نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
گل‌به‌خودی ستاره سابق رئال؛ پنالتی خراب کردن ستاره سابق بارسا/ فوتبال روی چمن است نه در اینستاگرام!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اتفاقی که در مسابقات دیروز فوتبال جهان برای دو ستاره بزرگ افتاد، یک درس برای فوتبالی های ما بود...

«نیمار» ستاره بزرگ برزیل در یک دهه گذشته با قراردادی ۲۰۰ میلیون دلاری به الهلال آمد تا جانشین مسی شود. آبی‌های ریاض در رقابت با النصر که کریس رونالدو را جذب کرده بود، به دنبال ستاره آرژانتینی بودند که آمریکا را به پول ترجیح داد! بعد از مسی، نیمار بزرگترین نام فوتبال دنیا بود که آنها می‌توانستند شکار کنند.

اما همین نیمار تا امروز نتوانسته گلی برای الهلال بزند! او در مسابقه دیروز پنالتی را هم خراب کرد تا فعلاً فقط حاشیه نام او را در فوتبال زنده نگه دارد!

اما «سرخیو راموس» ستاره بزرگ اسپانیایی با ۱۸۰ بازی ملی و سال‌ها کاپیتانی رئال که به باشگاه اولش یعنی سویا برگشته تا فوتبالش را همان جایی که شروع کرد، تمام کند.

راموس این هفته باید مقابل بارسلونا بازی می‌کرد. کیست که نداند رئال و بارسا چه رقابتی دارند و اینکه خود راموس یکی از بزرگان تاریخ الکلاسیکو بوده است! اصلاً او پیشنهادات ترکیه، آمریکا و عربستان را رد کرد تا بتواند یک بار دیگر این بازی را تجربه کند!

قبل این مسابقه راموس ویدیویی از تمرینات سویا را در صفحه فضای مجازی خود منتشر کرد که با یک قیچی برگردان گل می‌زند! او آشکارا می‌خواست برای بارسا کری بخواند و آمادگی خود را به رخ بکشد! اما این مسابقه با یک گل به سود بارسا تمام شد و این گل را راموس به اشتباه وارد دروازه خودی کرد!

اتفاقی که برای این دو ستاره بزرگ افتاد بار دیگر قانون اول ورزش و فوتبال را به ما یادآوری کرد؛ اینکه در دنیای امروز دیگر نام‌ها بازی نمی‌کنند و این آمادگی و انگیزه است که حرف اول را می‌زند.

در دنیای فوتبال مدافعی بزرگتر از راموس کمتر داریم. نیمار هم که رکورد پله را شکست. این دو پیراهن بزرگترین باشگاه‌های دنیا را به تن داشتند اما در حال حاضر این شرایط آنهاست، ناکام در الهلال و سویا در دو لیگ مختلف از دو قاره مختلف!

ما در فوتبال خودمان بازیکنانی داریم که سال‌ها از اوج آنها گذشته و حتی بازی هم نمی‌کنند اما هر سال قراردادهای خوب می‌بندند! چرا که اسم و رسم دارند! مربیانی داریم که جدیدترین متد ذهنی آنها برای ۳۰ سال پیش است اما هنوز هر سال تیم دارند!

اما یک درس هم برای فوتبالیست‌های جوان ما؛ اینکه فوتبال درون زمین است نه در فضای مجازی! نیمار و راموس فالوورهای میلیونی در فضای مجازی دارند اما این رقم فقط در تبلیغات به آنها کمک می‌کند نه درون زمین چمن!

دنیای واقعی و عملکردها در آن خیلی با دنیای مجازی و شعارها و وعده‌ها و رویاهای ما متفاوت است...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی