نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
تفاوت بزرگ زوج کریستیانو رونالدو با فوق‌ستاره پرتغالی/ CR7 لاکچری است اما سادیو مانه از تجملات دوری می‌کند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آن قدر که هواداران فوتبال و حتی رسانه ها و کارشناسان فن به کریستیانو رونالدو پرداختند از سادیو مانه حرفی نزدند!

سادیو مانه یک ستاره بی ادعا، نیکوکار و بیزار از زرق و برق زندگی فوتبالیست‌هاست در حالی که کریستیانو رونالدو به شدت ستاره‌ای لاکچری است!

شاید این جمله سادیو مانه بیشتر شخصیت او را نشان دهد که گفته بود: «چرا من ۱۰ فراری، ۲۰ ساعت الماس یا دو هواپیما می‌خواهم؟ من ترجیح می‌دهم که مردم من اندکی از آنچه زندگی به من داده است دریافت کنند."

حضور این ستاره سنگالی در النصر و فوتبال عربستان هم بدون شک مرتبط با اهداف خیرخواهانه سادیو مانه در کشور خودش است. او در همه این سال‌ها درآمدش را صرف امور عام المنفعه کرده است.

سادیو مانه در روستای زادگاه خودش بیمارستانی با هزینه ۵۰۰ هزار یورویی ساخت که به ۳۴ روستا در جنوب سنگال خدمات رسانی می‌کند. این ستاره سنگالی همچنین یک مدرسه متوسطه در بامبالی را نیز را تامین مالی کرده است و اطمینان حاصل می‌کند که لپ تاپ‌ها و اتصال اینترنتی قوی نیز در دسترس هستند. در Sadio Mane: Made in Senegal، او به دانش‌آموزان محلی می‌گوید که «آموزش کلیدی است» و از آنها می‌خواهد که از فرصت‌هایی که در دسترس امثال او  نبوده است، آنها بهترین استفاده را ببرند. مانه همچنین یک پمپ بنزین و یک اداره پست را به منطقه تحویل داده است و زمانی که همه‌گیری کرونا برای اولین بار شروع شد، ویدیویی را منتشر کرد که در آن جزئیات اقدامات احتیاطی را برای مردم منتشر کرد. در همان زمان، او ۴۵۰۰۰ یورو به کمیته ملی که وظیفه رسیدگی به این مشکل در سنگال را داشت، اهدا کرد. نمونه‌های بی‌شماری دیگر از مانه وجود دارد که پیراهن‌ها، پول و سفرهایی را به افراد کم‌شانس‌تر از خودش ارائه می‌کند اما...

به هر حال هواداران فوتبال در ایران و سراسر دنیا هم به دنبال ستاره‌های لاکچری و پرزرق و برق هستند. هنگام ورود کاروان النصر عربستان به ایران کمتر کسی سراغ سادیو مانه رفت و علاقمندان به فوتبال هم فقط رونالدو را تشویق کردند درحالی که ستاره‌ای سوار اتوبوس این تیم بود که به لحاظ اخلاقی و نیکوکاری زبانزد خاص و عام در قاره آفریقا و کشور سنگال است. به هر حال خاصیت فوتبال این است که رونالدوها بیشتر طرفدار دارند!

بیشتر بخوانید: تصاویر| هدایای ویژه باشگاه پرسپولیس به کریستیانو رونالدو و سادیو مانه

هدیه باشگاه پرسپولیس به سادیو مانه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    افرین دمش گرم خدا خیرش بده چه فروتن و متواضع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی