نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ضرر بزرگ فرهاد مشیری در صورت فروش اورتون/ باشگاه را به کلاهبرداران می‌فروشد؟
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرهاد مشیری مالک اورتون با ضرر نجومی مواجه می‌شود، حتی اگر بتواند تافی‌ها را به قیمت ۶۰۰ میلیون پوند بفروشد.

فرهاد مشیری در حال مذاکره برای فروش اورتون به صندوق سرمایه‌گذاری آمریکایی Partners ۷۷۷ است، اما با ضرر ۴۵۰ میلیون پوندی مواجه است. مشیری که اکثریت سهام باشگاه را در دست دارد، ارزش باشگاه را ۶۰۰ میلیون پوند ارزیابی می‌کند، اما به گزارش نشریه سان، در صورت فروش فقط حدود ۱۵۰ میلیون پوند می‌گیرد.

این تاجر ایرانی-بریتانیایی هنوز به حداقل ۲۵۰ میلیون پوند نیاز دارد تا هزینه ۵۰۵ میلیون پوندی استادیوم جدید براملی مور داک تافی‌ها را تامین کند. اورتون همچنین ۲۰۰ میلیون پوند به طلبکاران بدهکار است. مشیری از زمانی که الیگارش روسی و شریک تجاری‌اش «علیشیر عثمانوف» ۱۷ ماه پیش به دلیل ارتباط با ولادیمیر پوتین تحریم شد، به دنبال راهی برای خروج باشگاه از بحران بوده است.

کمپانی Partners ۷۷۷ میامی و شریکش «جاش واندر» باید آزمون مالکان و روسای لیگ برتر را پشت سر بگذارند. اما به نظر می‌رسد که دولت نگرانی‌های جدی در مورد دخالت این شرکت در چندین پرونده قضایی ایالات متحده دارد. شرکت وابسته به این شرکت متهم به کلاهبرداری و ارائه وام‌های غیرقانونی شده بود و واندر هم با جرایمی مربوط به مواد مخدر روبرو بود.

این گروه در هفت باشگاه از جمله جنوا، هرتابرلین، سویا و استاندارد لیژ سهام دارد. آنها باشگاه بسکتبال لاندن لیونز را در سال ۲۰۲۱ خریداری کردند، و سال گذشته ۴۵ درصد از سهام لیگ بسکتبال بریتانیا را در اختیار گرفتند.

مشیری که ۹۴ درصد از اورتون را در اختیار دارد، از زمانی که در سال ۲۰۱۶ مالکیت این تیم را برعهده گرفت، بیش از ۷۵۰ میلیون پوند هزینه کرده، از جمله وام‌های حدود ۲۵۰ میلیون پوندی. مشیری ۶۸ ساله تا همین اواخر امیدوار بود که ۱۵۰ میلیون پوند پول نقد از MSP Sports Capital دریافت کند، اما از شرایط قرارداد سر باز زد.

تافی‌ها در چهار سال گذشته متحمل ضرر ۴۳۰ میلیون پوندی شدند و اکنون باشگاه با بررسی قانون مالی و کسر امتیاز احتمالی مواجه است. این تیم که دو بار متوالی در آستانه سقوط قرار گرفت، در رتبه ۱۸ جدول لیگ برتر تقلا می‌کند. سقوط برای اورتون ۱۰۰ میلیون پوند هزینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: فرهاد مشیری قید باشگاهش را زد؛ ریسک بزرگ مالک ایرانی/ اورتون برای فروش گذاشته شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشنا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    ایرانیهای پولدار و لیگ ایران بی پول . احتیاجی به تحلیل و تفسیر هم نداریم .اگر پایشان به ایران برسد تمام باشگاههای ایران را تغذیه میکرد. عجب اوضاعی داریم با اینها میتونستیم عربستان را به شاگردی قبول کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی