پیش‌بازی بایرن‌مونیخ – منچستریونایتد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در بزرگ‌ترین نبرد هفته اول لیگ قهرمانان اروپا، بایرن‌مونیخ در ورزشگاه آلیانتس آرنا میزبان منچستریونایتد خواهد بود.

مرحله گروهی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا آغاز شد و در همان هفته نخست هیجان با نبردی در باواریا به مسابقات آمد. بایرن‌مونیخ در دیداری از گروه A از ساعت ۲۲:۳۰ امشب به مصاف منچستریونایتد خواهد رفت.

بایرن‌مونیخ؛ انتظار از تی‌تی

فصل قبل توماس توخل که آمد به طرز معجزه‌آسایی بایرن را قهرمان بوندس‌لیگا کرد، اما تیمی که یولیان ناگلزمن با اقتدار به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسانده بود را نابود کرد و به‌راحتی مقابل منچسترسیتی کم آوردند. شاید انتظار می‌رفت تی‌تی که با چلسی در لیگ قهرمانان جام گرفته بود و با پی‌اس‌جی به فینال رسیده بود، دستکم بایرن با دوجین ستاره را تا نیمه‌نهایی برساند، اما ظاهراً قلق کارِ تیم جدید دستِ سرمربی جدید نیامده بود. بایرن با تغییراتی وارد فصل جدید شده و برای ارزیابی این تیم باید به توخل زمان بدهیم. در هر صورت با خرید هری کین و داشتن چندین بازیکن تکنیکی و سرعتی، بایرن این فصل هم بین مدعیان قهرمانی قرار خواهد گرفت. با بحرانی بودن شرایط نزدیک‌ترین رقیب، به نظر می‌رسد از همین حالا باید صدرنشین گروه A را بایرن بدانیم.

منچستریونایتد؛ وضعیت بحرانی است!

درگیری در رختکن آخرین شاهکار تیم اریک تن‌هاخ بود! ظاهراً بحران در منچستریونایتد تمامی ندارد و از یک سرمربی به سرمربی بعدی منتقل می‌شود. فصل قبل یک جام با سرمربی هلندی گرفتند و امیدوار بودند فصل جدید برای‌شان متفاوت باشد، اما حالا در ۵ هفته ابتدایی لیگ برتر ۳ بازی را باخته‌اند که ۲ بازی مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس بوده. در لیگ قهرمانان اروپا هم امیدی نیست که شانه به شانه بایرن برای صدرنشینی پیش بروند. شیاطین‌سرخ هنوز هم تیمی نیستند که بتوان روی قهرمان شدن در لیگ برتر و به چالش کشیدن رقبا در لیگ قهرمانان روی آن‌ها حساب باز کرد. حالا در نخستین گام در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم در شهری به میدان خواهند رفت که هیچ‌گاه در آن طعم پیروزی را نچشیده‌اند. در هر صورت تن‌هاخ نمی‌خواهد وضعیت منچستریونایتدِ او از اینی که الان هست بحرانی‌تر شود.

آخرین جدال
نهم آوریل ۲۰۱۴ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در آخرین بازی رسمی بین این دو تیم، بایرن‌مونیخ با برتری ۳-۱ مقابل منچستریونایتد حریف را کنار زد. مانژوکیچ، مولر و روبن برای بایرن و اِورا برای یونایتد در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۱) بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد از سال ۱۹۹۸ تا امروز در ۱۱ بازی به مصاف هم رفته‌اند که همه بازی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. در این ۱۱ دیدار، بایرن ۵ پیروزی داشته، ۵ بازی مساوی شده و منچستریونایتد ۲ بازی را برده است. یکی از ۲ برد شیاطین‌سرخ پیروزی و کامبک تاریخی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۹ است.
۴) نکته جالب و عجیب این که بایرن و یونایتد ۴ مرتبه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفته‌اند که هر ۴ بازی مساوی شده است. در واقع اگر این بازی برنده داشته باشد، نخستین مرتبه‌ای خواهد بود که در مرحله گروهی یکی از دو تیم پیروز می‌شود.
۵) منچستریونایتد هیچ‌گاه در مونیخ پیروز نشده است. در ۵ دیدار قبلی بین این دو تیم در باواریا، بایرن ۳ برد داشته و ۲ بازی مساوی شده است.
۶) بایرن‌مونیخ با ۶ قهرمانی سومین تیم پرافتخار لیگ قهرمانان اروپاست و آخرین قهرمانی‌شان سال ۲۰۲۰ در دوران کرونا به‌دست آمد.
۳) منچستریونایتد با ۳ قهرمانی دومین تیم پرافتخار انگلیس بعد از لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود. شیاطین‌سرخ از سال ۲۰۰۸ به بعد قهرمان نشده‌اند.
۶۳) بایرن‌مونیخ ۶۳ مرتبه مقابل تیم‌های انگلیسی قرار گرفته که حاصل کارش ۲۶ برد، ۱۹ تساوی و ۱۸ شکست بوده است. بایرن بیش از یونایتد مقابل آرسنال قرار گرفته که ۱۲ مرتبه بوده و امشب در این آمار یونایتد با آرسنال برابر خواهد شد. آخرین رقیب بایرن، منچسترسیتی بود که این تیم را در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل قبل کنار زد.
۳۳) منچستریونایتد در ۳۳ بازی اروپایی به مصاف تیم‌های آلمانی رفته که حاصل کارش ۱۶ برد، ۸ تساوی و ۹ شکست بوده است. آخرین رقیب یونایتد، لایپزیش بود که مقابل آن ۳-۲ شکست خوردند.
۳۴) بایرن‌مونیخ در ۳۴ دیدار آخرش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده؛ ۳۱ بازی را برده‌اند و ۳ بازی هم مساوی شده است. پاری‌سن‌ژرمن در سپتامبر ۲۰۱۷ آخرین تیمی بود که بایرن را در مرحله گروهی برد.
۱) این اولین نبرد توماس توخل و اریک تن‌هاخ سرمربیان آلمانی و بایرن و هلندی منچستریونایتد است.
۱) توماس توخل یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همراه چلسی دارد. اریک تن‌هاخ هنوز خارج از مرزهای هلند و انگلیس جامی نگرفته است.
۲) اریک تن‌هاخ بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ سرمربی تیم دوم بایرن‌مونیخ بود. این مربی هلندی موفق شد یک عنوان قهرمانی در لیگ ایالت باواریا برای تیم دوم مونیخی‌ها کسب کند.

مصدومان و محرومان
مانوئل نویر، رافائل گوئریرو و کینگزلی کومن مطرح‌ترین مصدومان بایرن‌مونیخ هستند که به بازی هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا نخواهند رسید. وضعیت منچستریونایتد از این لحاظ بدتر است. رافائل واران، میسون مانت، لوک شاو و آرون وان‌بیساکا غایبان قطعی به‌دلیل مصدومیت هستند. سفیان امرابط و تایرل مالاسیا هم به احتمال زیاد به این دیدار نخواهند رسید. جیدن سانچو و آنتونی هم به دلایل انضباطی از لیست تیم کنار گذاشته شده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
اولرایش، مزراوی، اوپامکانو، مین‌جائه، دیویس، کیمیش، گورتسکا، سانه، گنبری، موسیالا و کین
منچستریونایتد: اونانا، دالو، لیندلوف، مارتینس، رگیلون، اریکسن، کاسمیرو، گارناچو، فرناندش، رشفورد و هویلون

بیشتر بخوانید: در آستانه نبرد بزرگ بایرن - منچستریونایتد؛ هری کین خوشحال است!/ شیاطین‌سرخ؛ هر روز بدتر از دیروز!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رونالدو و مسی کبیر IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    خدایی مگوایر داخل دفاع نباشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی