نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
تصاویر عجیب‌ترین کیت‌های فوتبال؛ از پیراهن ممنوعه به خاطر صلیب شکسته‌ نازی‌ها تا کیفیت بد پارچه‌های لباس تیم لیگ برتری
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

باشگاه‌ها سعی می‌کنند بهترین کیت‌ها را برای بازیکنانشان طراحی کنند اما برخی از طراحی‌ها هرگز نتوانستند موفق باشند.

طراحی کیت‌های فوتبال تبدیل به تجارت بزرگی شده است. هر ساله باشگاه‌های مطرح جهان طرح پیراهن‌های خود را تغییر می‌دهند. ما در طول سال‌ها کیت‌های باورنکردنی زیادی را دیده‌ایم که به اقلام کلکسیونی تبدیل شده‌اند. اما در این میان بسیاری کیت بی‌کیفیت هم وجود داشت که مشکلاتی بزرگ‌تر از طراحی بد داشتند، و به دلایل غلط مشهور شدند.

در اینجا به بزرگ‌ترین شکست‌ها در کیت‌ها نگاه می‌کنیم، که با لیگ برتر و مشکل در کیفیت پارچه شروع می‌شود.

این گزارش را هم از دست ندهید: تصاویر کلکسیون شگفت‌انگیزی به نام «پیراهن‌های کلاسیک فوتبال»؛ اینجـــــا بچــــــــه می‌شـــوید!/ محبوب‌ترین پیراهن تاریخ فوتبال کدام است؟

استون‌ویلا ۲۰۲۴-۲۰۲۳

لباس‌های فوتبال باید طوری ساخته شوند که سبک و راحت باشند تا به عملکرد خوب کمک کنند. آنها همچنین باید مناسب ورزشکارانی که زیاد عرق می‌کنند هم باشند. پیراهن استون‌ویلا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ هیچ‌کدام از این مشخصات را نداشت و یک فاجعه بزرگ برای غول‌های انگلیسی بود. پیراهن‌های ساخت «کاستور» در بازی تیم در رقابت‌های لیگ اروپا مقابل لژیا ورشو کاملا خیس به نظر می‌رسید. هواداران گفتند به نظر می‌رسد بازیکنان با این لباس‌ها دوش گرفته‌اند. حتما دلیل باخت ۳-۲ آنها در لهستان هم همین لباس‌ها بود.

استون‌ویلا

فیورنتینا ۱۹۹۲-۱۹۹۳

غول‌های سری آ در اوایل دهه ۹۰ با لباس خارج از خانه‌ای که گابریل باتیستوتا و هم‌تیمی‌هایش باید می‌پوشیدند گرفتار شدند. سبک قدیمی این کیت‌ها در ابتدا جالب به نظر می‌رسید، اما بررسی دقیق‌تر الگوی روی شانه‌ها و بازوها طرحی پنهان را نشان داد که شبیه سواستیکا (صلیب شکسته نازی‌ها) بود. شایعه شده بود که باشگاه، که به خاطر وفاداری‌های فاشیستی در طول جنگ جهانی دوم مشهور بود، نماد نازی‌ها را عمداً روی پارچه قرار داده است. فیورنتینا در بیانیه‌ای گفت: «فیورنتینا و سازندگان «لوتو» تأکید کنند که اثر سواستیکا کاملاً تصادفی است.» برای بدتر شدن اوضاع، باشگاه در آن فصل سقوط کرد.

فیورنتینا

منچستریونایتد ۱۹۹۷-۱۹۹۶

مقصر دانستن کیت‌ها برای باخت مقابل ساوتهمپتون کار مسخره‌ای است.  اما سرالکس فرگوسن، سرمربی منچستریونایتد، زمانی که تیمش پیراهن خاکستری خود را در سال ۱۹۹۶ پوشید، دقیقا چنین کاری انجام داد. فرگی مدعی شد که رنگ پیراهن در جمعیت حل شده و بازیکنانش نمی‌توانند همدیگر را برای پاس دادن پیدا کنند. تیم ۳-۱ عقب بود و در نیمه دوم به آنها دستور داده شد که پیراهن خود را عوض کنند. بازی با نتیجه ۶-۳ به پایان رسید، بنابراین آنها نیمه دوم را نیز از دست دادند.

منچستریونایتد

هادرسفیلد ۲۰۲۰-۲۰۱۹

یک شیرین‌کاری تبلیغاتی که با شکست مواجه شد و جریمه‌ای برای رفتار نادرست به همراه داشت. این درام قبل از بازی دوستانه پیش‌فصل مقابل روچدیل رخ داد، زمانی که هادرسفیلد با نام بزرگ اسپانسر «پدی پاور» در سراسر پیراهن به میدان رفت. این تیم که بیشتر شبیه شرکت‌کنندگان مسابقه زیبایی بود تا یک تیم فوتبال، قوانین اسپانسری اتحادیه فوتبال انگلیس را نقض می‌کرد که عبارت بود از: «یک قسمت کوچک که بیش از ۲۵۰ سانتی‌متر مربع در جلوی پیراهن نباشد». فدراسیون فوتبال پوشیدن این پیراهن‌ها را ممنوع کرد، بنابراین مشخص نیست که آیا آنها قرار بود این پیراهن را تا پایان فصل بپوشند یا فقط یک شوخی برای آن بازی دوستانه بود.

هادرسفیلد

بارسلونا ۲۰۱۶-۲۰۱۵

وقتی صحبت از تاریخ می‌شود، سنت‌شکنی نکنید!

هواداران بارسلونا به اینکه اسطوره‌هایی مانند دیگو مارادونا، یوهان کرویف و لیونل مسی پیراهن دارای خطوط عمودی قرمز و آبی را به تن کنند عادت کرده بودند. اما زمانی که خطوط راه راه عمودی برای فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ به افقی تغییر یافت، سروصدا به پا شد. نظرسنجی یک روزنامه اسپانیایی نشان داد که ۷۸ درصد از هواداران بارسلونا از این پیراهن متنفر بودند. این آزمایش فقط یک فصل به طول انجامید و بارسلونا به طرح معروف خود بازگشت.

بارسلونا

کامرون ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴

کامرون اغلب طرح‌های مختلفی را برای پیراهن خود امتحان می‌کند. آنها در جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۰۴ در مراحل حذفی لباس سرهمی که توسط پوما ساخته شده بود را به تن کردند. فدراسیون فوتبال این کشور ۱۲۵۰۰۰ پوند جریمه شد و ۶ امتیاز مقدماتی خود در جام‌جهانی را از دست دادند. پس از درخواست تجدید نظر، امتیاز به آنها برگردانده شد.

دو سال قبل از آن، کامرون با پوشیدن تاپ وست شبیه به لباس تیم بسکتبال، سر و صدای زیادی به پا کرد. این کار موفقیت‌آمیز بود، زیرا آنها جام ملت‌های آفریقا را بالای سر بردند. با این حال، قبل از جام جهانی فیفا اجازه پوشیدن تاپ را به آنها نداد و گفت که بر اساس قانون، لباس فوتبال باید آستین داشته باشد.

کامرون

تصاویر عجیب‌ترین کیت‌های فوتبال؛ از پیراهن ممنوعه به خاطر صلیب شکسته‌ نازی‌ها تا کیفیت بد پارچه‌های استون‌ویلا

کاردیف سیتی ۲۰۱۳-۲۰۱۲

پرندگان آبی با لباس آبی بازی می‌کردند. بنابراین می‌توان تصور کرد که وقتی وینسنت تان، رئیس جنجالی مالزیایی، از آنها خواست تا با لباس قرمز بازی کنند چه غوغایی به پا شد. دلایل او این بود که قرمز در فرهنگ مالزیایی یک رنگ خوش‌یمن است، آنها در سال ۲۰۱۲ لوگوی خود را تغییر دادند و یک اژدهای قرمز به نشان باشگاه اضافه شد. این شمایل جدید تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت، ولی درنهایت تان در برابر فشار هواداران تسلیم شد و به رنگ آبی رضایت داد. کیت فوراً تغییر کرد و لوگو مجدداً طراحی شد تا پرنده آبی در مرکز نمایان باشد.

کاردیف سیتی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شاهد IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    اقایون وخانم های نویسنده دیگه با وجود فضایی مجازی فوق العاده وقوق این روزها یه کمی به اطلاعاتون اضاف بشه بد نیست چرا همگان دیگه میدانند که صلیب شکسته وجود ندارد این چرخ آب وبادو خاک وآتش هست که در سخت جمشید وجود دارد لطفا دقت بفرمایید که باعث نشود بگویند که اطلاعاتون به روز نیست
    • ئ IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      علامت اریاییان است
    • ... US ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      آقا یا خانم شاهد! چطور متوجه مطلب نشدی؟ چرا این پیراهن جنجال به پا کرد و جلوی پوشیدنش رو گرفتن؟ فقط به خاطر چرخه آب و باد و خاک و آتش؟ بهتره شما اطلاعاتت رو افزایش بدی دوست عزیز. یه سرچ کوچیک شما رو به پرچم نازی‌ها میرسونه.
  • محمد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    جالب بود. 👏
  • پیمان IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    در ایران هم یه تیم هست که لباسهاش واقعآ مسخره است و دارایِ یک ستارهء جعلی میباشد و حسرتِ قهرمانیِ آسیا را دارد ، پیدا کنید تخمِ مرغ فروش را
  • افشین دست کج IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    انصافا اولین پیراهن این لیست باید لباس لنگ رو قرار داد که واقعا شبیه لنگ حمومه
  • پیمان عاقل IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    پیمان خبر مربوط به لباسهای عجیب غریب چه ربطی به استقلال و پرسپولیس داره سید طباطبایی سید میلاد منتها سید عقبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی