نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
یک روش دلالی در فوتبال ایران سوخت/ پایان کلاهبرداری با اسم اورتون و فرهاد مشیری؛ بیزینس‌من معروف هیچ بازیکنی را از ایران نمی‌خواست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از بدترین اخبار ممکن برای دلال‌ها در فوتبال ایران طی تعطیلات چند روز گذشته خبر واگذاری سهام فرهاد مشیری در اورتون بود!

هرگاه نام یک ایرانی در بدنه مدیریت یا مالکیت باشگاهی در هر کجای جهان مطرح شود، بهترین بهانه برای دلال‌ها و واسطه‌ها در فوتبال ایران است که رقم قرارداد بازیکنان و مربیان خود را بالا ببرند!

حق دارید اگر تعجب کنید اما باور کنید که مدیران شاغل در فوتبال ایران آن قدر با دنیای فوتبال بیگانه‌اند که فقط کافیست یک دلال وارد اتاق آنها شود و بگوید که بازیکنش از فلان باشگاه پیشنهاد دارد همان باشگاهی که یک ایرانی در آن مسئولیت داشته باشد!

اگر نیاز به مثال دارید کافیست به وضعیت شارلروای بلژیک در دو دهه اخیر و جایگاهش در فوتبال ایران نگاه کنید، در اتریش هم در دهه ۸۰ تیم آدمیرا واکر همین حالت را داشت. آقایان دلال به دوستان خود می‌گویند از لحظه ورود به جلسه با آقایان مدیر هر ۵ دقیقه یک بار به تلفن من زنگ بزن بعد نام آن رفیقشان را به اسم مدیر ایرانی آن باشگاه سیو می‌کنند و در حین جلسه مدام تلفن را نشان آقای مدیر می‌دهند که ببین فلانی بازیکن مرا می‌خواهد!

و به همین راحتی چند میلیارد ناقابل از کیسه فوتبال ایران به جیب آقایان دلال می‌رود! پس باید به فوتبالی‌های ما حق بدهید از شنیدن چنین اخباری خوشحال شوند لااقل دیگر با اسم فرهاد مشیری در این فوتبال بازارگرمی نخواهد شد. فرهاد مشیری یک ایرانی مقیم خارج بود که چند سال قبل با خرید سهام باشگاه اورتون خبرساز شد در این سال‌ها از علی دایی تا معمولی‌ترین بازیکن ایران را به اورتون وصل کردند و فقط خود علی دایی بود که رسماً مصاحبه کرد و گفت این شایعات را باور نکنید!

و حالا خبر رسیده با اعلام رسمی باشگاه اورتون، فرهاد مشیری با امضای یک توافق، سهم ۹۴ درصدی خود از مالکیت باشگاه اورتون را به کمپانی «777Partners» فروخت. به این ترتیب، مشیری پس از ۷ سال مالکیت تافی‌ها، کار خود در این باشگاه را به پایان رساند و دلالها را در داخل بیچاره کرد!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی