نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۲۱
واکنش فردین به شایعه پناهندگی فرزندش/ مگر ارسلان بی‌غیرت بود که رفت؟
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت کشتی ایران و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان با تاکید بر اینکه فرزندش عاشق مردم و خاک ایران است، گفت: نمی‌خواهم امیررضا هم مثل کامران قاسمپور که سال‌ها پشت حسن یزدانی ماند، پشت امیرحسین زارع بماند.

فردین معصومی درباره پیشنهاد رسمی جمهوری آذربایجان برای به خدمت گرفتن فرزندش، امیررضا معصومی، سنگین وزن کشتی ایران، اظهار کرد: جبرئیل حسن‌اف، مربی تیم ملی کشتی آذربایجان، این پیشنهاد را رسما به ما داد تا امیررضا برای آذربایجان کشتی بگیرد تا برای پنج یا شش سال بتواند برایشان مدال‌آوری کند. قرار است دعوتنامه رسمی آنها ظرف روزهای آینده به دست ما برسد تا پس از آن به فدراسیون کشتی بروم و با علیرضا دبیر در این باره صحبت کنم. تصمیم‌گیرنده در این باره فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی خواهد بود.

پیشکسوت کشتی ایران افزود: امیررضا وظیفه دارد در کنار مردم خود بایستد و برای آنها کشتی بگیرد اما اگر شرایط به شکلی باشد که نیازی به او نداشته باشند، تصمیم دیگری خواهیم گرفت. او در حال حاضر سرباز وطن است اما در صورتی که فدراسیون کشتی و کادر فنی کشتی آزاد به او نیازی نداشته باشند، اگر خودش و خانواده‌اش راضی باشند، در نهایت تصمیم‌گیری می‌کنیم.

او با اشاره به علاقمندی دیگر کشورها برای به خدمت گرفتن فرزندش گفت: بعد از جام جهانی آمریکا نیز آمریکایی‌ها پیشنهادشان را برای مبارزه امیررضا برای آمریکا ارائه کردند که آن را رد کردیم. پس از آن نیز کشورهای مختلف دور و بر ایران پیشنهادهای بسیار خوبی داشتند که قبول نکردیم اما در این میان آذربایجانی‌ها به صورت جدی پیگیر این موضوع شده و پیشنهاد بسیار خوبی را مطرح کردند که باید پس از صحبت با فدراسیون کشتی درباره‌اش تصمیم‌گیری کنیم. دوست ندارم تمرکز پسرم از بین برود. او باید به فکر شکست رقبای داخلی و رسیدن به دوبنده تیم ملی باشد اما اگر نیازی به او نداشته باشند، باید برای آینده ورزشی‌اش بهترین تصمیم را بگیریم.

معصومی درباره میزان مبلغ پیشنهادی آذربایجان خاطرنشان کرد: درباره مسائل مالی هنوز صحبتی نکرده‌ایم. ابتدا قرار شده دعوتنامه‌شان را به زودی برای ما ارسال کنند. باز هم می‌گویم امیررضا باید برای وزن خود بجنگد و او هم به دنبال همین اتفاق است اما در صورتی که فدراسیون کشتی به او نیاز نداشته باشد، باید بهترین تصمیم را برای دوران ورزشی او بگیریم. علی ارسلان هم داشت جوانی‌اش را از دست می‌داد و در چنین شرایطی تصمیم گرفت برای صربستان کشتی بگیرد و صاحب مدال طلای جهان شود. هیچوقت آن لحظه‌ای که ارسلان پس از قهرمانی جهان پرچم کشور دیگری را در دست گرفت اما برای وطنش اشک ریخت از یادم نمی‌رود. برای او این فرصت در ایران فراهم نشد و تصمیم گرفت در چنین اوضاعی راهی یک کشور دیگر شود تا بتواند به آرزوی دوران قهرمانی خود برسد.

دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان با تاکید بر اینکه فدراسیون کشتی باید به جوانان فرصت بدهد، گفت: امیرحسین زارع قهرمان بزرگی است و افتخار همه ماست اما او چند روز پیش به مسابقات جهانی رفت و به مدال طلای جهان رسید. در چنین شرایطی باید به امثال امیررضا هم فرصت داده شود. اگر قرار بود زارع به هر دو رویداد قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی برود، پس چرا انتخابی برگزار کردند؟ ترکیب بازی‌های آسیایی مشخص شده و قطعا امیررضا جایی در این تیم ندارد اما این را نه در جایگاه پدر امیررضا بلکه در جایگاه یک مربی کشتی ایران می‌گویم اگر قرار بود زارع به هر دو رویداد اعزام شود پس دیگر چرا چرخه انتخابی گذاشتند؟ پس دیگر نفرات تیم ملی چه می شوند؟ حق آنها چیست؟ امیدوارم فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا صحبتی در این باره با علیرضا دبیر داشته است یا خیر، گفت: فعلا هیچ صحبتی نداشتیم و بعد از رسیدن دعوتنامه به دیدار دبیر می‌روم. چند روز پیش پژمان درستکار به من پیشنهاد مربیگری تیم ملی امید را داد که به دلیل مشغله کاری آن را رد کردم. قبلا هم گفته بودم اگر بخواهم دوباره به کشتی بازگردم فقط در شرایطی خواهد بود که نفر اول کادر فنی باشم.

معصومی در پاسخ به این سوال که قطعا علیرضا دبیر مخالف حضور امیررضا معصومی در آذربایجان خواهد شد، در آن صورت چه تصمیمی خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که فدراسیون کشتی و بزرگان کشورمان بگیرند از آن تبعیت می‌کنیم اما شرایط باید عادلانه باشد و جوان‌ها هم در تیم ملی مورد حمایت قرار گیرند. ما تحت تاثیر پیشنهاد وسوسه‌کننده آذربایجان قرار نگرفته‌ایم کمااینکه قبلا هم پیشنهاد آمریکایی‌ها یا کشورهای دیگر را رد کردیم. امیررضا سن کمی دارد و تا سال‌ها می‌تواند افتخارات زیادی را کسب کند اما از سوی دیگر امیرحسین زارع نیز در این وزن حضور دارد. نمی‌خواهم امیررضا هم مثل کامران قاسمپور که سال‌ها پشت حسن یزدانی ماند، پشت امیرحسین زارع بماند.

پیشکسوت کشتی ایران با رد موضوع پناهندگی فرزندش به آذربایجان یا هر کشور دیگری گفت: امیررضا عاشق خاک و مردم کشورش بوده و خواهد بود و برای خوشحالی آنها هیچوقت کم نگذاشته است. حالا یکسری افراد آمدند و در فضای مجازی گفتند شما وطن‌فروش‌اید و غیرت ندارید اما باید به آنها بگویم عزیزان من درست فکر کنید و مردانه دست به انتقاد بزنید. امیررضا نفر اول و آخر نخواهد بود و برای ورزشکاران دیگر این اتفاقات می‌افتد. آیا علی ارسلان که با موافقت فدراسیون کشتی به صربستان رفت، بی‌غیرت است؟ او دلش برای ایران می‌تپد و تصمیمش صرفا ورزشی بود تا دوران قهرمانی خود را از دست ندهد. کمااینکه می‌بینید مردم ایران او را شدیدا دوست دارند و برای او در هر مسابقه‌ای دعا می‌کنند.

معصومی در پایان گفت: روزگاری هم من در دوران قهرمانی‌ام می‌توانستم با دو میلیون تومان گرین‌کارت بگیرم اما این کار را نکردم. من تنها شهرستانی در کشتی ایران بودم که هیچوقت از شهرم بیرون نرفتم؛ چرا که عاشق وطنم هستم. امیررضا هم مثل من عاشق کشورش است اما باید او هم دیده شود. فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی باید در این باره تصمیم‌گیری کنند. هر تصمیمی که به صلاح امیررضا و مردم ایران باشد می‌گیریم.

در همین رابطه: پیشنهاد وسوسه‌انگیز آمریکا و آذربایجان به پسر فردین/ قهرمان ایرانی در انتظار دعوتنامه باکو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • ایرانیم و همیشه برای ایران BG ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    آقای فردین معصومی شما در مورد خودت و فرزند خودتون صحبت کنید. شما چیکارید که در مورد در مورد کشتی گیران دیگه کشورمون اظهارنظر میکنید ؟!!! میشه یک قهرمانی در داخل کشورش باشه ولی عِرقی نسبت به کشورش نداشته باشه اما کسی مثل علی ارسلان بره واسه صربستان کشتی بگیره ولی دلش با کشورش باشه؟!!!
    • شهروز IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      بله میشه .
    • اس اس ۴۴۴۴ IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      بنظرم بهتر اینه که کشتی گیران هم مثل فوتبالیستها که لژیونر میشن در باشگاههای کشورهای دیگه عضو شوند و کشتی بگیرند و درآمد کسب کنند اما در مورد تیم ملی واقعا این زشته که ما مثلا فرزند قهرمان خودمون رو سرباز کشور بدانیم بعد او دنبال این باشه که سرباز فلان کشور بشه !!
  • کمال IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    ارسلان یک طلا که هیچ پونصد تا طلای المپیک هم بیاره، برای من ارزش نداره، چون افتخارش به صربستان میرسه، نه کشورم. تازه سوزش هم داره
    • مهراب IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      آقای عزیز یه ورزشکار یه دوران طلایی داره که اگر بخاطر اینکه دیگران هستند به آنها فرصتی داده نشه عمرشون تلف میشه.
  • علی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    کشور آذربایجان؟ کی نمی‌ دونه علیف و اردوغان به همراه اسرائیل بزرگترین دشمنان ایرانند بعد میخوای پسرت رو بفرستی برای اونها کشتی بگیره؟؟؟؟؟؟
    • شهروز IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      کسی دشمن ما نیست ، ما خودمون برای خودمون دشمن درست می‌کنیم . انقدر کشور آذربایجان بگو تا برات عادی بشه .
  • صابر IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    هر کشوری غیر از روسیه،آمریکا،ترکیه و آذربایجان.وگرنه خیانت به کشور است و خودت هم باید بری همونجا که پسرا رفت.
  • فرهاد کوهکن IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    اینم رفتنی شد،شک نکنید
  • ع ق ق QA ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    عضویت در تیم های ملی آذربایجان آمریکا و انگلیس اهانت به شخصیت ایران و ایرانی است آقای کشتی گیر
  • میدون IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    من بودم به کامران و امیرضا میدون میدانم لااقل در نصف رقابتها. کم از حسن و امیرحسین ندارن
    • فرهاد کوهکن IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      پسر فردین تو بازیهای آسیایی طلا میگرفت شک نکنید.سری قبل که در آسیا باخت به نوجوانی خودش باخت این پسر الان خیلی پخته تر کشتی میگیره و امروزش از دیروز بهتر شده.در ۶۷ فرنگی هم حق سعید اسماعیلی رو خوردن چرا باید یه طلای مسلم رو به خطر بندازیم و کسی رو بفرستیم که اسماعیلی ده هیچش کرده
  • تورج از همدان IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    آقای. معصومی. دوبنده تیم ملی رو باید کسی بپوشه که یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستش نمیشه در مسابقات جهانی و آسیایی ریسک کرد اینایی که تو مسابقات جهانی چه از طرف کشتی آزاد و چه فرنگی رفتند بهترین های کشور بودند قهرمان جهان ما در کشتی فرنگی ،(آقای گرایی) و کشتی آزاد آقای رحمان عموزاد در این دوره از مسابقات میرند برنز میگیرند پسر تو که جای خود داره!!' در ضمن با طرح این موضوع که آذربایجان و یا آمریکا واسه پسرم دعوتنامه فرستاده، میخواین بنوعی از فدراسیون کشتی ایران امتیاز بگیرید؟!!! خیلی از کشتی گیرای مطرح روس، ایران ( یکی دو تا از کشتی گیرای فعلی ما و حتی تکواندو کارهای ما دارن واسه آذربایجان مسابقه میدن) آیا اینا بی غیرت اند؟!! این مسائل چه ربطی به غیرت ورزشکار داره؟!! ماشاءالله. ورزشکارهای ما چه قبلی ها رفتند و چه الان آقای ارسلان. رفته پر از غیرت و تعصب به کشورشون هستند، پس سعی کنید از اصطلاحات بهتر استفاده کنید، در وضعیت کنونی آمریکا دشمن قسم خورده ایران و آذربایجان هم چندان رابطه خوبی به ایران نداره.شاید کشورهای اروپایی مناسب رشد بیشتر پسرتون باشند. تورج از همدان
  • ناشناس IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    آینده خودت وپسرت فدای یه سری حرف بیهوده کسانی که هیچ نقشی تو حال وآینده وخوشبختی تو ندارن نذار هر کاری که از نظرت پسرت وخوشبخت میکنه انجام بده غیرت تعصب کلید واژه ست که تو رو تحریک کنه وعقب نگه ت داره همه چیز فراموش‌ شدنیه بخت واقبال همیشگی نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی