب‌های فوتبالی ناگفته‌هایی از دوران تصدی خود را بر زبان آورد که طوفانی در فوتبال ایران ایجاد کرد....

حجت کریمی پس از رفتن از استقلال مصاحبه بلندی نداشت. او به تعداد کمتر از انگشتان یک‌دست و در مواقعی خاص در گفت‌وگو با خبرورزشی به ابهاماتی که در همان لحظه پیرامون مسئله‌ای ایجاد می‌شد جواب می‌داد و همواره می‌گفت من قصد به‌هم زدن آرامش استقلال را ندارم؛ خیال بازگشت به عرصه فوتبال و صندلی مدیریت استقلال هم در سرم نیست. به همین دلیل حاضر به گفت‌وگوی رسانه‌ای نمی‌شد.

اما سیر حوادث در دوران کوتاه مدیریت او آن‌قدر زیاد بود و آن‌قدر اتفاقاتی افتاد که در تاریخ ۷۰ ساله باشگاه استقلال سابقه نداشت که نمی‌شد رسانه‌ها از خیر این سوژه بگذرند! و حالا هم که او در یک برنامه کوتاه بخشی از ناگفته‌ها را گفته، تازه داستان شروع شده و به طور کاملا طبیعی پاسخ‌هایی را در پی داشته که بلافاصله از بعد پایان همان برنامه تا الان مدام روی خروجی خبرگزاری‌هاست!

آقای کریمی خوب شهر را به هم ریختید!
من که در تمام این مدت سرم به زندگی خودم گرم بود و کاری با دوستان نداشتم! همیشه می‌گفتم که به خاطر هواداران استقلال ناچارم یک‌بار و برای همیشه حرف‌هایم را بزنم که این کار را هم کردم اما دیگر با فوتبال کاری ندارم.

اما دیگران با شما کار دارند! حرف‌هایی زدید که حالا پاسخ‌هایی را در پی داشته!
جسارتا کدام پاسخ؟! اگر من حتی یک کلمه دروغ گفته بودم شک نکنید که در همان برنامه با ادبیات خودشان «با لودر از روی من رد می‌شدند!» اگر من در دوران حضورم در استقلال تنها یک تخلف داشتم الان در همه دادگاه‌ها از من شکایت کرده بودند!

به عنوان مثال در مورد مبلغ ۳۵میلیارد تومان پولی که در زمان شما برداشت شده توضیح بدهید.
خوب مگر غیر از این است که وقتی مدیری را برای مجموعه‌ای می‌گذارند باید به رتق و فتق امور بپردازد؟ اصلا مشکل همین‌جاست که آقایان توقع داشتند من هم مثل بعضی‌ها زیر باد کولر در اتاقم بنشینم و هیچ کاری برای استقلال نکنم! در آن صورت هیچ‌کس هیچ مشکلی با من نداشت!

حالا به طور مشخص توضیح می‌دهید که ماجرای این مبلغ چیست؟
ببینید باید متاسف باشیم برای کسی که روی صندلی سازمان یا ارگانی اقتصادی نشسته و از الفبای قوانین مربوط به اقتصاد و شرکت‌ها خبر ندارد! طبق قانون ثبت شرکت‌ها هر پولی که بخواهد از حساب یک شرکت برداشت شود باید به امضای مدیرعامل و یک عضو از اعضای هیئت مدیره -که قبلا به اداره ثبت شرکت‌ها به‌طور رسمی معرفی شده باشند و به اصطلاح عامیانه حق امضا داشته باشند- رسیده باشد. یعنی مدیرعامل نمی‌تواند آن عضو به خصوص هیئت مدیره را دور بزند و سندی را با یک عضو دیگر هیئت مدیره هماهنگ کند! حالا علاوه بر این‌ها من این سند به‌خصوص را به‌علاوه امضای مسئول ذیحساب و مدیر امور مالی باشگاه به بانک فرستادم. یعنی قانون می‌گوید امضای دو نفر اما در این مورد که دوستان می‌فرمایند امضای چهار نفر بوده تا پول از حساب خارج شود! حالا به کجا رفته؟ به حساب‌های شخصی من یا حساب بازیکنان آن هم بعد از دربی؟!

پس در این مورد شما مرتکب هیچ تخلفی نشده‌اید؟
ما داریم از کسی حرف می‌زنیم که روی آنتن زنده تلویزیون به خاطر ۵میلیارد تومان یقه مدیرعامل قبلی استقلال را گرفت! چنین فردی آیا از ۳۵میلیارد تخلف می‌گذرد؟ شما شک نکنید که اگر چنین اتفاقی واقعا رخ داده و من مرتکب تخلف شده بودم اصلا الان با شما صحبت نمی‌کردم بعد از دادگاه حکمم را هم داده بودند! تازه من رسید تمام پرداخت‌ها را برای دکترجان هم فرستادم و سندش هم هست!

این داستان چک مهرداد محمدی چیست؟ شنیدیم که بعد از رفتن شما پاس نشد!
آن چک برای اسپانسر بود و کاملا روال قانونی خود را پشت سر گذاشت. چک به نام مهرداد محمدی ثبت و عضو هیئت مدیره آقای خانی که مدیر امور مالی باشگاه هم بود، چک را رسید و ثبت کرد و تحویل داد. چون حساب باشگاه در آن مقطع بسته بود و مهرداد هم پول می‌خواست و اصولا هر بازیکنی وقتی به باشگاهی می‌آید همان ابتدا درصدی از قراردادش را دریافت می‌کند، خود آقای خانی شخصا در جلسه حضور پیدا کرده و رسید چک را دریافت کردند.

یعنی نیازی به حضور عضو هیئت مدیره نبوده اما برای محکم‌کاری آمده؟
بله دقیقا و طبق قانون جدید چک که باید به نام فرد ثبت شود، این چک نوشته شده در وجه آقای مهرداد محمدی به عنوان بازیکن باشگاه استقلال و بعد از تمام این‌ها، چک برگشت خورد و اصلا پولی جابه‌جا نشد که آقایان بخواهند دنبال تخلف بگردند!

شما روز اول توسط چه کسی برای مدیریت استقلال توصیه شدید؟
اتفاقا این سوال خود من هم هست و از دکترجان خواهش می‌کنم نام آن نماینده مجلسی را که برای من سفارش کرده بود را بیاورند. حداقل این‌که بروم از آن بنده خدا تشکر کنم که چنین لطف بزرگی در حق من کرد!

پس شما توصیه کسی نبودید؟
وقتی آقای فتح‌الله‌زاده رفت، اعضای هیئت مدیره قرآن را واسطه کردند تا من این سمت را بپذیرم. من نه قبل و نه بعد از آن نیازی به این صندلی‌ها نداشتم و آمدم تا فقط کمکی کرده باشم. حالا اجازه بدهید من یک سوال بپرسم!

بفرمایید!
خود دوستان را چه کسی برای این صندلی‌های مهم معرفی می‌کرد؟ اگر به کارنامه هر کس نگاه کنیم جاهایی که بوده و کارهایی که کرده مشخص است. مثلا اعضای فعلی هیئت مدیره استقلال قبلا کجا بودند؟ چه کارنامه‌ای دارند و چه تخصصی که روی این صندلی نشستند؟ همین موضوع در مورد دکتر عزیزمان هم صادق است! این‌که ایشان با سفارش چه کسی وارد کار رسانه‌ای شدند و اساسا چطور سر از سازمان خصوصی‌سازی درآوردند؟ با کدام تخصص؟ ایشان کارنامه مرا منتشر کرده و باشگاه‌داری من در ورزش و حضورم در رشته‌های مختلف را ندیده! اما عجیب نیست که تخصصی در ورزش نداشته باشند و نشناسند چون نمی‌دانند مهرداد محمدی یک هفته قبل از ماجرای بیرانوند استقلالی شد و بعد هم آرمین سهرابیان آمد و ما این‌ها را برای تقویت تیم گرفتیم نه پوشش بیرانوند!

اسکرین‌شات‌هایی از چت‌های شما منتشر شده، در این مورد چه نظری دارید؟
باید از ایشان تشکر کنم چرا که در نهایت صداقت ادعای مرا تایید کردند. من همیشه گفتم باز هم می‌گویم که روش مدیریتم نشستن نیست. من برای پیشبرد کار پیگیرم و مدام دوندگی می‌کنم. برایم عدد و رقم مهم نیست، شأن و جایگاه مهم نیست. وقتی من مسئولیت استقلال بزرگ را قبول کردم باید برای کمترین مبلغ هم مدام بدوم و مدام پی‌گیر باشم. خب آقای دکتر هم که همین را تایید کرده‌اند، ایشان در جلسه بوده و من مدام پیگیری می‌کردم که آقا کار استقلال چه شد؟ من اصلا فکر می‌کنم همه ماجرا بر سر همان عنوان دکترجان است. یعنی این خطاب پاشنه آشیل خیلی از دوستان ماست که اگر یک‌بار آن را نشنوند، به حساب عدم علاقه فرد می‌گذارند. اگر سهوا یکجا شما را دکترجان خطاب نکرده‌ام ببخشید اما بحث بر سر خطاب و عنوان نیست، بر سر عملکرد و کارنامه است.

نگران این نیستید که سایر چت‌هایی که با افراد مختلف داشتید منتشر شود؟
اتفاقا نه فقط نگران نیستم بلکه منتظرم تا اگر دوستان خودشان اقدام نکنند شخصا اقدام کنم! فراموش نکنید وقتی با کسی چت می‌کنید در حافظه گوشی شما هم سیو می‌شود. من هم تمام چت‌های دوستان را دارم و اگر لازم باشد در اختیار مراجع قانونی می‌گذارم! آن‌وقت مشخص می شود که چیزهای دیگری هم در این چت‌ها بود که دوستان منتشر نکرده‌اند!

یعنی منتشر نمی‌کنید؟
من اخلاقا به این کار معتقد نیستم. متن تمام نوشته‌ها هست اما من چون دنبال بازگشت به فوتبال نیستم چنین کاری نکردم و نخواهم کرد. این مملکت قانون دارد و مراجعی هستند که قانونا به این گونه موارد رسیدگی می‌کنند.

اصلا به طور کلی هدف شما از این افشاگری‌ها چه بود؟
فقط می‌خواستم به هواداران استقلال، دوستان و اعضای خانواده‌ام که در تمام این مدت شاهد ظلم‌هایی که به من می‌شد بودند و می‌خواستند که حرف‌هایم را بزنم، جوابی داده باشم. من حتی قصد دفاع از عملکرد خودم را هم نداشتم چرا که گذشت زمان ثابت می‌کند چه کسی خدمت کرد! من حرف‌هایم را زدم و از نظر من همه‌چیز تمام شد و رفت ولی این به این معنا نیست که دوستان فکر کنند قدرت دفاع از خود را ندارم!

اساسا چرا این‌همه برای شما روی صندلی مدیریت استقلال کارشکنی شد؟
اتفاقا برای خودم هم این سوال هست که دکتر جان شما از پرسپولیس هم این‌قدر از همه جزئیات به طور دقیق اطلاعات داری؟ چرا این‌قدر تمرکز شما فقط روی استقلال بود؟

و در پایان اگر حرفی دارید؟
کاش همه در عمق وجودمان باور کنیم که دروغگو دشمن خداست...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۷
  • رضایاک اصلی۳ IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    دو روز بیشتر هم نه!!،، مدیر کیسه حکومتی بوده الان میخواد آرامش پرسپولیس را بهم بزنه
    • میلاد IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      همه اینا بازیه که ما رو سرگرم کنن .4 تا باشگاه ازسپاهان بخاطر رعایت نکردن سقف بودجه شکایت کردن و فدراسیون و عوامل رسانه ایشون سریع حجت کریمی رو خطیر رو اوردن که با حرفاشون شهر رو بهم بریزن و همه ماجرای سپاهانو فراموش کنن
    • کسری IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      لنگیا تا امثال قربانزاده دارند غم ندارند اون یکسال هم از دستشون در رفت آجرلو آوردن
    • مافیای سرخ پوکید IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      چند ساله مافیای سرخ کاملا سازمان یافته به شکلهای مختلف برای قهرمان کردن پرسپولیس با کمک افراد و نامهای مختلف با سناریو و داستانهای مختلف با لطمه و ضربه به استقلال بزرگ به خواسته خودش که قهرمانی پرسپولیسه بدتر از هم آنکه تمامی افرادی رو که وسط میندازه و نقشی بهشون میده به اونا هم رحم نمیکنه و نهایتا ضایع میشن و نزد مردم خوار میشن مثل همین آقای قربانزاده و ماجرای خصوصی سازی که آگاهانه یا ناآگاهانه از مجاری اصلی کارشون خارج شدن و بیشتر در تقابل با استقلالیا و جبهه گرفتن علیه این تیم عمل کردند آخرش هم یه کارنامه ای بیرون ندادن که مردم بدانند وضعیت استقلال یا پرسپولیس در بورس از چه قراری هست !
  • رضایاک اصلی۳ IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    دو روز بیشتر هم نه!!،، مدیر کیسه حکومتی بوده الان میخواد آرامش پرسپولیس را بهم بزنه
  • شمسعلی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    خخخ.این اغا از بس پرروئه حتی هانی کرده رو هم گردن نمیگیره :))))
    • کذاب: IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      حالا حکایت این جونور پرروئه که میگه کاش همه در عمق وجودمون باور کنیم که دروغگو دشمن خداست!! تو اگه بدهیهای کیسه رو دادی پس این اعداد و ارقام ۹۷۰ میلیارد یا اون ۶۰۰ میلیاردی که خودت میگفتی چیه!! مطمئن باش دکتر جان چیزی تو حساب و کتاب پرسپولیس پیدا نکرده بود که اعلام نکرده. تو از این ناراحتی که این بنده خدا بخور بخورای تو و دوستای دست کجتو رو کرده. مگه میشه از تو دیکته بدون غلط دیگرون بخوای به زور غلط املایی در بیاری. واقعیت اینه که مدیرای پرسپولیس مثل مدیرای کیسه از دل و جرات کافی برای دزدی و زد و بند و سندسازی و جعل و پرداخت مبالغ بالا به بازیکنا و برداشت پول بورس برخوردار نیستن، که اگه بودن اونا هم از این کارا میکردن. اصلا رو چه حسابی به اون بازیکن پیشنهاد ۲۵ میلیاردی دادی که حالا از بستن قرارداد ۱۵ میلیاردی یه باشگاه دیگه باهاش ناراحتی؟! خدا پدر مهدی تاجو بیامرزه که قانون سقف بودجه رو گذاشت و کاری کرد که امثال تو و ساکت و زنوزی به پت پت بیفتین و مجبور شین قراردادهای امسالو تهاتر کنین به سال بعد که خودش مصداق کلاهبرداریه.
    • کذاب: IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      ایشالله کمیته انضباطی به حساب تک تکتون برسه و نتایج بازیهاتونو سه هیچ کنه. فقط موندم اگه ثابت بشه که تو قضیه سقف بودجه هم کیسه تخلف کرده باشه هم شله زرد کمیته انضباطی میخواد کی رو سه هیچ کنه!! قطعا نمیتونه کسی رو سه هیچ کنه. مقصر دور زدن سقف قراردادها و سقف بودجه خود فدراسیونه که قوانینش باگ داره. ممدرضا ساکت همون موقع که لیست بودجه باشگاه کثیف شله رو ارسال کرد همه متوجه شدن که عدد ۳۲۵ میلیارد برای ۱۹ نفر اعلام شده و همون موقع گفتیم که پس بقیه بازیکناش چی!! یعنی باید قبول میکردیم که بقیه هیچی نگرفتن. مگه همون موقع نگفتن هاشمی‌نسب به دلیل نداشتن مدرک A آسیا حق مربیگری و نشستن رو نیمکت کیسه رو نداره؟! بگذریم حرف زیاده.
    • کلنگلیس IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      درجواب کذاب ...واقعا کذابی
  • الیاس IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    خودمونیم استاد "جا " زدی" ما هم میدویم ولی کسی سفارش مون نمیکنیم حاج فتل دوید ولی کسی سفارش نکرد "تا فرد باید از زیر سنگ پول بده"!!!
  • موج آبی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    رانتپولیس و رانتپولیسی نماد ظلم و تبعیض و اسنپ باکس
  • جهان CZ ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    جناب قربانزاده تا زمانی که تاج روی دور نیافتاده بود و به صدر جدول نرسیده بود کاری به این باشگاه نداشت اما به محض اینکه تاج به صدر جدول رسید و زمان برگزاری دربی نزدیک شد ایشان برای تاج و مدیران این باشگاه شمشیر را از رو بست و روی جزییات باشگاه تاج زوم کرده و هرروز با حضور در برنامه های تلویزیونی و مصاحبه با رسانه های مختلف برای این باشگاه چالش ایجاد کرده و به باشگاه ضربه زد.اگر آجرلو، فتح الله زاده ، کریمی ویا هر یک از مسئولین تاج تخلف کرده بود ایشان طبق وظیفه خود بایستی تخلف رخ داده را به قوه قضاییه ارجاع میداد تا دادگاه صالح و بیطرف به تخلفات رسیدگی کند اما ایشان با حضور در رسانه ها از صدر تا ذیل مسئولین باشگاه را زیر سوال برده و برای باشگاه حاشیه درست کرد.فردی که حتی متهم به قتل است تا روزی که جرم او اثبات نشده آبروی او محفوظ بوده و جراید حق درج نام و تصویر اورا ندارند اما ایشان تمام اصول اخلاقی و قانونی را زیر پا گذاشت و همه کس و همه چیز را به راحتی زیر سوال برد
    • ارتش سرخ IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      شما کی صدر جدول بودین که من یادم نمیاد؟
  • خان IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    واقعا متاسفم.طرف فقط دنبال ضربه زدن با مشتی دروغ به استقلال بود.بعد هم به دلیل خوش خدمتیهاش معاون وزیر شد.عجب فسادی..عجب مدیرانی..معلومه که با این مدیران وضع مملکت بهتر از این نمیشه...زوال و نابودی
  • کورش ابی IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    آقای تاج برای لا پوشونی تخلفات سپاهان در سقف قرار داد با اطلاع قبلی خطیر و کریمی اوردنددتا هواداران و مردم تخلفات تیم سپاهان فراموش کنند و ماست مالی بشه مانند همیشه جناب تاج کمیته انضباطی عزیز که به علت یک کلمه حرف حق چشمی ایشون محروم کردید چرا درباره تیم متخلف سپاهان اقدامی نمیشه حرفه ای این دو نفر با هماهنگی آقای تاج میخواهند هواداران دوتیم استقلال وپرسپولیس به جان دهم بیاندازند تا مجرای سپاهان بدست فراموشی سپرده بشه ولی نننننننننه
  • سعید IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    جمع کنید یه مشت لنگی هی کیسه کیسه بابا شما از ازل یعنی همی چهل سال به اینور لنگی بودین و هستین حالا از سوزش هی بگین فلان اصلا ربطی نداره لنگی جماعت
  • استقلالی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    لنگی ها خیلی دارن فشاری میشن چون آمار کاریهاشون هروز داره بیشتر میشه اونی که میگه تیم پرسپلیس هیچ تخلف مالی نکرده وگرنه به سراغش می‌آمدن بگه طلب بودیمیر و رادوشویچو از کجا دادین بگه چرا یه دربازه بان باید 100میلیاردپولو ول کنه بعد بره با پرسپلیس 14میلیارد قرار داد ببنده اینا تخلف حساب نمیشه فقط استقلال تخلف داره پرسپلیس تخلف ندارم گردن کلفت داره
  • لنگ سوز IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    شخص قربانزاده کی باشه که بخواد برای تاج بزرگ ۲ستاره مشکل درست کنه حالا صبر کنید کی گند کار آقایانی که از این قربانزاده دفاع کردند دربیاد هرچند خودش باید دنبال سوراخ موش بگرده شخص کریمی مدیر عامل قبلی به جرات میتوانم بگویم انسان شریف وصادقی میباشد به خدا قسم ما طرفداران فهیم تاج کبیر کسانی را که به این تیم ضربه زدند وباعث حذف از آسیا شدند رو به خدای بزرگ واگذار میکنیم چوب خدا صدا نداره یا علی
  • حسن IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    آقای حجت کریمی،اگه در استقلال میماند،خیلی بهتر وموثر از خطیر بود،مدیر باید توان ودونده وپرتلاش باشه،مثل آقای کریمی،خطیرتوانایی مدیریت مالی باشگاه رو نداره و در کارش تجربه نداره،برعکس آقای کریمی.
  • طاهرخانی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    آدمهای مزخرف و بی ارزش استقلال را ول نمی کنند .
  • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    مردمومن خودمدیرعاملان استقلال مشکل ايجاد کردند،چرادنبال مقصردیگرمیگردید.هی پرسپولیس،سپاهان و.....می‌گویید.الان که سرمربي۶تیم لیگ برتری وسرمربی تيم بزرگسالان‌ وجوانان که استقلالی است،بازهم میگوییدمافیا،تيم حکومتی.شما استقلالی ها آنقدر که به فکر درگیری باپرسپولیس هستیدبه فکرمدیریت تيم خودتان نیستید.شما برای کری خواندند باپرسپولیس حاضریدکه به بیرانوند ۹۰میلیارد بدهید امابرای مرتفع کردن تيم تان(شکایت طلبکارانتان ودرنتیجه حذف تيم استقلال از جام باشگاهها) اینکاررانکردید.حالاهی بگویید پرسپولیس فلان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی