فیلیپه کوتینیو
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فیلیپه کوتینیو ستاره برزیلی الدحیل که در بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال جهان بازی کرده، خیلی زود افت کرد و با ترک فوتبال اروپا به قطر رفت تا در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس روبه‌رو شود.

گروه پرسپولیس در لیگ قهرمانان این فصل گروه مرگ است و تیم‌های قدرتمند النصر عربستان و الدحیل قطر همگروه قهرمان ایران هستند. همین موضوع باعث شده تا نگاه‌های زیادی به گروه پرسپولیس باشد و خیلی‌ها منتظر تقابل‌های جذاب بین ستاره‌های این گروه هستند. هرچند همه توجهات در بین ستاره‌های این گروه معطوف به بازیکنان النصر و به خصوص فوق ستاره ای مثل کریستیانو رونالدو شده ولی ستاره‌های دیگری هم در این گروه و در تیم الدحیل حضور دارند که تقابل آن‌ها مقابل پرسپولیس جذاب خواهد بود. یکی از این ستاره‌ها فیلیپه کوتینیو ستاره برزیلی است که به تازگی راهی الدحیل شده و قرار است شماره ۹ این تیم را برتن کند و مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. شاید فقط هواداران حرفه ای فوتبال اطلاعات خوبی از ستاره ای مثل کوتینیو داشته باشند و هواداران عادی کمتر او را بشناسند. از همین رو می‌خواهیم مسیر فوتبالی این ستاره برزیلی را به بهانه تقابل با پرسپولیس مرور کنیم.

اینتر قدر این ستاره را ندانست

بعد از درخشش در لیگ برزیل سران اینتر او را خریدند ولی خیلی به او بها ندادند. کوتینیو آن زمان خیلی جوان بود و نتوانست خودش را در ترکیب اینتر نشان دهد. اینتری‌ها قدر این ستاره را ندانستند و خیلی زود با قطع امید کردن از کوتینیو او را به صورت قرضی به اسپانیول فرستادند. درخشش در اسپانیول هم باعث نشد تا اینتری‌ها به فرصتی دوباره بدهند و خیلی زود تصمیم به فروش او گرفتند. لیورپول مشتری دست به نقد این بازیکن شد و ستاره تکنیکی و کوتاه قامت برزیلی راهی بندر مرسی ساید شد.

ستاره ای که برای بازی در آنفیلد ساخته شد

بهترین دوران فوتبالی فیلیپه بدون شک در آنفیلد و با پیراهن لیورپول بود. آنقدر خوب بود و درخشید که گویا او از ابتدا برای بازی در آنفیلد ساخته شده بود. کوتینیو به ستاره تیم یورگن کلوپ تبدیل شد. ستاره برزیلی در آنفیلد به محبوبیت فوق العاده ای رسید و حسابی عالی کار کرد. همین درخشش باعث شد تا تیم‌های پولدار برای بدست آوردن او وارد یک رقابت بزرگ شوند. در نهایت لیورپول نتوانست مقابل پیشنهاد عالی بارسلونا مقاومت کند و این بازیکن در یک انتقالی جنجالی راهی نوکمپ شد.

فیلیپه کوتینیو

نوکمپ به فیلیپه سازگار نبود

خیلی‌ها امیدوار بودند کوتینیو درخشش خود در لیورپول را با پیراهن آبی و اناری هم تکرار کند ولی این اتفاق رخ نداد و او در بازسلونا به یک بازیکن معمولی تبدیل شد. بازیکنی که خیلی زود نیمکت نشین شد و سرانجام هم مدیران بارسا تصمیم به قرض دادن او گرفتند. نوکمپ مثل آنفیلد به ستاره برزیلی سازگار نبود و هواداران بارسلونا هم بابت عملکرد این بازیکن به او انتقاد می‌کردند. در بارسا هرچند خود کوتینیو هم فروغ قبلی را نداشت، ولی بی‌مهری‌هایی هم به او شد. اتفاقی که البته بی‌پاسخ نماند.

ماجراهای فیلیپه کوتینیو رقیب جدید پرسپولیس؛ از ریودوژانیرو تا دوحه/ از نامهربانی اینتر تا احیا در لیورپول و هشت‌تایی کردن بارسلونای محبوب!

انتقام در بازی تاریخی

بارسلونا، ستاره برزیلی را نخواست و تصمیم گرفت او را به بایرن قرض دهد. کوتینیو در مونیخ هم عملکرد پر فراز و نشیبی داشت ولی یک اتفاق تاریخی را رقم زد. در لیگ قهرمانان اروپا و بازی مقابل بارسلونا که با باخت مفتضحانه و تاریخی بلوگرانا همراه شد، کوتینیو زننده دو گل از ۸ گل بایرن به بارسا بود تا به این شکل انتقام بی‌مهری‌ها را از بارسایی‌ها بگیرد. هرچند فیلیپه با بایرن به همه جام‌ها رسید، ولی در مونیخ هم خیلی ماندگار نبود و خیلی زود به بارسا برگشت. با این حال در نوکمپ دیگر جایی برای او نبود و ستاره برزیلی مجبور به ترک بارسا شد.

فیلیپه کوتینیو

لیگ برتر هم نتوانست معجزه کند!

استون ویلا مشتری سفت و سخت کوتینیو بود و این بازیکن هم دوست داشت به لیگ برتر برگردد. بازگشت به انگلیس آخرین فرصت برای ماندن در بالاترین سطح فوتبال دنیا بود. کوتینیو شروع خوبی هم در استون ویلا داشت ولی مصدومیت‌های پی در پی امان او را برید و اصلا نتوانست به درخشش خود ادامه دهد. حالا این ستاره در ۳۱ سالگی از سطح اول فوتبال دنیا جدا شده و به فوتبال آسیا آمده است. با این حال فوتبال مدرن به ستاره‌هایی که مسیر ترقی و رشد را گم می‌کنند، رحم نخواهد کرد و کوتینیو هم به نقطه‌ای دور از هم‌تیمی‌های سابقش در اروپا و حتی دور از رونالدو و جمع گرم ستاره‌ها در عربستان تبعید شده است. اتفاقی که نشان می دهد کوتینیو به پایان دوران فوتبالش رسیده و حالا در سال‌های آخر دوران بازی‌اش به فکر گرفتن دلارهای نفتی از تیم‌های عربی است.

فیلیپه کوتینیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی