نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مارتین اودگارد
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ستاره ۲۴ ساله آرسنال از اینکه میکل آرتتا را پیدا کرده بسیار خوشحال است و به عقیده خودش آرسنال بهترین جایی بود که می‌توانست در آن بازی کند.

مارتین اودگارد هرگز شک نکرد که می‌تواند رویاهای کودکی خود را زندگی کند. مشکل این بود که او هرگز نتوانست مربی‌ای را پیدا کند که چنین باوری به او داشته باشد... تا زمانی که با میکل آرتتا آشنا شد.

از زمانی که این دو همدیگر را ملاقات کردند رابطه‌ای عالی بین‌شان شکل گرفت و کمتر از سه سال بعد اودگارد یکی از مدعیان نهایی توپ طلا شده و رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان و لیگ برتر را در سر می‌پروراند. جای تعجب نیست که این بازیکن نروژی ۲۴ ساله تا این حد مشتاق تمدید قرارداد خود با آرسنال تا سال ۲۰۲۸ باشد.

ناامیدی در رئال

اما اوضاع بسیار با زمانی که در ۱۶ سالگی با رئال مادرید قرارداد امضا کرد و ۴ سال بعدی را زیر نظر کارلو آنچلوتی به صورت قرضی در باشگاه‌های دیگر گذراند، فرق کرده است.

اودگارد همانطور که در مورد آن دوران پرتلاطم فکر می‌کند می‌گوید: «در مادرید شرایطم سخت بود زیرا بسیار جوان بودم و بین تیم‌های اول و دوم آنجا گیر کرده بودم. سپس بین هیرنوین، ویتسه، سوسیداد و آرسنال به این سو و آن سو رفتم. بنابراین واقعاً هیچ وقتی برای آرام شدن پیدا نکردم. من به خودم شک نکردم اما گاهی اوقات کمی اعتماد به نفسم را از دست می‌دادم، زیرا نمی‌شد آنطور که می‌خواهم عمل کنم چون در بهترین موقعیت خود نبودم. اما همیشه این خودباوری را حفظ کردم و همیشه مطمئن بودم که قرار است اوضاع را تغییر دهم. البته که گاهی ناامید هم می‌شدم، اما همیشه آرام بودم و از اولین باری که با میکل آرتتا صحبت کردم می‌دانستم که او مربی بزرگی است و می‌خواهم با او کار کنم.»

مارتین اودگارد در رئال‌مادرید

آرسنال؛ تیم رؤیاها

اودگارد ابتدا در ژانویه ۲۰۲۱ به صورت قرضی به آرسنال پیوست و در تابستان سال بعد انتقال دائمی ۳۴ میلیون پوندی را تکمیل کرد. و بعد از اینکه بازوبند کاپیتانی را گرفت رابطه‌اش با آرتتا روز به روز قوی‌تر شد. او می‌گوید: «رئیس کمک بسیار بسیار بزرگی به من کرد. او فوق‌العاده است. من هر روز در تمرین چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم. نگاه او به فوتبال بسیار هوشمندانه است. او جزئیات زیادی را می‌بیند که شما حتی فکرش را هم نمی‌کنید. او می‌تواند به شما بفهماند که فوتبال را به شیوه‌ای متفاوت درک کنید و برای هر بازیکنی خوب است که این چیزها را از سرمربی خود یاد بگیرد.»

آرتتا اخیراً ادعا کرده که تیمش تا ۴۰ بار در هر بازی آرایش خود را تغییر می‌دهد، اما اودگارد می‌خندد و می‌گوید: «این برای ما خیلی دیوانه‌کننده نیست، زیرا فکر می‌کنم بسیاری از اینها در ذهن اوست. او قبل از بازی همه چیزهایی را که به آن فکر می‌کند به ما نمی‌گوید، اما همه چیز را کوتاه و دقیق توضیح می‌دهد و باعث می‌شود تک تک ما بفهمیم که او چه می‌خواهد.»

تصمیم اودگارد برای متعهد کردن آینده بلندمدت خود به آرسنال پس از آن اتخاذ شد که هم‌تیمی‌هایش گابریل ماگالائس، گابریل مارتینلی، آرون رمزدیل، بوکایو ساکا، ریس نلسون و ویلیام سالیبا قراردادهای جدید طولانی مدتی را در سال گذشته امضا کردند.

او افزود: «می‌بینید که بازیکنان اطراف شما می‌خواهند بخشی از پروژه باشند و این نشان می‌دهد که کاری که ما انجام می‌دهیم واقعاً خاص است. همه به هم متصل هستند و همه ما چیزهای مشابهی می‌خواهیم. می‌خواهیم برای مدت طولانی بمانیم تا برای باشگاه بجنگیم و با هم افتخارات را بدست آوریم. با وجود اینهمه بازیکنان جوان تشنه موفقیت مطمئن هستم که ما بهتر و بهتر خواهیم شد. و کاملا منطقی است که من هم بخواهم بخشی از این پروژه باشم.»

پس از اینکه منچسترسیتی را در طول رقابت‌های قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر بیش از آنچه انتظار می‌رفت تحت فشار قرار دادند، اکنون چالش پیش روی اودگارد و هم‌تیمی‌هایش در آرسنال این است که باشگاه را از رقیب به قهرمان تبدیل کنند. او خاطرنشان می‌کند: «طبیعی است که اگر عملکرد خوبی داشته باشید انتظارات بالا برود، اما کل تیم از این فشار لذت می‌برند، زیرا ما می‌خواهیم در اوج باشیم و برای قهرمانی بجنگیم. ما یک تیم بزرگتر با عمق بیشتر و توانایی بازی به روش‌های مختلف داریم. من به کاری که انجام می‌دهیم بسیار مطمئن هستم. با وجود اینکه تیم جوانی هستیم، می‌توانید کیفیت بازی و مسئولیتی که همه مایل به انجام آن هستند را ببینید. میکل ایده‌ها و خواسته‌هایش را کاملا واضح بیان می‌کند، اما در عین حال به ما آزادی عمل می‌دهد. ما پنالتی‌های زیادی را در پیش‌فصل زدیم و من همه پنالتی‌هایم را گل کردم، بنابراین وقتی در اولین بازی خارج از خانه در کریستال پالاس یک پنالتی دریافت کردیم از بوکایو (ساکا) پرسیدم که آیا می‌توانم آن را بزنم و او گفت: بله اگر احساس خوبی داری. این نشان‌دهنده رهبری و شخصیت درون تیم است، زیرا در بازی بعدی مقابل فولام، بوکایو پنالتی را به ثمر رساند زیرا احساس اعتماد به نفس داشت. این یک اتفاق کاملا طبیعی برای ما بود.»

میکل آرتتا و مارتین اودگارد

بهترین گلزن با بازوبند کاپیتانی

اودگارد فصل گذشته را به عنوان بهترین گلزن مشترک آرسنال با ۱۵ گل در لیگ برتر به پایان رساند و تاکنون ۴ بار برای باشگاه و کشور گلزنی کرده، از جمله پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل آیندهوون.

او می‌گوید: «از دوران جوانی همیشه گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌ام، اما ۱۵ عدد بزرگی برای یک هافبک است. اما حتی در فصل گذشته فرصت‌های زیادی را از دست دادم و می‌توانستم گل‌های بیشتری بزنم، بنابراین هنوز جای پیشرفت زیادی وجود دارد. دیر رسیدن به محوطه جریمه برای من امری طبیعی است و دفاع مجدد برای حریف می‌تواند بسیار سخت باشد. با کیفیتی که در جلو و جناحین داریم، موقعیت‌های زیادی خلق می‌کنیم.»

اولین گل اودگارد برای آرسنال در پیروزی ۲-۱ مقابل اسپرز در مارس ۲۰۲۱ به ثمر رسید و گل دیگری در دربی یکشنبه شمال لندن بهترین راه برای جشن گرفتن قرارداد جدید او خواهد بود. او می‌گوید: «اسپرز بزرگ است. من از اولین روز حضورم در اینجا می‌دانستم که بازی مقابل آنها چیز خاصی است. می‌توان این موضوع را در زمین تمرین، در شبکه‌های اجتماعی و از طرف هواداران احساس کرد. همه ما مشتاق این بازی و پیروزی هستیم.»

بیشتر بخوانید:

تمدید قرارداد مارتین اودگارد با آرسنال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی