ترکیب تیم ملی را برای بازی‌های آسیایی تا فردا عصر اعلام می‌کنیم/ تنها قهرمانی لایق مردم ایران است
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی کشتی فرنگی ابراز امیدواری کرد که تیم فرنگی ایران در تمامی اوزان در مسابقات المپیک نماینده خواهد داشت.

حسن رنگرز سرمربی تیم کشتی فرنگی در روز پایانی رقابتهای قهرمانی ۲۰۲۳ جهان پس از کسب عنوان نایب قهرمانی گفت: تمام این نتیجه به دست آمده بدون تعارف متعلق به مربیان سازنده است. مربیان سازنده‌ای که بدون منت در سراسر ایران کار می کنند. از مجموع همکارانم صمیمانه تشکر می‌کنم. از دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی هم سپاسگزارم. فدراسیون کشتی هرچه که نیاز ما در بهترین استانداردها بود را فراهم کرد. این نتیجه متعلق به کشتی فرنگی است. در گذشته استاد خودم محمد بنا زحمت این تیم را می‌کشید الان این امانت بر عهده بنده است. امیدوارم با دعای مردم بتوانم این امانت را به دست اهلش بسپارم.

او در خصوص برنامه ریزی کشتی فرنگی برای مسابقات المپیک گفت: از نگاه فنی برآورد ما در سه وزن انتهایی این بود که آذربایجان و ترکیه را پشت سر بگذاریم. باتوجه به حضور روس و کوبا یک بخش از این معادلات تغییر کرد. خوشحالم کنار مباحث فنی ۴ سهمیه المپیک کسب کردیم. در دو وزنی که که سهمیه نگرفتیم با توجه به کیفیت کشتی‌گیران ما در مسابقات گزینشی آسیایی و جهانی باکو، به کسب سهمیه امیدوارم تا با سهمیه کامل در مسابقات المپیک حضور داشته باشیم. این پتانسیل در تیم وجود دارد.

رنگرز گفت: از فردا صبح برای مسابقات آسیایی شروع خواهیم کرد و زمان بسیار کمی داریم. کاروان ورزشی ایران به مدال کشتی در بازیهای آسیایی نیاز دارد. حواسمان به کشتی‌گیرانی که سهمیه گرفتند خواهد بود تا در فضای فنی  در المپیک نتیجه خوبی بگیریم.

او در خصوص بازیهای آسیایی گفت: باتوجه به مختصات فنی کشتی، این موضوع روشن بود که در مسابقات جهانی و در برخی اوزان به جمع بندی های جدیدی برسیم. اجازه می‌خواهم جمع بندی کادر فنی و فدراسیون در خصوص نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی را تا فردا عصر اعلام کنم. قطعا ارزیابی مسابقات جهانی در تصمیم ما برای نفرات اعزامی به هانگژو مهم خواهد بود. باید از همه داشته‌های خود استفاده کنیم و کشتی‌گیران را مستهلک نکنیم. باید با تمام ملاحظات فنی و پزشکی از تمام ظرفیت کشتی گیران استفاده کنیم.  

رنگرز در خصوص بدنسازی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای المپیک گفت: تفاوت آمادگی کشتی‌گیرانی که در المپیک مدال می‌گیرند بین ۳ الی ۵ درصد است. عملا هر اتفاقی در جریان آماده سازی می تواند روی نتیجه نهایی تاثیر داشته باشد. یکی از مسائل جدی ما بحث شرایط وزنی است. عملا در روز آخر مسابقات و در سه وزن آخر به دلیل قرعه و وزنی که کشتی‌گیران کم کردند نتوانستند به آن جایگاه واقعی خود برسند. قطعا باید برای مسابقات آینده در مورد فرایند کاهش وزن فکر جدی کنیم. ۳۶۷ روز به کشتی خدمت کردم و این افتخار من است.  

او با قدردانی از کادر همراه تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مجموعا این همه اتفاقات متعلق به فدراسیون کشتی است و فدراسیون همه گونه امکانات در اختیار تیم گذاشت. از همه عزیزان تشکر می کنم. مسئولیت عدم قهرمانی و نقص آن و کسب عنوان نایب قهرمانی را شخصا می پذیرم. این نتیجه برای تقدیم به مردم ما کافی نیست و تنها قهرمانی لایق مردم ما است.

در ادامه همین مطلب بخوانید: رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ نایب‌قهرمانی ایران با ۵ مدال و ۱۰۲ امتیاز

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی