نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
یک بام و دو هوا در فوتبال ایران!/ اگر قانون‌شکنی شده چطور برای خارج عیبی ندارد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۶ بازیکن سپاهان مشکلی برای بازی در آسیا ندارند. همان‌ها که سوژه اصلی این روزهای فوتبال ما هستند و  سرپرست سپاهان مدعی شده از کمیته انضباطی آسیا مجوز بازی آنها را گرفته اند!

رضا شکاری، رضا اسدی، پیام نیازمند، احسان پهلوان، کاوه رضایی و هادی محمدی ۶ بازیکنی هستند که با حکم اخیر کمیته انضباطی تا اصلاح قراردادهایشان حق بازی در لیگ برتر را ندارند.

این حکم زلزله‌ای در ورزش ایران بپا کرد و همه می دانید چه پیامدهایی داشته اما مهدی سلیمی می‌گوید آنها در آسیا مشکلی برای بازی ندارند. سوال اینجاست که اگر تخلف شده چرا در آسیا می‌توانند بازی کنند؟ مگر قوانین فوتبال بین‌المللی و لازم‌الاجرا در همه سطوح و تورنمنت‌ها نیست؟

و اگر تخلفی نشده چرا در ایران نباید بازی کنند؟ باشگاه ها هزینه می‌کنند و بازیکن می‌خرند تا در تمام مسابقات از خدمات آنها استفاده کنند. پس چطور ممکن است که بازیکنی در داخل (به خاطر تخلف از قوانین در ثبت قرارداد که اصلی‌ترین مجوز بازی است) اجازه بازی نداشته باشد و در خارج بدون مانع بازی کند؟

البته در همه دنیا لیست قاره‌ای و داخلی باشگاه ها متفاوت است اما اولا جایی دیگر قانونی به نام سقف قرارداد ندارند و درثانی مربی تعیین می‌کند که کدام بازیکن در کدام تورنمنت باشد، درست مثل ترکیب هر بازی و نگاهش صرفا فنی است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ولی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    اونجا ایران نیست استفاده کنند تا ببینند چطوری نتیجه بازیها ۳-۰ میشه
  • سجاد خلاف US ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    این هم حسادت ها و کینه دوزی ها نسبت به سپاهان و اصفهان که ۲۰ سال هست شروع شده ، شرافت و نان پاک نخوردن سر سفره ی پدر ومادر باعث همه ابن اتفاقات هست ، این نیز بگذرد .........
  • م IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    بابا بسه سیاه بازی ... فقط خواستند به نفع تیم لنگی کار کنند وگرنه نتیجه بازی سپاهان جلوی استقلال و تراکتور باید 3-0 میشد نه اینکه 4 امتیاز از سپاهان کم کنند تا لنگ بره صدر
  • احسانی AU ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    وقتی تخلف محرز است باید تمام بازیها سه بر صفر شده و اون بازیکنان هم تا زمان اصلاح قرارداد و رعایت فیر پلی مالی از کلیه فعالیت فوتبالی چه در داخل یا خارج منع شوند.
  • محمد صادق🚩 IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    اگر قرار به اجرای قانون بود که باید سپاهان رو می‌فرستادند دسته پایین تر
  • هوادار فوتبال IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    اگر سپاهان شش بازیکن متخلف خود را در باشگاهای آسیا بازی بدهد بازیهایش سه بر صفر خواهد شد. وقتی بازیکن غیر مجاز است فرقی نداره کجا بازی کند همانطور که النصر علیه پرسپولیس شکایت کرد که البته آن بازیکنان غیر قانونی نبودند ولی بازيکنان سپاهان تخلف و زدو و بند کرده‌اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی