یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
۱ |
۰
چگونه میتوان سهام باشگاه های بزرگ فوتبال را خرید؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

از آنجایی که این سوال برای افراد خاصی با تعداد کمی پیش می آید، شاید کمتر مقاله ای به آن پرداخته باشد. ما در این مقاله سعی داریم پاسخگوی افرادی که در سطوح حرفه ای و نیمه حرفه ای هستند و اطلاعاتی هم در مورد سهام باشگاه های بزرگ فوتبال را دارند، باشیم.

 اینکه خرید باشگاه فوتبال از چه طریقی و از کجا انجام می شود. نکات مهمی که باید در این خصوص در نظر گرفت، کدامند. یکی از جذاب ترین راه ها دریافت مالکیت شرکت ها از طریق سرمایه گذاری در بازار سهام آنها می باشد. در کنار معاملات سهام می توانید از طریق واسط های بورس نیز اقدام کنید.

واسط هایی که از آنها نام بردیم بروکرها هستند. بهترین بروکر اسکالپ یکی از معدود بروکرهایی هستند که در زمینه های متفاوتی و متنوعی می توانید از آن استفاده کنید. در ادامه سعی بر پاسخگویی به عمده سوالات این زمینه داریم.

خرید باشگاه فوتبال

به گزارش فارکس اسکالپ لایو، خرید باشگاه فوتبال به مفهوم انتقال مالکیت به خریدار می باشد و دارایی مالک آن به شمار می آید که منبع کسب درآمد هم به حساب می آید. مزایای دیگری همچون به شهرت رسیدن مالک و ارتباط با افراد سرشناس در کنار درآمد، اعتبار و ... نیز دارد. با خرید باشگاه فوتبال، مالک به طور کامل وارد دنیای ورزش فوتبال می شود و علاوه بر خرید و حفظ ارزش مادی خود می تواند در زمین هم بازی کند. یک وکیل ورزشی می تواند در این راه به شما کمک کند. شهرت، اعتبار و سطح بالای باشگاه فوتبال، هزینه خرید آن را مشخص می کند که اکثریت افراد دنیا از انجام آن باز می مانند.

چرا که این گزینه نیازمند حمایت مالی خیلی قوی و ارتباطات موثر است. باید در این زمینه نکات بعد ازخرید باشگاه را نیز در نظر بگیرید. چرا که با پیش آمدن مسائل مالی و بحران ها شما به عنوان مالک باشگاه باید پاسخگوی نیاز باشگاه باشید. بنابراین تنها خرید باشگاه ضامن به اوج رسیدن مالک نیست و باید حساب های دیگری را نیز در نظر داشته باشد. خرید باشگاه های بزرگ مطرح در دنیا نیازمند سرمایه بسیار بالایی است که از عهده افراد بر نمی آید.

آیا خرید باشگاه فوتبال سود آور است؟

از آنجایی که مالکان امکان فروش سهام خود را به صورت کلی و جزئی دارند، در نهایت میتوانندبا تبلیغات، اسپانسرینگ و یا گرفتن حقوق در برخی موارد، کسب سود نمایند. در واقع رشد و پیشرفت باشگاه ها با انجام تبلیغات پیش می رود و مقدارقراردادهای فوق العاده ای برای انجام تبلیغات می توان بست. پس از خرید باشگاه فوتبال می توان به درآمدهای دیگر آن نیز پرداخت. سطح لیگ آن باشگاه فوتبال، میزان افتخارات باشگاه، مقدار ارزش مای بازیکنان، تعداد هواداران، شهر و کشور و جغرافیایی که باشگاه در آن قرار دارد همگی در درآمد آن باشگاه موثر هستند.

چطور سهام باشگاه های بزرگ فوتبال معامله می شوند؟

همانطور که اشاره کردیم، مالک یک شرکت می تواند برای توسعه تجارت خود، سهام مالکیت شرکت خود را از طریق بازار سهام به فروش برساند. بازار سهام پر از شرکت هایی است که دنبال سرمایه گذاران در مالکیت هستند. به این ترتیب مالکین می توانند قسمتی از مالکیت خود را به عنوان یک سهم به سرمایه گذاران واگذار کنند. این سرمایه گذاری و معاملات از طریق بروکرها یا واسط های سهام نیز انجام می شود. سرشناس ترین بازارهای بورس دنیا مربوط به بازار بورس نیویورک، لندن، نزدک می باشند. سهامداران می توانن سهام خود را برای سرمایه گذاری نگهدارند و سپس نسب به مقدار سهام بخشی از سود شرکت را را با عنوان سود سهام دریافت نمایند.

هر زمان هم که موقعیت بهتر بود، امکان فروش سهام فراهم است. همین امر را به نام تجارت سهام خواهید شناخت. البته چنانچه در این بازارها تازه کار هستید، حتما در شرکت های معتبر معامله و سرمایه گذاری کنید که وضعیت مالی آنها تا حدود زیادی پایدار است. شرکت های بزرگی مثل منچستر، رئال مادرید، یونتوس از جمله شرکت هایی هستند که سرمایه گذاری به ازای یک سهم صدها دلار هزینه به همراه دارند. البته مالیات و کمیسیون ها را نیز نباید فراموش کنید.

خرید سهام باشگاه فوتبال

خرید باشگاه فوتبال در ایران

تا سال ۱۳۹۳ باشگاه های لیگ برتر باید خصوصی می شدند. از طرفی باشگاه های دولتی نیز به این مورد پیوستند. در کنار باشگاه های بزرگ، باشگاه های کوچک در لیگ و دسته های پایین تر نیز خرید و فروش می شوند. گزارش تماشاگران یکی از بهترین منابع برای اطلاع از امور باشگاه است که منجر به ضرر نشود. در این رابطه دلالان زیادی وجود دارد که اصلا قابل اطمینان نیستند. برای داشتن یک باشگاه در لیگ برترایران چند صد میلیارد تومان پول مورد نیاز است. این مقدار پول هم برای باشگاهی بدون امکانات ویژه است و البته باید تورم را هم در نظر بگیرید.

حق پخش تلویزیون

همانطور که می دانید، حق پخش در انحصار صدا و سیما است و بنابراین از حق پخش چیزی نصیب باشگاه های فوتبال، نمی شود. این در حالی است که در کشورهای خارجی این مورد متفاوت است. یکی از عمده ترین دلایل خرید باشگاه در خارج، حق پخش در تلویزیون است. این مسئله در روز مسابقه و بلیط هم صدق می کند. بنابراین این دو مورد برای مالک باشگاه سود آوری ندارد. تبلیغات کنار زمین آنقدر سودآوری برای مالک ندارد.

حتی درآمد از تبلیغات و اسپانسرینگ در ایران برای مالک باشگاه خیلی جذاب نیست. بنابراین پشتوانه مالی نقش اساسی را در جلوگیری از ضرر مالی دارد. یکی از راه های سرمایه گذاری، خرید باشگاه فوتبال است. اما راه های دیگری هم برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد. یکی از آنها خرید سهام باشگاه های فوتبال است که پیشتر در مورد آن صحبت کردیم. بنابراین نکته مهم در این است که پیش از اقدام برای سرمایه گذاری، تحقیقات لازم را انجام دهید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی