نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
معرفی پرخرج‌ترین تیم‌های قرن ۲۱/ انگلیسی‌ها پیشتاز هستند
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیگ برتر انگلیس پرخرج‌ترین باشگاه‌های جهان را در ۲۳ سال اخیر داشته و شش باشگاه لیگ برتری در بین ده باشگاه پرخرج قرن ۲۱ قرار گرفته‌اند.

چلسی بزرگترین خرج‌کننده قرن بیست و یکم است و پنج باشگاه لیگ برتری دیگر نیز در جمع ۱۰ باشگاه پرهزینه قرار دارند.

شاید تعجب‌آور نباشد که آبی‌ها با صرف بیش از ۱ میلیارد پوند از زمان آغاز مالکیت تاد بولی، در صدر جدول قرار گرفتند. اما آنها بیش از هر باشگاهی از فروش بازیکنان پول به دست آوردند؛ ۱٬۷ میلیارد پوند. این بدان معناست که چلسی تنها ۹۰ میلیون پوند بدتر از منچسترسیتی است که در جایگاه دوم پرخرج‌ترین‌ها قرار دارد، علیرغم اینکه ۷۵۰ میلیون پوند بیشتر از سیتیزن‌ها در قرن اخیر خرج کردند.

سیتی از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲٬۳۵ میلیارد پوند هزینه کرده که بیشتر این هزینه‌ها پس از تصاحب ابوظبی در سال ۲۰۰۸ بوده است. آنها همچنین فروش بزرگی داشته‌اند و ۸۵۵ میلیون پوند از فروش به دست آوردند که به آنها ۱٬۴۵ میلیارد پوند خرج خالص داده است.

یونایتد و پاری‌سن‌ژرمن از آغاز هزاره جدید تا کنون بیش از یک میلیارد برای نقل و انتقالات خرج کرده‌اند و برای امثال هری مگوایر و کیلیان امباپه ولخرجی زیادی کردند. با این حال هزینه‌های پاری‌سن‌ژرمن کمتر از رئال مادرید و بارسلونا است که هر دو در ۲۳ سال گذشته بیش از ۲ میلیارد پوند برای بازیکنان خرج کرده‌اند.

معرفی پرخرج‌ترین تیم‌های قرن ۲۱/ انگلیسی‌ها پیشتاز هستند

اما درآمد نقل و انتقالات آنها باعث شده که رئال در رتبه پنجم و بارسلونا در رتبه هفتم قرار بگیرند، فقط چلسی بیشتر از اسپانیایی‌ها پول درآورده است. آرسنال با هزینه ۸۵۲ میلیون پوندی در رتبه ششم قرار دارد. توپچی‌ها بیش از ۲۰۰ میلیون پوند تنها در تابستان امسال و حدود ۵۷۴ میلیون پوند از زمان هدایت میکل آرتتا در دسامبر ۲۰۱۹ هزینه کردند. تیم شمال لندن همچنین با درآمدی حدود ۶۹۵ میلیون پوند از سال ۲۰۰۰، کمترین میزان درآمد فروش را در بین ده تیم برتر کسب کرده است.

لیگ برتر در سال‌های اخیر پرهزینه‌ترین لیگ بوده و با حضور تاتنهام و لیورپول، شش باشگاه لیگ برتری در بین ده تیم پرهزینه قرار می‌گیرند. میلان با ۷۸۱ بازیکنی که از سال ۲۰۰۰ تا کنون از باشگاهش خارج شدند، در رده نهم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • پرسپولیس IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    اگه کیسه تو انگلیس بود از لحاظ ریخت و پاش ، اختلاس و ولخرجی نفر اول میشد.البته کیسه شخصیت لیگ دسته چهار انگلیس هم نداره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی