نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
انتقاد تند یک استقلالی از مدیرعامل پرسپولیس؛ فقط به دنبال عکس گرفتن با رونالدو بود و تأسف‌برانگیز است که دخترش را هم برد/ این اسطوره‌سازی‌ها استعمارگری فکری است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: آقای درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای گرفتن عکس یادگاری با رونالدو به فرودگاه رفت و هدف دیگری از این حضور نداشت.

رفتارهای عجیب مدیرعامل پرسپولیس در مراسم استقبال از رونالدو و همچنین واکنش‌هایی که از سوی برخی هواداران در فرودگاه و نیز هتل محل اقامت تیم النصر رخ داد، شگفتی بسیاری از کارشناسان را برانگیخته است. درحالی که باشگاه النصرعربستان این اتفاقات را نوعی استقبال گرم تلقی کرده اما درایران کارشناسان نسبت به آنچه رخ داده انتقادهایی مطرح کرده‌اند. واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال یکی از همین منتقدین است.

آقای آشتیانی درجریان استقبال از باشگاه النصر عربستان اتفاقات عجیب و غریب رخ داد. شاید مهم‌ترین آن مربوط باشد به حضور شخص مدیرعامل در فرودگاه و استقبال از رونالدو. درحالی که همه جا عرف است نماینده‌ای از سوی مدیرعامل به استقبال حریف برود اما درویش این بار خودش پیش‌قدم شد. شما که سال‌ها درچنین حوزه‌ای کار کردید آیا چنین رفتاری را از سوی یک مدیرعامل تأیید می‌کنید.
این رفتار مورد تأیید نیست. آقای درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای گرفتن عکس یادگاری با رونالدو به فرودگاه رفت و هدف دیگری از این حضور نداشت. این اقدام او اصلاً پسندیده نبود. مدیرعامل یک باشگاه است که به زیرمجموعه خود شان و شخصیت می‌دهد. چه طور می‌شود که عالی‌ترین رکن یک باشگاه این‌گونه به استقبال بازیکن تیم حریف برود؟! حرمت باشگاه پرسپولیس با چنین رفتاری به اعتقاد من زیر سؤال رفته است. البته من مخالف میهمان‌نوازی نیستم. قطعاً باید نماینده‌هایی از باشگاه پرسپولیس در فرودگاه حاضر می‌شدند و به بازیکنان و مسئولان باشگاه النصر عربستان خوش‌آمد می‌گفتند اما نه اینکه مدیرعامل هم آنجا حضور یابد. شنیدم که دختر ایشان هم درمراسم استقبال بوده و می‌خواسته با رونالدو عکس بگیرد که اگر این خبر صحت داشته باشد بسیار تأسف برانگیز است. احترام گذاشتن به مجموعه بازیکنان و مربیان و مسئولان تیم حریف قابل تقدیر است اما نباید این‌گونه جو زده شد.

زمانی که مدیرعامل باشگاه استقلال بودید طور دیگری از تیم‌های رقیب استقبال می‌شد. درگذشته‌ها نیز اگر بازیکن بزرگی به ایران می‌آمد نیز مدیران ومسئولان این‌گونه ذوق زده نمی‌شدند پرستیژ کاری خود را حفظ می‌کردند.
همین‌طور است. استقبال آدابی دارد که باید رعایت شود. رفتن یک مدیر به چنین مراسمی زیبنده نیست و جای بحث فراوان دارد. البته چنین اتفاقاتی شاید ریشه در مسائل فرهنگی ما هم داشته باشد که فقط حوزه فوتبال را در برنمی‌گیرد.

برخی از هواداران رونالدو هم اقدامات خارج از عرفی انجام دادند که جای شگفتی و تعجب داشت. شما این رفتارها را طبیعی می‌دانید یا اینکه باید چنین واکنش‌هایی مورد کنکاش دقیق قرار بگیرد؟!
بحث من فقط مربوط به حوزه ورزش نیست. می‌خواهم کلی‌تر صحبت کنم. منظورم دیگر حوزه‌ها هم هست. یک عده از مردم رفتند به استقبال رونالدو و آن اتفاقات رخ داد. سؤال من این است که ما چه کار فرهنگی انجام دادیم که همین مردم مفاخر کشور خودشان را بشناسند واگر در مواجهه با اسطوره‌های ورزشی قرار می‌گیرند نیز رفتاری در چهارچوب داشته باشند؟! مسأله ما کار نشدن روی همین موارد است. ما به خصوص در سال‌های اخیر درحوزه فرهنگ‌سازی خیلی کوتاهی کردیم. چرا مردم ما بایدغرق دراسطوره پروری باشند؟ این مسأله البته فقط ایران را شامل نمی‌شود. شما اگر الان در آمریکا هم کنکاش کنید می‌بینید در مواجهه با مسی اتفاقاتی از این دست رخ داده است. اما این قبیل اسطوره‌سازی‌ها نوعی استعمارگری فکری است. گروهی با اهداف معین و مشخص می‌آیند بازیکنان را تبدیل به اساطیر می‌کنند تا مردم را طعمه کنند و بعد بتوانند از این راه به مقاصد اقتصادی خود برسند و پول‌های آنچنانی به جیب بزنند.

در واقع هدف رسیدن به پول بیشتر است. آن هم از راه گمراهی مردم.
شما نگاه کنید چند درصد از جوان‌های ایران مفاخر و اسطوره‌های کشورشان در حوزه‌های مختلف را می‌شناسند؟ آیا می‌توانند نام دو نفر از مفاخر این کشور را که حتی به جامعه جهانی خدمت کرده‌اند نام ببرند؟ آیا آنها افراد علمی این کشور را می‌شناسند؟ این بی‌انصافی درحق جامعه است که مفاخر از دید پنهان می‌مانند و آنگاه اسطوره‌هایی که فقط با هدف پولسازی بزرگ شده‌اند این‌گونه در میان مردم معرفی می‌شوند و به محبوبیت می‌رسند. این ناآگاهی‌ها برمی‌گردد به آموزش ندادن‌های ما در سال‌های اخیر. به کوتاهی‌هایی که دراین مسیر شده است. نتیجه هم می‌شود همین رفتاری که دیدیم. من مخالف استقبال نیستم. بازهم تأکید می‌کنم باید درچهارچوب خودش و طوری که شان و شخصیت یک هوادار ایرانی یا یک باشگاه ایرانی که طرفداران زیادی دارد، زیر سؤال نرود باید از حریف استقبال کرد اما نه این‌گونه. شاید هم این‌گونه توجیه شود که همه جای دنیا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد اما سؤال من این است که اگر همه دنیا هم کار اشتباهی انجام دادند ما به عنوان یک ایرانی با اصالت باید همان رفتار اشتباه را انجام بدهیم؟ متأسفانه استعمارگران طوری به ذهن جوان‌های ما نفوذ کرده‌اند که قدرت تصمیم‌گیری درست درچنین شرایطی را ندارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • کلنگلیس IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    لنگین دیگه ندیدبدیدهای لنگی که حسرت ۶۰ساله ای رویدک میکشند وحالا حالاها هم خواهند کشید بزارین آخرین روزهای مدیریتش هم خوش باشه این لنگی وسلطان هزینه
    • چرکپلیس IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      لنگیا👹خیلی باحالن دیدین داور اومد به انگلیسی به بیرو👺گفت وقت تلف کنی کارت میدم بهت چشمهای بیرو👺گرد شده بود میگفت. ها شییه پیل میخوای ودی ویام تیمت ویام ویام پیل وده فقط شیرداور😅😅😅😅
    • بیماری سرخک حقیر معیشتی بگیر IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      لونگی هستن زیاد داخلی بهشون اسنپ کاپ اهدا کردن فکردن خارج همین جوره :(
  • عبدالله IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    به شما چه ربطی داره خیلی ناراحت هستی توی تشت آب یخ بنشین تا ناراحتیت برطرف بشه
    • اشنا IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      کلا پرسپولیس ازبی شخصیتی اینها کوچک شد ندید بدید . دیدی رونالدو هم یکی مثل بقیه هست خودتو گم نکن . مدیر عامل تیمی مثل پرسپولیس باید بی شخصیت و سبک نباش ه بدبختمون کردید با این هیاهو بخاطر هیچ
  • چرکپولیس IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    لنگیای👺 ندیدبدید👹 آبروی ایرانو🇮🇷بردن 🏃‍♂️
  • بغض یایا در پشت فرمان IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    یادش بخیر یه زمانی میخوابید صندلی عقب ماشین تا قایم بشه. حالا فرش اهدا میکنه و عرض اندام میکنه
  • احمدرضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    رونالدو یکی از بزرگترین ،بازیکنان تاریخ فوتبال ما هست،شخصیتی که ۵ بار توپ طلا را برده،یامگا،بلانکو،تیام،ایمون زاید،بشار رسن نیست که نماینده باشگاه را بفرستند،به نظر من کار بدی نکردند البته بخاطر حمایت رونالدو از مردم فلسطین و مسلمان بودن سادیو مانه مزید بر علت بود و از طرف مقامات بالا به درویش دستور داده شده بود حتی شهرداری تهران هم در سطح شهر زیاد تبلیغ کرده بود.
  • رضایاک اصلی۶ IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    من فکر نمیکنم این مسائل به کیسه کشا مربوط بشه!! همه دنیا دوست دارن با رونالدو عکس بگیرن
    • کلنگلیس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      وقتی تودائم زیر پست تاجیایی پس این مسائل هم به تاجیا ربط داره لنگی بی افتخاربین المللی ...راستی چطوری لنگی خخخخخ
    • محمد صادق🚩 IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      کیسه کش تو داری در مورد سرورت اظهار نظر می کنی ، پس لطفاً چرت پرت تحویل نده🤐
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    خودش که رفت هیچ ، دخترشم جای مترجم برد جلوی رونالدو! این مترجم غیر حرفه‌ای فقط داشت هرهر و کرکر میکرد جالبه که رونالدو اصلا توجه نمی‌کرد واقعا جای خجالت داشت تیم دست به جیب و پولدار حکومتی فرش ۳ میلیاردی میده به رونالدو! هوادارای ایرانی هم مایه شرمساری بودند هموناییکه از دیوار صاف بالا رفتند تا وارد هتلی بشن که رونالدو اونجاست! رونالدو در عربستان با مفهوم جهان سوم و ندید بدید آشنا شد ولی در ایران این مفهوم براش کاملا جا افتاد
  • ساوالان IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    سه سال هست پرسپولیس بدون مهاجم هست.. دو تا مهاجم داشتیم. رد کردند رفت... درویش همین امروز باید برود. فردا هم دیر هست...
  • ناشناس FI ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    این مدیر عاملی که من دیدم که گفته دخترم رو بردم تا از رونالدو در مورد فلسطین سوال کنه اگر رونالدو بهش می گفت صد بار بشین و پاشو و یک بار دور استادیوم بدو اینکار انجام میداد.کلا این مدیر عامل با این طرز تفکر و اون بازی و اون چمن استادیوم که توش باید سیب زمینی بقول رسانه های عربی کاشته بشه خیلی بهم میامدند.
  • زیگزاگ IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    تبل لی کلاسی مدیرعاملمون تا کره ی ماه هم رفته. خودشون که مثل همیشه به توجیه و دروغ بدتر از گناه متوسل میشن.این سنگ پاها رو از کجا گیر میارند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی