نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
دیوید بکام سرانجام درباره جنجالی‌ترین حرکتش حرف زد؛ از این شراکت پشیمان نیستم/ مردم را محدود نکنید!
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیوید بکام پس از انتقادهای زیاد به دلیل معامله پرسودش با قطر، از تصمیم خود دفاع کرد.

دیوید بکام، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس و مالک فعلی اینترمیامی، به دلیل بستن قرارداد ۱۰ ساله ۱۵۰ میلیون دلاری (۱۲۳ میلیون پوندی) با هیئت توریستی قطر قبل از جام‌جهانی ۲۰۲۲ مورد انتقاد گروه‌های LGBTQ+ قرار گرفت. بکام قبلاً در انظار عمومی درباره این شراکت صحبت نکرده بود اما در مصاحبه‌ای با تلگراف برای تبلیغ مستند جدیدش در نتفلیکس، سکوت خود را در این مورد شکست و توضیحاتی ارائه کرد.

اسطوره انگلیسی گفت: «من تحقیقات زیادی در مورد شرکای خود انجام می‌دهم و می‌خواستم در یک جام‌جهانی دیگر شرکت کنم. دوست دارم شاهد رشد فوتبال باشم و این بدان معنی است که فوتبال باید به مناطقی برود که قبلا در آنجا حضور نداشت. فلسفه من همیشه این بوده که مردم را محدود نکنید، زیرا اگر همکاری نکنید و به مردم فرصت ندهید دنیا تغییر نمی‌کند. برای من تعامل در این مورد مهم‌تر از رد کردن آن است.»

همجنس‌گرایی در قطر ممنوع است و بنابراین بسیاری از اعضای جامعه LGBTQ+ از امضای قرارداد بکام با این کشور احساس خیانت کردند و ناراحت شدند. بکام در ادامه گفت که هیچکسی در قطر به سراغ او نیامده و از تحت تعقیب قرار گرفتن به دلیل همجنس‌گرایی شکایتی نکرده بود. او افزود: «می‌دانستم سؤالاتی به وجود می‌آید، می‌دانستم که انتقاداتی وجود خواهد داشت، اما همیشه معتقد بوده‌ام که فوتبال ابزار قدرتمندی است. می‌دانستم که وقتی جام‌جهانی شروع شود این مسائل کنار نمی‌روند اما همه چیز آن زمان در مورد این بود که با مردم چطور رفتار شود و محدودیتی برای گروه خاصی به وجود نیاید، و جام‌جهانی چه تجربه شگفت‌انگیزی خواهد بود. من یک ماه را آنجا گذراندم و حتی یک نفر نزد من نیامد و نگفت: اوه خدای من با من اینطور رفتار شده یا من اجازه ورود به این مکان خاص را نداشتم... من با افراد زیادی در این زمینه صحبت کردم و بنابراین از تصمیم خود راضی هستم.»

مستند «بکام» چهارشنبه از شبکه نتفلیکس منتشر می‌شود. بازی بعدی اینترمیامی در MLS نیز روز شنبه در برابر نیویورک‌سیتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی