نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
از اول هم در این ۴ وزن یک فینالیست بس بود!/ حقایقی که نمی‌شد درباره کشتی گفت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برآورد کارشناسان کشتی و ورزش از چهار وزن دوم، که تنها یک مدال برنز برایمان داشت، تنها یک فینالیست بود!

جذابیت ورزش به غیرقابل پیشبینی بودن آن است اما در همه جای دنیا اتفاقا کارشناسان و کارگروه‌هایی هستند که وظیفه آن‌ها پیش بینی نتایج ورزشی است!

اینجا همه چیز به صورت قانونی و در خدمت ارگان‌ها و نهادهای دولتی است. هرگاه قرار است تیمی از کشورمان به مسابقاتی اعزام شود این کارگروه‌ها که متشکل از کارشناسان خبره هستند، نتایج قهرمانان را پیش‌بینی می‌کنند و بر اساس برآوردی که آنها از موفقیت قهرمانان ارائه می‌کنند، تیم بسته و برای آنها هزینه می‌شود.

الان در آستانه بازی‌های آسیایی هستیم. کمیته المپیک رشته‌هایی را اعزام می‌کند که شانس مدال داشته باشند و درهمین رشته‌ها هم کسانی می‌روند که شانس قهرمانی دارند.

پس باور کنید یا نه؛ برآورد کارشناسان از چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان تنها یک فینالیست بود!

ما در وزن ۵۷ کیلو هیچ مهره قابل اعتمادی نداریم. علیرضا سرلک که مدال نقره نروژ را گرفت، کاملاً با قرعه بالا آمد و سال قبل در همان دور اول مسابقات جهانی باخت و حذف شد. درست مثل رضا اطری امسال که مدال نقره سال قبل را داشت!

در ۹۲ کیلو مهره اصلی ما کامران قاسم‌پور بود که تاکنون در هیچ مسابقه بین‌المللی شکست نخورده و دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان در دو سال اخیر است. وقتی کامران مصدوم شد و به مسابقات نرسید، امیرعلی آذرپیرای جوان جانشین او شد و همه می‌دانستیم او شانسی برای رسیدن به مدال در این وزن ندارد.

در ۷۴ کیلو یونس امامی مرد همیشه برنزی کشتی ما - که از نوجوانان تا بزرگسالان در مسابقات جهانی همواره سوم شده - امسال هم در بهترین حالت کاندیدای همین مدال بود! چرا که معلوم بود او از ابتدا زورش به کایل داک و زاهوربک سیداکوف نمی‌رسد و با توجه به اینکه بالاخره در گروه یکی از این دو نفر قرار می‌گرفت، مشخص بود به فینال نخواهد رسید.

اما تنها کشتی‌گیر ما که امیدوار بودیم دیشب در فینال وزن خود حاضر باشد، محمد نخودی بود. جوان جویباری در دو سال اخیر فینالیست وزن ۷۹ کیلو جهان بوده و دو بار به جردن باروز باخته بود تا به مدال نقره برسد.

 وقتی علی سوادکوهی در جام جهانی به افسانه باروز خاتمه داد و اولین ایرانی شد که این غول را برده، خیلی‌ها می‌خواستند او نماینده ما در این وزن باشد اما کادر فنی دوباره به نخودی اعتماد کرد.

روی کاغذ محمد نخودی در غیاب باروز شانس اول مدال طلا بود اما روس‌ها در آخرین لحظات مجوز حضور در مسابقات را گرفتند و رقیب روس فینالیست و درنهایت قهرمان هم شد و نخودی هم برنز گرفت.

همه این‌ها یعنی نتایج کشتی‌گیران ما در روز دوم کاملا قابل پیش بینی بود، اگرچه برای حفظ روحیه قهرمانان تا قبل از مسابقات نمی‌شد این حقایق را بر زبان آورد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی