نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
بازیکنان سرشناس لیگ برتری که از تمرینات کنار گذاشته شدند/ یاغی، جنجالی و دردسرساز
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

جیدن سانچو جدیدترین مورد از بازیکنانی است که از حضور در تمرینات منع شده‌اند.

خشن، پرخاشگر و غیرقابل کنترل، این فهرست شامل بازیکنانس است که می‌توانند هم تیمهای رقیب و هم مدیران و مربیان تیم خودی را به وحشت بیندازند.

هرکدام از این ۱۰ بازیکن در تاریخ لیگ برتر انگلیس سابقه مشابهی از شهرت یا شاید هم نفرت از خود ثبت کرده‌اند. برخی مثل پل پوگبا و لوئیس سوارس بازیکنان سرشناسی هستند که دوران حضور آنها در انلگیس در عین درخشش آنها تحت تاثیر جنجال‌های آنها قرار گرفت.  

دیگران مثل پیرامریک اوبامیانگ دوران خوبی داشتند که با یاغیگیری ناگهانی آنها به تلخی گرایید. چند بازیکن هم   مثل ویرجیل فان دایک اتفاقاتی در لیگ برتر رقم زده‌اند که خیلی وقت است کسی آنها را به یاد نمی‌آورد. دعواهایی در رسانه‌های عمومی نیز بین چهره‌های سرشناس صورت گرفته که جدیدترین و شاید دراماتیک ترین انها بین جیدن سانچو و اریک تن‌هاخ سرمربی منچستریونایتد رخ داده است.

وجه مشترک همه آنها اما این بوده که از سوی باشگاه در مقطعی از حضور در تمرینات گروهی تیم محروم شده‌اند.

جیدن سانچو

وینگر انگلیسی آینده خود را با جنگ لفظی که با اریک تن‌هاخ راه انداخت، به خطر انداخت. حذف سانچو از فهرست منچستریونایتد در بازی مقابل آرسنال در سپتامبر ۲۰۲۳ از سوی سرمربی هلندی به عملکرد ضعیف این بازیکن در تمرینات ربط داده شد. سانچو ۲۳ ساله اما در شبکه‌های اجتماعی جواب تندی به تن‌هاخ داد و حرفهای او را کاملا غیرواقعی خواند و گفت: «من مدتهاست که در این تیم قربانی هستم.» سانچو چند روز بعد پست خود را پاک کرد اما منچستریونایتد او را از حضور در تمرینات گروهی منع کرده است و شاید هرگز نتواند جایی در ترکیب یونایتد داشته باشد.

پیرامریک اوبامیانگ

ستاره گابنی از یک ستاره گلزن و کاپیتان محبوب در ارسنال تبدیل شد به یک بازیکن مغضوب چرا که میکل آرتتا سرمربی تیم او را به نقض قوانین انضباطی متهم کرد. این مهاجم در سال ۲۰۲۱ بعد از اینکه از مرخصی خود یک روز دیرتر برگشت از کاپیتانی تیم محروم شد. بعد از مدتی هم به دلیل تکرار بی انضباطی خود از حضور در تمرینات تیم اصلی محروم شد. اوبامیانگ دو ماه بعد از آن اتفاق به بارسلونا رفت و بعد هم یک فصل ناموفق را در چلسی گذراند.

لوئیس سوارس

برای بازیکنی که سه بار بابت گاز گرفتن سه بازیکن در موقعیتهای مختلف جریمه شده، محروم شدن از   حضور در تمرینات لیورپول، تنبیهی خفیف به نظر می‌رسد. تابستان ۲۰۱۳ بعد از اینکه لیورپولی‌ها در فروش سوارس به بارسلونا بدقولی کردند این بازیکن اروگوئه ای واکنش تندی داشت. برندان راجرز سرمربی وقت لیورپول اما مخالف این انتقال بود و بعد هم سوارس را از حضور در تمرینات منع کرد. نتیجه کار اما برای هر دو طرف خوب بود.  سوارس در همان فصل ۳۱ گل زد و لیورپول نتایج درخشانی گرفت اما قهرمانی را فقققط با اختلاف دو امتیاز به منچسترسیتی واگذار کرد. سوارس هم در پایان فصل به بارسلونا فروخته شد و مثلث مرگبار MSN را در کنار مسی و نیمار تشکیل داد.

اینزلی مایتلند نایلز

این بازیکن انگلیسی تاوان یک پست اینستاگرامی در آخرین روز نقل و انتقالات سال ۲۰۲۱ را داد که در آن فاش کرد که می‌خواسته از آرسنال به اورتون برود. این بازیکن اهل لندن نوشت: «همه چیزی که می‌خواهم این است که به جایی که دوست دارم باشم و در آن بازی کنم، بروم.» آرتتا سرمربی آرسنال خیلی سریع به او گفت که در تمرینات شرکت نکند. مایتلند نایلز در آن فصل البته به فهرست آرسنال برگشت گرچه هیچگاه جایی در ترکیب اصلی جایی نداشششت و سال ۲۰۲۳ هم به لیون رفت...

جوی بارتون  

سال ۲۰۱۱ این هافبک جنجالی در توئیتر علیه نیوکاسل نوشت و همانطور که خودش هم پیش بینی کرده بود از حضور در تمرین در کنار سایر بازیکنان منع شد. چهار سال بعد از انجام اولین بازی ملی برای انگلیس، بارتون در توئیتر به سیاستهای نقل و انتقالاتی نیوکاسل انتقاد کرد و گفت بازیکنان تیم از این وضعیت ناراحت هستند. آلن پاردیو سرمربی وقت تیم، بارتون را از تیم کنار گذاشت و او همان ماه به کوئینز پارک رنجرز رفت.

دیگو کاستا

مهاجمی که در آزار دادن مدافعان حریف مشهور بود به همان اندازه توانایی آزار دادن مدیران و مربیان تیم خودی را نیز داشت. آنتونیو کونته مربی وقت چلسی بعد از اینکه این بازیکن با یکی از مربیان تیم درگیر شد او را به زادگاهش برزیل بازگرداند. کونته با پیامک به کاستا اطلاع داد که دیگر او را نمی‌خواهد. در سپتامبر ۲۰۱۷ این مهاجم به اتلتیکومادرید برگشت. البته در اتلتیکو هم مدتی مجبور شد به تنهایی تمرین کند چون دیگو سیمئونه سرمربی تیم از او خواسته  بود وزن خود را کم کند.

پل پوگبا

با وجود داستان کشدار و خسته کننده دومین دوره حضورش در منچستریونایتد اما پوگبا در اولین دوره حضورش در این تیم در فصل ۱۲-۲۰۱۱ برای یک هفته از حضور در تمرینات محروم شد. آن اتفاق به خاطر روابط تیره ای بود که بین مینو رایولا مدیر برنامه‌های پوگبا با الکس فرگوسن سرمربی تیم یونایتد پیش آمده بود. شیاطین سرخ در نهایت این بازیکن را به یوونتوس واگذار کردند.

هنریخ مخیتاریان

ناموفقترین خرید ژوزه مورینیو در دوران حضورش منچستریونایتد، مخیتاریان هافبک ارمنستانی بود که در سال ۲۰۱۶ از دورتموند به این تیم رفت. تنها چهار ماه بعد از این انتقال بود که مورینیو او را از حضور در تمرینات منع کرد. مخیتاریان البته بعدها با انتقال به آرسنال وضعیت بهتری پیدا کرد و بازیکن تاثیرگذاری در جمع توپچی‌ها بود.

پاپیس سیسه

مهاجم سنگالی وقتی در سال ۲۰۱۳ شرکت وامهای اعتباری وونگا به عنوان اسپانسر نیوکاسل انتخاب شد جنجال به پا کرد. او گفت به عنوان یک مسلمان حاضر نیست پیراهن باشگاه را با اسم این شرکت بپوشد. الن پاردیو سرمربی تیم هم او را از تمرینات کنار   گذاشت. البته سیسه بعد از آن دوران خوبی را در نیوکاسل پشت سرگذاشت و در نهایت سال ۲۰۱۶ به شاندونگ پیوست.

ویرجیل فان دایک

ساوتهمپتون به این مدافع هلندی دستور داد که دور از هم تیمی‌های خود تمرین کند، این اتفاق زمانی افتاد که فان دایک تلاش می‌کرد از این تیم جدا شود و در تابستان ۲۰۱۷ به لیورپول برود. ساوتهمپتون می‌خواست فان دایک را تا پایان قراردادش نگه دارد. در نهایت او به ترکیب تیم   برگشت اما هیچ وقت در ترکیب اصلی جایگاه ثابتی کسب نکرد و در پایان همان فصل به لیورپول پیوست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی