دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
۰ |
۰
عملکرد ضعیف ستاره ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم تیم وزنه‌برداری ایران عملکرد ضعیفی در رقابت‌های قهرمانی جهان داشت و اوت کرد.

هشتمین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در ریاض عربستان، بعدازظهر امروز (دوشنبه) با برگزاری مسابقه گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم مردان پیگیری شد.

در این رقابت حسین سلطانی ملی‌پوش کشورمان نیز حضور داشت و در کنار هشت وزنه‌بردار دیگر از کشورهای کلمبیا، ارمنستان، ازبکستان، آلبانی، قزاقستان، ترکمنستان، ایتالیا و بلغارستان روی تخته رفت.

عنوان هشتمی در یک‌ضرب

سلطانی که در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی با دو مدال طلا و یک نقره به مقام قهرمانی رسیده بود، کار خود در حرکت یک‌ضرب را با انتخاب وزنه ۱۵۲ کیلوگرمی آغاز کرد، اما موفق به مهار آن نشد. وی در دومین تلاش خود پشت وزنه ۱۵۳ کیلوگرمی ایستاد و آن را به‌طور صحیح بالای سر نگه داشت. سلطانی در تلاش سوم خود موفق به مهار وزنه ۱۵۹ کیلوگرمی نشد و در پایان حرکت یک‌ضرب با رکورد ۱۵۳ کیلوگرم در رده هشتم قرار گرفت.

در پایان حرکت یک‌ضرب، تشتمیروف از ازبکستان (۱۶۴ کیلوگرم)، اسکار ریس مارتینس از ایتالیا (۱۶۳ کیلوگرم) و رافیک هارتونیان از ارمنستان (۱۶۲ کیلوگرم) به مدال‌های مدال، نقره و برنز رسیدند.

ناکامی در دو ضرب

سلطانی که به نظر می‌رسید با مصدومیت مواجه است، در تلاش‌های اول و دوم خود در دوضرب نتوانست وزنه‌های ۱۸۶ و ۱۸۷ کیلوگرمی را بالای سر نگه دارد. او در تلاش سوم وزنه ۱۸۸ کیلوگرمی را انتخاب کرد، اما موفق به مهار آن نشد و اوت کرد.

در پایان حرکت دو ضرب رحمت اروین از اندونزی که در گروه B وزنه زده بود، با ۲۰۹ کیلوگرم طلایی شد، آندریف از بلغارستان با ۱۹۵ کیلوگرم نقره گرفت و تورائف از ترکمنستان با ۱۹۳ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

قهرمان آسیا، ناکام در جهان

بدین ترتیب در مجموع نیز هیچ رکوردی برای نماینده ایران ثبت نشد و او نتیجه‌ای ضعیف در مسابقات جهانی ریاض کسب کند.

در مجموع نیز اسکار ریس مارتینس از ایتالیا با ۳۵۶ کیلوگرم قهرمان شد، رحمت اروین از اندونزی با ۳۵۴ کیلوگرم به مقام نایب قهرمانی رسید و آندریف بلغارستانی با ۳۴۹ کیلوگرم در رده سوم ایستاد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی