نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
درخواست از فیفا برای برکناری رئیس فدراسیون/ اتهام؟ تبانی در مورد نتیجه بازی‌ها!
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فیفا برای برکناری اسطوره بارسلونا از سمت ریاست اتحادیه فوتبال کامرون تحت فشار شدیدی قرار گرفت.

از فیفا خواسته شده که مداخله کند و ساموئل اتوئو را از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کامرون (FECAFOOT) برکنار کند. فشار برای برکناری مهاجم سابق بارسلونا از سمت خود از سوی گروهی از مقامات کامرون در پی چندین حادثه جنجالی وارد شده است. در نامه‌ای به طور مشترک خطاب به جانی اینفانتینو رئیس فیفا و پاتریس موتسپه رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) این سوال مطرح شده که چرا اتوئو اجازه دارد در رأس این سازمان بماند، و ادعا شده که او به طور غیرقانونی خود را به FECAFOOT تحمیل کرده است.

در ماه آگوست پس از پخش فایل صوتی که ستاره سابق کامرون را در یک رسوایی تبانی در فوتبال دخیل می‌دانست، تحقیقاتی در مورد اتوئو آغاز شد. این بازیکن ۴۲ ساله همه چیز را انکار کرد و مدعی شد که به یکی از دوستانش که روی فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کند گفته که «هر کاری ممکن است انجام می‌دهد تا از اشتباهات داوری علیه او جلوگیری کند».

در این نامه همچنین به حکم حبس تعلیقی اتوئو در یک پرونده کلاهبرداری مالیاتی اشاره شده و گفته شده که طبق اساسنامه FECAFOOT، او باید پس از صدور حکم از سمت خود برکنار می‌شد. همچنین به حادثه‌ای اشاره شده که در آن او در جام‌جهانی قطر به یک مرد لگد زد و ویدئوهایی از این صحنه موجود است. معامله اتوئو با شرکت شرط‌بندی ورزشی ۱XBET یکی دیگر از موارد جنجالی است، و در نامه ادعا می‌شود که این معامله «نقض آشکار» قوانین اخلاقی فیفا است.

این نامه با اشاره به تلاش‌های سریع فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) برای برکناری لوئیس روبیالس از ریاست، بدنه حاکمه فوتبال جهان را به چالش می‌کشد و می‌گوید: «با وجود تعداد زیاد شکایت‌ها و یادآوری بازیگران فوتبال کامرون، حتی کلمه‌ای از فیفا شنیده نشده است. چگونه فیفا می‌تواند در برابر رسوایی‌هایی که اخلاق ورزشی و صداقت مسابقات را به خطر می‌اندازد، سکوت کند؟ آیا می‌توانید تصور کنید که فیفا و یوفا در زمانی که رئیس یک فدراسیون فوتبال اروپایی به تبانی متهم می‌شود سکوت کنند در حالیکه فایل‌های صوتی این تبانی هم موجود است؟ آیا می‌توانید تصور کنید که فیفا و یوفا سکوت کنند در حالی که رئیس یک فدراسیون فوتبال اروپایی با یک اپراتور شرط‌بندی ورزشی قرارداد امضا کرده است؟»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • M IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    اگه این کارو با رئیس فدراسیون ما هم میکردن چقد خوب میشد ، اینجا هم گردن همه تیما زده میشه به خاطر یه تیم خاص
  • salar IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    حالا شما ببینید توبقیه کشوراچه خبره مدیونیدیوقت فکرکنید توایران اینجوری باشه فدراسیونا نه اینجاهمه خوبندنتایج هم بازیها هم بدون سفارش وبدون دخالت داورا توزمین رقم میخوره وجام هاهم بدون مشگل . فقط پیداکنید پرتقال فروش را
  • ناهید IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    تیم خاص استقلال تهران است که با پنالتی های داور قهرمان می شود و سرمربی آن به امارات فرار می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی