یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
۲ |
۰
کلوب| استقلال؛ بدهکارترین تیم تاریخ؟!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه استقلال برای n امین بار، از حیث پرداخت تمام و کمال حقوق به بازیکنان سابق خود، ضربه خورد.

لیست بدهکاران استقلال به قدری زیاد شده که حساب کردن تعداد نفرات، از دست زبده ترین حسابدارها هم خارج است!

در جدیدترین پرونده آبی‌ها، پای یک مدافع به این قضایا باز شد. رافائل دا سیلوا به طور دقیق، هشت صد هزار دلار از استقلال طلب دارد. سیصد هزار دلار از فصل گذشته و مابقی آن هم به فصل جاری تعلق دارد. جالب اینجاست که او فعلاً با تیم جدیدی قرارداد نبسته تا بتواند تمام هشت صد هزار دلار را مال خود کند.حال با وجود این اوصاف، باید از زاویه دیگری به این داستان جدید، نگریست.

سیکل معیوبی در ساختار مالی استقلال حکم فرما شده و شخصی نیست که نوار این اشتباهات مکرر را از بیخ و بن، ریشه کن کند.با گذشت زمان، بدهکاران استقلال،راه و رسم درآمدزایی از این تیم را به خوبی یاد گرفتند و آموختند که می‌توان بر اساس قراردادهای ننگین، عدم رعایت اصول سرمایه گذاری درست و ناتوانی مدیران، پول هنگفتی به جیب زد!

اهالی فوتبال بلایای استراماچونی را هیچ وقت فراموش نمی‌کنند. در واقع استرا، تا آخرین ذره پول و دستمزدش(حتی غرامت‌های دیرکرد) را دریافت کرد و با شکایت‌های او، آبی‌ها نتوانستند به عنوان قهرمان لیگ برتر، به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند. 

آمانوف، یامگا در ماه‌های اخیر و در این ماه، نوبت به شکایت سیلوا رسیده و بر اساس گمانه زنی‌ها، استقلال به همین سه بازیکن، حدود صد میلیارد تومان بدهکار است! بازیکنان و مربیان تیم که تا به امروز، دریافتی نزدیک به صفر داشته اند.

جای تعجب دارد که استقلال با «نداری» و «خالی بودن بودجه اش» بازیکن خارجی می‌خرد. قطعا در آینده ای نه چندان دور،منتظر اضافه شدن نام آقای گوستاوو بلانکو به لیست طلبکاران باشگاه، خواهیم بود! 

وضعیت مالی آبی‌ها چند سالی است که در شرایط «هشدار» به سر می‌برد و حالا کار به «آژیر قرمز» و «موقعیت اورژانسی» کشیده و اگر اوضاع به همین ترتیب پیش برود، شاید دیگر نام استقلال را در میان تیم‌های لیگ برتری نشنویم!

چرخه بسیار غلط، استقلال را از پا در آورده؛ مدیرانی که دائما در رفت و آمد هستند، فقط حرف زدن و حضور فعال در صفحه تلویزیون را به خوبی بلدند و اصلا نمی‌دانند که خود باشگاه، باید به فکر پول و درآمدزایی باشد نه وزارت ورزش، مقدمات گرفتن وام‌های سنگین با اقساط طولانی مدت را فراهم کند!

چرا برای اولین و آخرین بار، استقلال و پرسپولیس را به درست ترین شکل ممکن، خصوصی نمی‌کنید؟ آیا افراد پشت پرده، همچنان در وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی، دست و سهم دارند؟ شاید پای میلیون‌ها دلار برای سودهای کلان از سرخابی‌ها، مخصوص همان اشخاصی که پنهان شده اند در میان باشد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایاک اصلی۸ IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    کیسه دو راه بیشتر نداره یا منحل بشه یا بخاطر بدهی هاش ببرنش لیگ سه
    • علیرضا IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      آرزو به دلمون بود یک بار همچنین مطالبی رو از خبرنگاران خبرورزشی ببینیم اما زهی خیال باطل نابود کردید از خبرورزشی فقط اسمش مونده و خبرهایی برای خوش آمدن بالادستی ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی